Čína zvolnila elektromobilní kvóty na příští rok, cíle pro rok 2019 platí

auto Buick Velite - Chevrolet Volt 2. generace pro Čínu

Zdánlivě neústupná čínská vláda nakonec přeci jen zvolnila. Na nátlak výrobců aut odpustí kvóty na výrobu elektroaut pro rok 2018, pro rok 2019 ale zůstávají.

Čína je dnes klíčovým trhem pro všechny světové automobilky. Ročně se tam prodá přes 30 milionů aut. Teď ale po automobilkách chce, aby vyráběly více aut do zásuvky. GM proto na autosalonu v Šanghaji představil model Buick Velite 5, což je de-facto 2. generace plug-in hybridu Chevrolet Volt.
foto: GM

Čína původně chtěla, aby všichni výrobci aut povinně v roce 2018 vyráběli 8 % aut do zásuvky. To se nelíbí naprosté většině tamních výrobců – prostě proto, že nestíhají.

Nakonec si tedy vymohli, že pro rok 2018 tato kvóta platit nebude. Už v roce 2019 ale bude platit přísnější, 10%. A v roce 2020 stoupne na 12 %.

Výrobci si tím tedy alespoň koupili čas, který budou muset investovat do úpravy svých továren a produktové nabídky. V sprnu 2017 bylo v Číně prodáno rekordních 55 000 nových aut do zásuvky.

Za celý rok se jich tam zatím prodalo přes 282 000, po celém světě pak 651 000. Čína tedy představuje téměř polovinu celosvětového trhu s auty do zásuvky.



22 komentářů u “Čína zvolnila elektromobilní kvóty na příští rok, cíle pro rok 2019 platí”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    V podstatě to nic není.
    V roce 2020 bude stačit, aby

    V podstatě to nic není.
    V roce 2020 bude stačit, aby dražší auta 5% z celku měla jakékoliv hybridy. Což Volvo už dávno oznámilo, že bude mít 100%.

    Takže důležitější bude situace u Čínských velkoměst, jak budou samostatně regulovat, aby na jejich území jezdila maximálně co nejvíc čistá elektroauta.
    Teď má myslím Šanghaj registrační značky pro nová místní auta zhruba nějak za 200 000 Kč, s nimiž může auto dlouhodobě na území města pobývat, a plná elektra to mají zdarma.

    Obecně se Čína správně snaží státní dotace do spotřeby co nejrychleji ukončovat, a jít naopak přez poplatky, vyšší zdanění nevhodných věcí a pokuty.

    1. Západ, tedy také my, si ještě furt myslí že se v Číně
      Západ, tedy také my, si ještě furt myslí že se v Číně vyráběj jen pouťový sračky za pár halířů, který se hned rozpadnou a vůbec nehodlá dávat váhu tomu co se tam opravdu děje. Počítám, že hodně lidí bude brzo nepříjemně překvapenejch. 🙂

      1. No já už překvapený byl letos v létě, když jsem ji
        No já už překvapený byl letos v létě, když jsem ji navštívil.
        Taxikáři tam snad jezdí jen v EV a těch autobusů na elektro!
        Fakt neuvěřitelný, v depu jsem viděl desítky nabíječek pro ně. V Číně je taky už víc EV jak ve zbytku světa.
        Taky jsem tam jel v tom jejich BYDu.

        1. Já už si pár let kupuju některý značkový (bez ironie)
          Já už si pár let kupuju některý značkový (bez ironie) čínský výrobky a vidím jak makaj i v jinech oblastech jako jsou profi filmový digitální kamery, veškeré vybavení pro profi filmaře či modeláře a rok od roku se cilevědomě zlepšujou. Ty jejich inženýři sotva zvládaj mluvenou angličtinu, ale pálí jim to vo 106, maj perfektní přehled vo posledním vývoji a přesně vědí na který vrcholek v oboru se chtěj vyškrábat. Nepřijemně rychle reagují na nový trendy a požadavky uživatelů. A peníze jim evidentně nechybí. Navíc cokoliv co ještě nedosahuje kvalit pro západní trh v pohodě prodaj v ohromných kvantech v samotný Číně. Oni chtěj bejt ten novej asijskej drak. Ve 4K displejích už se jim to více méně povedlo. Jejich displeje používá Sony a většina jinejch značek. V Čině jste si mohli běžně koupit 4K TV v každým eshopu o 2 roky dřív než na západě a první kousky od Sony (s tím samým čínským panelem) stáli v USA 10x tolik a vystavovali to teprv jako hudbu budoucnosti na veletrzích!!! :)))) Západní média dělala mrtvýho brouka a poslušně čekala až k nim dorazí píár od klasických značek místo aby se podivovala proč je Čína o 2 roky napřed…


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        bez záruky, servisu a náhradních dílů to jsou pro mně
        bez záruky, servisu a náhradních dílů to jsou pro mně osobně pořád jen čínský sračky, takže každého věc jestli to koupí a pak vyhodí až se v té čínské neopravitelné sračce rozbije součástka za 10Kč


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            no právě že se snažím nekupovat ty čínské sračky bez
            no právě že se snažím nekupovat ty čínské sračky bez záruky (aliexpress a spol), už vidím jak něco defektního posílám poštou do číny na opravu :-)))

            1. Té hned vidět že ty jdeš porád cíleně po co
              Té hned vidět že ty jdeš porád cíleně po co nejlevnějších srachkách. :)))
              Já si kupuju čínský značkový produkty v českejch šopech tudíž se zárukou nebo ty míň značkový na šopech jako Banggood, kde se už samotnej šop snaží nenabízet úplnej šunt a v případě nefunkčnosti či defektu se snažej zjednat nápravu, aby nedostali blbý hodnoceni.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Za 2016 sa tam predalo 24 mil aút. Ešte to porastie, takze
      Za 2016 sa tam predalo 24 mil aút. Ešte to porastie, takze 8% v 2018 je cca 2.2 mio, a tých 10% za 2019 by bolo cca 3 mio


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ani ne, taky to můžou být jen 3 milióny kopií 20 let
          Ani ne, taky to můžou být jen 3 milióny kopií 20 let starého Priuse z 30 miliónů prodaných aut ročně na jejich trhu.
          Takže tahle jedna regulace sama o sobě až tak důležitá není.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tesla tratí na každém autě téměř 300 000
    Tesla tratí na každém autě téměř 300 000 korun…..novinky.cz zase perlí 🙂

    1. Dotaz z lidu :))))
      „Petr Bejr, Chrastava
      Pá, 29. září

      Dotaz z lidu :))))

      „Petr Bejr, Chrastava
      Pá, 29. září 2017, 12:45:55 |
      Tesla tratí na každém autě téměř 300 000 korun
      —————————————————————————————————————————————————————- Tak proč to vyrábý???“

Napsat komentář