Daimler a Geely budou společně vyrábět elektromobily Smart pro Čínu i celý svět

daimler geely joint venture

Německý Daimler a čínské Geely oznámili, že vytvářejí nový společný podnik pro značku Smart. Půjde o čistě elektrickou globální značku, vozy se začnou vyrábět v Číně.

Aktuální vozy značky Smart spokojeně dožijí svůj životní cyklus. Nová generace už ale bude úplně jiná. Navíc Dieter Zetsche ohlásil, že továrna Daimler ve francouzském Hambachu začne vyrábět také elektrické Mercedesy.
foto: Daimler

V USA už nějaký ten pátek jiný než elektrický Smart nekoupíteEvropu to od příštího roku čeká taky. Udělat z malých městských vozů Smart čistě elektrickou globální značku je v první pětině 21. století logický krok.

Stejně tak je logické spojit se v tomto ohledu s přední čínskou firmou. Dieter Zetsche, šéf Daimleru, upozornil, že v Číně je přes 100 měst s více než jedním milionem obyvatel.

Daimler si je i díky své úspěšné službě sdílení aut car2go dobře vědom, že budoucnost osobní dopravy v megaměstech zdaleka nebude jen o osobním vlastnictví vozu, ale zejména právě o sdílení a třeba i dalších nových modelech.

V tomto ohledu ostatně aktuálně Daimler navázal úzkou spolupráci s BMW (včetně autonomního řízení) a proslýchá se, že by mohlo dojít třeba i na společnou výrobu elektromobilů. Budoucnost je sdílená, elektrická a autonomní a Daimler si postupně pojišťuje všechny tyto aspekty.

Smart také nebude jediný globálně nabízený elektromobil, který se v Číně bude v brzké době vyrábět. Podobné plány má BMW se svým BMW iX3, Volvo s elektromobilem Polestar 2 nebo TeslaTesla Model 3.

tisková zpráva



18 komentářů u “Daimler a Geely budou společně vyrábět elektromobily Smart pro Čínu i celý svět”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Já jsem se Smartem jezdil dva měsíce. Je to dobré auto.
    Já jsem se Smartem jezdil dva měsíce. Je to dobré auto. Jen ta cena odláká zákazníky. Jinak současný Smart Fourfour je úžasný.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      A to si představ, že aby na tom celém měl Daimler alespoň
      A to si představ, že aby na tom celém měl Daimler alespoň běžný zisk místo ztrát, tak by se průměrný Smart musel prodávat celé ty roky ještě o 100.000 Kč dráž.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Smart je bohužel stylovka, a jako taková byla navržena od
        Smart je bohužel stylovka, a jako taková byla navržena od samého počátku. Kdyby chtěli malé lidové a městské vozítko, šli by jinou cestou.Koneckonců, tou městskou legendou mělo být Táta Nano.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Daimler jiný přístup neumí, zamýšleli dostupné vozítko
              Daimler jiný přístup neumí, zamýšleli dostupné vozítko do velkoměst, ale dopadlo to u nich jako obvykle.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně
                  Protože to už vzdali a řekli si, už od začátku jasně plánované drahé Mercedesy tam můžeme vyrádět bez problémů i do budoucna.

              1. Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude
                Uvidis, že elektrický Smart i nadále bude stylovka. Bude doplňkem čínského trhu. A obě strany, tedy Geely i Daimler budou toto vozítko propagovat, jako by se mělo jednat o Mercedes. A otázkou zůstává, jestli to na přežití Smartu bude mít vliv.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ťokovo ministerstvo votočilo bijosračka zas BUDE !!
    Ťokovo ministerstvo votočilo bijosračka zas BUDE !! :))))))

    novinky.cz/ekonomika/501091-ministerstvo-dopravy-chtelo-zrusit-primichavani-biopaliv-pak-otocilo.html


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na
      Tak to ani nešlo jinak, máme od EU závazný cíl 10% OZE na dopravě, a nejlevnější u nás to je přez líh z obilí či cukrové řepy a olej z řepky. Biopaliva druhé generace jsou daleko dražší. A nejlevnější formu, jak se na to dá během 10-15 let přejít, bioplyn, má už Babiš dávno obšancovanou ještě daleko líp než u hodně konkurenčního biolihu.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        tak prej už nee, 10% byla už zrušena a EU zastropována
        tak prej už nee, 10% byla už zrušena a EU zastropována 7,5% … což mi je divný když letos podle posledních info má stále přijít natural e10% bijosrajda na pumpy 🙂 pěěěěknej bordel ftý evropský uniji 🙂

  3. off
    V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě

    off

    V Číně stavěj gigatovárny rychlejc než v Evropě nabíječky. Sledujte noční cvrkot na staveništi. Makáme! Né jako Bureš.
    https://youtu.be/72kLeTzFiZw

    Podívejte kolik M3 je potřeba rozvést zákazníkům v jedné lokaci v Číně!
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111163837070204928?s=21

    Zákazníci Tesly v Pekingu čekají
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111143249488441344?s=21

    … i v 8 večer
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111324613089202177?s=21

    Prodejci i s dobrovolníkama jedou naplno.
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21

    Zaváží se skoro nonstop
    https://twitter.com/vincent13031925/status/1111327188937134080?s=21


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal
    noo já slyšel zas verzi že dajmler smarta z 50% prodal číňanům z toho důvodu, že na něm i přes mastnou cenovku prodělával – díky svý náročnosti na platy 😉 a taky že se minimálně prodával 🙂 Jaksi doba mininákupních elektrotašek pominula…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      To není jen platy, to je celkovou mentalitou, Mercedes
      To není jen platy, to je celkovou mentalitou, Mercedes prostě neumí vyrábět auta levně.

Napsat komentář