Didi, čínská obdoba Uberu, má flotilu 260 000 elektroaut

auto Didi Chuxing Uber Čína Taxi

Prakticky každá světově úspěšná IT společnost máí svou kopii v Číně. Výjimkou není ani Uber, jehož dvojníkem je tam Didi Chuxing.

Čínská obdoba Uberu dokonce skoupila tamní operace Uberu, kterému se v Číně nedařilo uchytit.
foto: Didi Chuxing

Čínská společnost Didi ohlásila, že provozuje největší flotilu elektrických aut do zásuvky. Mezi dvěma miliony řidičů Didi jich už asi 260 000 využívá auta do zásuvky.

V Číně se každý měsíc prodá mezi 40 000 až 50 000 aut do zásuvky. V roce 2016 to bylo celkem 351 861 a letos to bude téměř dvojnásobek.

Zdánlivě přehnané prohlášení Cheng Weie, šéfa Didi Chuxing, o tom, že 260 000 jeho řidičů využívá auto do zásuvky, tedy nemusí být daleko od pravdy.

I to je podle něj důvod, proč nyní firma v zemi rozjíždí svou vlastní síť nabíjecích stanic. Ta bude určena nejen pro řidiče Didi, ale také pro veřejnost.

Podle Weie jsou elektrická auta do zásuvky budoucností dopravy. A sdílení aut je klíčovým pojítkem v jejich propagaci na silnicích.

Didi proto plánuje vybudovat síť 12 000 veřejných nabíječek. K tomu chce firma ale investovat dalších $20 mld. na vybudování domácích nabíječek ve 4,8 milionech domácností.



12 komentářů u “Didi, čínská obdoba Uberu, má flotilu 260 000 elektroaut”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak jak to bylo napsané Číňany to v žádném případě
    Tak jak to bylo napsané Číňany to v žádném případě neznamená 260 000 elektroaut, na jeden takový taxík budou 2-3 řidiči.

    1. Edit: nejlepsi je jit ke zdroji…
      They now claim to be ‘the

      Edit: nejlepsi je jit ke zdroji…
      They now claim to be ‘the world’s largest EV fleet operator’ with 260,000 EVs in their network, which is why they are launching a new charging network to support its drivers.
      ….
      Cheng claims that among its massive fleet of 2 million drivers, already 260,000 of them drive electric vehicles. He has the ambitious goal to bring that number to 1 million EVs by the end of the decade.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    to je nuda soudruzi Áj vont Meet the president of Uber’s
    to je nuda soudruzi Áj vont Meet the president of Uber’s China rival ;))

    youtube.com/watch?v=tZ9UjfdVCyw


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Nemám rád označení auta do zásuvky. Většinou se za tím
    Nemám rád označení auta do zásuvky. Většinou se za tím skrývá převážně hybrid. A to je prostě nesmysl. Nechť si to jejich majitelé chválí. Je to jen zkomplikovaný (!) spalovák.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Není.
      Dá se na to klidně ujet až 30 km, a pak každý

      Není.
      Dá se na to klidně ujet až 30 km, a pak každý člověk s domkem to může používat čistě elektricky na každodenní dojíždění do práce, hlavně v zemích jako je Česko, kde je levná elektřina a drahý benzín.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ježíš marjá tak si zrovna ty hybrida nekupuj, tímto k
          Ježíš marjá tak si zrovna ty hybrida nekupuj, tímto k tomu ode mě teda dostáváš speciální povolení.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Pane Radovan
      Otazka na vasi flotilu energetickych pomucek?
      U

      Pane Radovan
      Otazka na vasi flotilu energetickych pomucek?
      U kola Agogs nepisete kolik mate najeto a jaky je stav battery Packu,diky za odpoved?

      1. Bohužel mám starší typ kola, takže bez vestavěného
        Bohužel mám starší typ kola, takže bez vestavěného displeje. Jakmile mi došla baterka v cyklokompjůtru, přišel jsem o data :-(. Baterka je línější, kolo jsem kupoval jako předváděčku a veletržní kousek, rok starý. Původně měla pomáhat s příšlapem max. 40 km, což dá, ale na konci už jedete na prostřední kolečko, kdežto na začátku máte podporu i s nejmenším kolečkem. Tipnul bych to na třetinový úbytek kapacity, je dobré ji po max. 20 km nabíjet do plna.

Napsat komentář