Elektrický autobus nabitý za 10 minut

Elektricný autobus Protera EcoRide B35

Na cestu po Kalifornii se vydala společnost Proterra zabývající se vývojem dopravních prostředků využívajících alternativních pohonů. Nový koncept autobusu EcoRide B35 disponuje podle dostupných zpráv velmi zajímavým parametrem. Baterie označené jako „TerraVolt™ Energy Storage System“ je totiž možné dobít za dobu kolem deseti minut.

Dojezd 50 – 60 km není nijak závratný, v kombinaci s časem potřebným k nabití se však jedná o zajímavou hodnotu. Pořizovací cena bude zcela jistě vyšší, provozní náklady ale mají být pouhým zlomkem oproti konvenčním autobusům (Proterra uvádí jednu čtvrtinu). Zajímavé.



16 komentářů u “Elektrický autobus nabitý za 10 minut”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    prodejni cena tohoto
    prodejni cena tohoto autobusu se odhaduje okolo 2 milionu USD, navratnost pri tehle cene je taky dost desiva, nasazeni by bylo mozne asi jen na extremne vytizene mestske linky.
    Take Prottera udajne ma primo hybridni model v kombinaci vodikovy clanek a el.baterie, ten uz je pouzitelnejsi na delsi trasy.kazdopadne cena jizdneho by byla asi srovnatelna a pokud by se meli do 20 let vratit investovane naklady, tak pravdepodobne mnohem vyssi.No ale aspon dalsi vlastovka 🙂


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    můj naázor – do města bez
    můj naázor – do města bez problémů, ale kdyby byl dojezd 100km na jedno nabití bylo by to už o něčem jiném – autobus sice na zastávkách stojí chvíli ale problém by byl v „dobíjecích stanicích“ které taky stojí peníze a levné asi zrovna nebudou, dobíjet se dá klidně z „troleje“ na zastávce což by bylo i celkem bezpečné

    toť můj názor


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tam by sa skor asi hodili
      Tam by sa skor asi hodili vymenitelne vodikove nadrze. Vybudovat siet s vykonom potrebnym na dobitie autobusu na zastavkach by potrebovalo asi uz siet vysokeho napatia. A ta v mestach nie je povolena.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Dobrej napad,mohly by byt
      Dobrej napad,mohly by byt useky s trolejemi kde by se dobijel(u zastavek) a tam kde by troleje nebyly by jel na baterky.Jinak pokrok v akumulatorech je uzasny


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Neni tezke spocitat, kdyby
      Neni tezke spocitat, kdyby aspon byla znama kapacita. Ale pravda, ze by to musel byt slusny prenos.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Mi to neda :o)
        Rekneme, ze

        Mi to neda :o)

        Rekneme, ze by „sezral“ jen 20kWh/100km … tzn. na tech 50km by to dalo 10 kWh. No a to natlacit za 10 min bude treba vykon 60 kW. To neni malo :o)


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Podla tych vypoctov to
          Podla tych vypoctov to vypada tak, ze konecne stanice tohoto autobusu budu asi pri trafostaniciach.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Pri 400V by to delalo 150A
            Pri 400V by to delalo 150A proud, to neni malo, nedovedu si predstavit, jestli je mozne to nekde odebirat.
            Mozna, ze by se u nabijeci stanice nabijel pomaleji jiny akumulator a ten by potom byl schopny „precerpat“ energii, aniz by zatizil sit.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Z nazvu baterie „Terravolt“
              Z nazvu baterie „Terravolt“ sa da predpokladat, ze to napatie asi bude ovela vacsie (10 000V by som tipoval).


            2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Ano, reseni pomoci nejakeho
              Ano, reseni pomoci nejakeho bufferu bude asi nutne. Nemusi jit zase o akumulator, proste jde o to, aby bylo ‚nekde‘ (infrastruktura) k dispozici dostatek energie k okamzitemu pouziti. Nabizi se analogie s klasickou cerpaci stanici. Misto zasobniku na naftu/benzin bude pod zemi obrovskej kondenzator.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Taky cesta,ale takovy kondik
                Taky cesta,ale takovy kondik by byl nemozne drahy(aspon zatim).Je i jednodussi cesta-na stanici vymenit baterie, ty puvodni by se v klidu nabijely a az by byly nabite, tak by se daly do jineho autobusu. Bylo by to lepsi i pro baterky,protoze by se mohly nabijet dele mensim proudem.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  A co tak bateriokondik.
                  A co tak bateriokondik. Zaoberal sa tym uz niekto?


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Pokud by baterky mely
      Pokud by baterky mely kapacitu 100kWh, tak by nabijeci vykon byl 600kW a to je jako krmit lokomotivu. Na to by se hodily troleje s napetim 25kV

Napsat komentář