Elektrický Mercedes-Benz třídy B míří do USA, dojezd 185 km

auto elektromobil Mercedes-Benz třídy B class electric drive

Automobilka Mercedes-Benz patřící pod německý koncern Daimler potvrdila, že začátkem roku 2014 uvede v USA elektromobil . V Evropě se elektrické auto do prodeje dostane až později. Na vývoji se podílela Tesla Motors.

Elektrický Mercedes-Benz třídy B půjde do prodeje nejprve v USA. Není divu. Elektrická auta se tam prodávají výrazně lépe než v Evropě.
foto: Mercedes-Benz

Pětimístné auto pohání 100kW elektromotor (134 koní), který pohání přední nápravu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne díky tomu elektrický Mercedes-Benz třídy B pod 10 vteřin. Max. rychlost je omezena na 160 km/h.

Pohonný systém a baterii dodala koncernu Daimler společnost Tesla Motors. Podobně tomu bylo nedávno v případě tandemu Tesla-Toyota u elektrického Toyota RAV4 EV a dříve u elektromobilu Smart .

Mercedes-Benz třídy B Electric Drive Mercedes-Benz třídy B Electric Drive Mercedes-Benz třídy B Electric Drive

Dojezd elektrického Mercedesu by měl ve městě podle amerických standardů dosahovat 185 km. Podle evropské normy NEDC dokonce 200 km. To vše díky 28kWh baterii.

Pro Mercedes jde o velkou premiéru za velkou louží. Žádný model Mercedes-Benz třídy B tam zatím nebyl k dispozici, ačkoliv v Evropě se prodává už od roku 2005. Elektrický verze je založena na druhé generaci vozu z roku 2011.

Představení výrobní verze elektromobilu Mercedes-Benz třídy B proběhlo na autosalonu v New Yorku. Podrobnější specifikace ani cena zatím nebyly oznámeny.

tisková zpráva



8 komentářů u “Elektrický Mercedes-Benz třídy B míří do USA, dojezd 185 km”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Co ukazuje ten malý
    Co ukazuje ten malý budíček v pravém velkém budíku? Má označení E-cell. Je to poslední snímek galerie.

    Díky


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Oni jsou tam malé budíčky
        Oni jsou tam malé budíčky dva. Stav baterek 0 až 1 (obdoba palivoměru) a ten druhý E-cell. Stejné to je i u VW e-golfu, kde ten druhý je označen eMAX.
        Co ty druhé budíčky ukazují nevím. No třeba to někdo vysvětlí.

    1. Pátrali jsme po tom, ale
      Pátrali jsme po tom, ale nejsme si jistí. Můžeme jenom spekulovat, zda nejde o zastaralou fotografii palubní desky Mercedes-Benz B E-Cell o kterém se uvažovalo také s ve verzi s range extenderem, a tak by mohlo jít o stav nádrže range extenderu. Ale je to skutečně jen dohad.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        No já si myslím že foto
        No já si myslím že foto není zastaralé. A vzhledem k to mu že to má i e-golf, tak bych tioval, že ten budíček bude ukazovat „aktuální schopnost akumulátoru podat výkon“. Vysvětlím: akumulátor má za sebou např. několik prudkých zrychlení a je zahřát. Další velký odběr proudu by mohl vést k jeho poškození. Elektronika takový odběr proudu samozřejmě nedovolí a odběr (výkon) sníží. A právě o tom jaký mám k dispozici max okamžitý výkon akumulátoru informuje ten malý budíček E-cell(u e-golfu eMAX). No a tento údaj s dojezem nesouvisí. Toliko moje hypotéza.

Napsat komentář