Elektromobil Nissan Leaf slaví 5. narozeniny

auto elektromobil Nissan Leaf slaví 5. narozeniny

Nissan oslavuje pět let na čele trhu elektromobilů s modelem Leaf. Od okamžiku uvedení tohoto vozu na trh v roce 2010 Nissan neustále zlepšoval výkon, praktičnost a vnímání elektromobilů veřejností po celém světě.

Společnost Nissan má v Evropě takřka nejsilnější zastoupení ze všech zámořských automobilek. Konstruktérské práci, výzkumu, vývoji, výrobě, logistice a prodejní a marketingové činnosti se zde věnuje více než 17 600 jejích zaměstnanců.
foto: Nissan

Elektromobil Nissan Leaf je dnes stejně vyspělý a inovativní, jako byl před pěti lety. Žádná jiná automobilka nevyrobila tolik elektromobilů, ani si nemůže přičíst tolik ujetých kilometrů s nulovými emisemi.

Zákazníci s elektromobily Nissan Leaf už překonali metu dvou miliard ujetých kilometrů, což by znamenalo absolvovat cestu mezi Zemí a Měsícem 2 600krát. Leaf tak zamezil úniku 328 482 tun CO2 do ovzduší (na základě předpokládaného objemu prodeje za 5 let).

V lednu bude navíc předán 200 000. vůz LEAF a LEAF se tak oficiálně stane světově nejoblíbenějším a nejúspěšnějším elektromobilem všech dob. Tři hlavní trhy, , , tvoří dohromady 90 % z celkových prodejů vozu LEAF. Na prvním místě je USA s více než 90 000 prodanými kusy, následuje Japonsko (50 000) a Evropa (40 000).

Zkušenosti na poli elektromobilů začal Nissan sbírat před 68 lety v roce 1947 elektromobilem Taka. Nissan se velmi výrazně zaměřuje na výzkum a vývoj vlastních baterií pro elektromobily, který vedl od baterií využívajících zinek a nikl k lithium-iontovým. V roce 1996 použil Nissan jako první na světě lithium-iontovou baterie v elektromobilu Prairie Joy.

I díky tomu má Nissan znalosti a zkušenosti v oboru jako nikdo jiný. A také proto se Nissan rozhodl investovat do největšího programu vývoje elektromobilu v historii a uvedl na trh model LEAF, který za pouhých pět let zcela změnil automobilový průmysl.

Od chvíle, kdy se první Nissan LEAF sjel z montážní linky, byl neustále oslavován po celém světě, získal více než 92 ocenění, včetně titulu Car of the Year v Japonsku a v Evropě, a dokonce vyhrál i anketu World Car of the Year.

Společnost Nissan dosud do projektů souvisejících s elektromobily investovala přes 500 miliard jenů. Má odvážné plány na další rozšiřování s tím, jak poptávka po čistých, účinných a cenově dostupných elektromobilech neustále roste.

Technické zkušenosti a investice společnosti Nissan jsou přínosné nejen pro vůz LEAF samotný. V době, kdy vůz LEAF oslavuje první polovinu dekády na cestách, společnost Nissan oznámila, že na silnicích po celé Evropě je k dispozici téměř 10 000 rychlonabíjecích stanic CHAdeMo, které umí LEAF nabít z 0 na 80 % za pouhých 30 minut.

Japonsko je na čele v rozvoji této infrastruktury s 6 000 nabíječkami po celé zemi, což představuje největší síť rychlonabíjecích stanic síť na světě.

tisková zpráva



12 komentářů u “Elektromobil Nissan Leaf slaví 5. narozeniny”

  1. Prosím redakci,jestli máte
    Prosím redakci,jestli máte možnost přiblížit Renault Twízy,je spousta různých verzí víc či míň podobných tomuto konceptu.Má ho i Nissan nebo Volkswagen.Ale jediný Renault to dotáhl až do masového prodeje.Je,nebo bude možnost si tohle vozítko zakoupit i u nás?
    A abych si neohříval jenom svou polívečku – připojuji se ke gratulaci a věřím ,že už brzo bude Leaf to pravé ořechové,plně konkurenci schopné autům střední třídy!


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          U nas na bazarech ho za tech
          U nas na bazarech ho za tech 150k nabizeji, i levneji. Premyslel sem nad tim, ale vyzdy mi to nakonec vyslo jako drahy skutr. V zime v desti s tim jezdit nejde, maximalne se ti tam vleze jeden pasazer ktery se posadi „za tebe“, kdyz do tebe narazi auto tak ses na maderu jak na tom skutru, na dalnici s tim nemuzes a na rychlostni te vsichni vytroubi. Proste je to pekna sranda, ale naprd.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            uvazovali ste uz o stajni ?
            uvazovali ste uz o stajni ? taky kôň jazdi na seno, je dobry do aj terenu a obsahuje aj autopilota s prvkami umelej inteligencie. do necasu sa na hlavu dava klobuk a pre zvysenie vykonu sa pouziva jablko alebo nejake zaklinadlo z pana prstokladov.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Existuji i elektroskutry ty
              Existuji i elektroskutry ty koni, ktery si nabiju zrovna jako toho twiziho. Proste zbytecne vyhazovani penez za neco co nema zadnou pridanou uzitnou hodnotu.


          2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Kdyz jsme na podzim jeli
            Kdyz jsme na podzim jeli Route des Grandes Alpes (vpodstate Zeneva-Nice), tak jsme jich v ruznych letoviscich par potkali. Na dovolenkove poklidne courani mestem to bude ok a strechu proti desti to ma taky… To, ze je to EV jsem zjistil az doma 😉


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    nechci remcat čest a
    nechci remcat čest a chvála elektromobilům přispěl, ale je to pořád vozítko od japonce. Normální palubovku schopný stále udělat nebyly. Mě se moc nelíbí tedy 🙂

Napsat komentář