Elektroskútr české výroby: Čezeta Typ 506 – ‚prase‘ se vrací

auto elektroskútr ČZ Typ 506

Na módní vlně elektroskútrů se chce svézt také staronový český výrobce Čezeta Motors s.r.o. Ohlásil totiž návrat legendárního „prasete“ s protáhlým čumákem. Elektrický skútr bude stát asi 9000 eur.

Elektroskútr ČZ Typ 506
foto: Čezeta Motors s.r.o.

Elektroskútr „Typ 506“ vychází z původních legendárních skútrů ČZ Typ 501 a 502 konstruktéra Jaroslava Františka Kocha. Původní skútr ČZ 175/501 (Prase) se začal vyrábět v roce 1957. Vyráběly ho České závody motocyklové, národní podnik Strakonice, v pobočce Českých Budějovicích.

Už tehdy šlo o nepřehlédnutelný stroj. A nejinak je tomu i dnes, o téměř 60 let později. Elektroskútr Typ 506 vypadá prakticky stejně jako zmíněný historický stroj. Rozdíly jsou uvnitř. Pohání jej totiž elektromotor ukrytý přímo v zadním kole.

Obě brzy se ovládají páčkami na rukojetích. Zadní brzda je disková, přední bubnová. Li-ion baterie o kapacitě 5 kWh dávají skútru dojezd 75 až 85 km (pochopitelně v závislosti na hmotnosti jezdce a profilu terénu).

auto elektroskútr ČZ Typ 506

Elektroskútr bude k dispozici i v klasické modré barvě
foto: Čezeta Motors s.r.o.

Za příplatek lze získat také regenerativní brzdění, které přidává dalších 5-10 % dojezdu, tedy až 100 km. Zabudovaná 15A dobíječka dokáže baterii dobít z 0 na 100 % během 4,5 hodiny.

K elektroskútru lze navíc připojit notebook a upravit si například chování elektromotoru. Ceny zatím nejsou finální, ale nejspíš se budou pohybovat kolem 9000 euro za základní verzi.

Motorkáři.cz, ČZ, vlastní



20 komentářů u “Elektroskútr české výroby: Čezeta Typ 506 – ‚prase‘ se vrací”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ještě dodatek – pokud by to byla mýlka v ceně a stál by
    Ještě dodatek – pokud by to byla mýlka v ceně a stál by 10 000,- kč,vož by tak odpovídalo a ne euro,tak bych měl problém otevřít garáž a nepoblejt se z toho designu. Rozhodně bych tam raději chodil nalačno!! TWL to je pecka jaká tu už dlouho nebyla!!


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jen pár slov,které vyjádří vše!! Hnusný,extra
    Jen pár slov,které vyjádří vše!! Hnusný,extra předražený krám!!


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Uvažoval by někdo o koupi?
    Uvažoval by někdo o koupi? Zdá se mi to být málo muziky za pořádný ranec..


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Pokud bych to měl
    Pokud bych to měl přestavovat já, tak pouze cena dílů, motor 5kw, regulátor 6kw, baterie 4.65kwh ,bms ,nabíječka je za cca 60tis bez dph a bez práce. S prací cca  3500 euro pokud si dodáte motorku, práce zahrnuje přestabu né však renovaci to už tu x lidí zmínilo, že není levná záležitost.

    Dnes jsem mluvil zrovna s člověkem který přesně toto požaduje a zřejmě budu realizovat.

  5. Když pominu že spousta
    Když pominu že spousta lidí, to bude vnímat jako barbarský čin.
    V ČR si tento EV Scooter bude zákazníky hledat jen velmi těžko . Cena odpovídá kusové výrobě na zakázku. V zahraničí jsou podobné stroje za mnohem vyšší cenu.
    ČZ skútr má velký středový tunel, který je dobře využitelný pro zástavbu článků.
    Hlavou mi vrtá několik otázek . Jak si poradí přední bubnová brzda s další váhou navíc? Co se skrývá v přední palivové nádrži?
    Na Kolik vyjde homologace? A hlavně Jak to jezdí ?

    https://www.youtube.com/watch?v=ioZcOdi1n3Q&list=PL163j-BpIxjGNBT29sm9tCnJ5eg9aTSj7&index=27

    https://www.youtube.com/watch?v=kBMJDvaea0c

    https://www.youtube.com/watch?v=CYsQ0c9lPOU

    https://www.youtube.com/watch?v=RB3nvKChYkI

    1. Cena by odpovídala kusové
      Cena by odpovídala kusové výrobě na zakázku, kdyby zahrnovala i  kusovou výrobu repliky původního skútru (a to asi ještě někde ve Švýcarsku). Ale vážně, náklady na pohon (hub motor, regulátor, akumulátor, 12V měnič, nabíječka, kabely a další bižuterie) přijde baj oko na 2500€, takže i kdyby náklady na pořízení vraku skútru a jeho kompletní renovace a zástavba elektra přišla na 2000€ (a to by byla královsky placená činnost), tak jsme pořád na polovině udávaných 9000€.

      1. Příliš krátkozraký
        Příliš krátkozraký pohled.
        Když si myslíte že je to tak snadný výdělek. Tak do toho investujte sám .Přeji mnoho štěstí a držím palce.
        Náklady na pohon ( hub motor 550€, regulátor 360€, akumulátor 72V 1800€,BMS 240€,12V měnič 30€, nabíječka 255€, kabely,propojky,konektory,pneu a další bižuterie min 400€) +/-3980€
        Zapoměl jste také na homologace, které cenu znatelně navyšují. O přestavbě vozidla na jiný pohon už tu bylo několik článku a právě legalizace celý podnik znatelně komplikuje a prodražuje .
        V této republice když někdo renovuje veterána tak cenu práce nepočítá, protože to dělá většinou pro sebe. Nedávno jsem byl na blešáku. Tam jeden prodávající nabízel kompletně provedenou renovaci pionýra 05 za cenu nově nakoupených ND 30000kč.Osobně znám opraváře / prodejce ND, který dělal pro zákazníka kompletní renovaci Pionýra 550 za cenu 70000kč.

        1. Investovat do toho nebudu
          Investovat do toho nebudu právě proto, že to snadný výdělek není, protože to za takovou cenu nikdo nemůže koupit. A přestaveb jsem pár udělal, takže ceny znám a ty vaše jsou úplně mimo mísu. Za těch vašich 3980€ máte na našem trhu celý nový 5kW skútr s 5kWh akumulátorem, 20A nabíječkou, platným TP a ještě vám 1000€ zbude!

          A máte pravdu, homologaci jsem vynechal. Jednak vůbec není jisté, že jí udávaný skútr vůbec má a potom homologace se dělá jednou a rozhodně nestojí statisíce.


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    kdyby byl aspoň nový,
    kdyby byl aspoň nový, podle toho, co jsem zjistil, tak seženou předrenovační stav…zmrší veterána a dělají z toho tohle, je otázka, zda je takové zvoztuzení k chlubení..


  7. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Ľubošsays:

    Presne takýto modro/biely
    Presne takýto modro/biely skúter ČZ 175/501 mám. Je plne pojazdný. Bránim si ho ako oko v hlave. Ani vo sne ma ale nenapadlo, že sa ešte niekedy bude vyrábať a už vôbec nie ako elektro skúter. No za tú cenu, čo zaňho chcú ostane asi iba pri výrobe jedného prototypu, s ktorým budú chodiť po výstavách. Škoda, ak by upravili cenu na maximálne 2.500 EUR, asi by sa našli nadšenci, ktorí by si ho kúpili.


  8. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    9000 je opravdu hodně.
    9000 je opravdu hodně. Kdyby 1000 – 2000. Ale tohle je fakt tak pro sběratele.


  9. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Cena je úplně mimo. Za to
    Cena je úplně mimo. Za to se dá koupit lehce nabořený a opravitelný Peugeot iMiev nebo Mitsu.

        1. Je to ten vůz v mém nicku.
          Je to ten vůz v mém nicku. ČEZ se trochu přecenil s objednávkou Ionů, které Peugeot dovezl a reklamně celoplošně polepil. Takže mé auto leželo rok v autosalonu jako výstavní kousek plus ho vozili na korbě odtahovky ukazovat na veletrhy a výstavy. proto mám fungl nové s 12 najetými km. Pokud máte zájem, občas se takové v ČR objeví. Obyvkle o nich ví pan Vegr ze sdružení Elektromobily, tam se zkuste poptat. Jinak v nabídce je asi měsíc pouze tento ojetý pěkný modrý za 399 tis. hned na 3 webech http://auta.yauto.cz/peugeot-ion-elektro-1918190.html, http://www.autosteiner.cz/seznam-vozu/peugeot/ion/peugeot-ion-elektro-14056798084311336/http://www.tipcar.cz/inzerat/peugeot-ion-elektro-cz-6369583.html.

Napsat komentář