Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek

auto mapa Evropy rychlonabíjecí stanice rychlonabíječky pro elektromobily CHAdeMO

Během léta se počet rychlonabíječek standardu CHAdeMO v Evropě zvýšil o téměř třetinu. Dnes jich tu je v provozu 2364 a během pouhých pěti měsíců tak přibylo přes 500 nabíječek. V únoru jich bylo 1659.

Počet rychlonabíječek CHAdeMO v Evropě stále větším tempem stoupá
foto: CHAdeMO

Nejlepším evropským státem co do počtu rychlonabíječek zůstává Británie s 418 kusy. Dotahuje ji ale rychle rostoucí s 322, s 222 a  se 182. Nutno dodat, že velká část nových nabíječek je vybavena několika standardy, nejen konektorem CHAdeMO.

Zdvojnásobení počtu CHAdeMO rychlonabíječek proběhlo v  a dnes jich je u našich jižních sousedů k dispozici 63. Česká republika se podle oficiální mapy CHAdeMO nabíječek může pochlubit 23 kusy, což je o 3 více než sousední .

Celkový počet CHAdeMO nabíječek na celém světě je odhadován na téměř 10 000. Oficiální číslo zatím udává 9075, ale to jen proto, že údaje pro a Japonsko jsou už několik měsíců staré.

CHAdeMO Association



22 komentářů u “Evropa má 2364 CHAdeMO rychlonabíječek”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A v Liberci stále velké
    A v Liberci stále velké prd. Nebo nabíjet v Žitavě, když se tam jede na nákup.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ono to vypadá, že ani
        Ono to vypadá, že ani zapádě to zatim není pokryté. Dojedete po chademu do Berlína? Koukám, že ne.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    dal tady vůbec někdo odkaz
    dal tady vůbec někdo odkaz na CHADEMO EU MAP pro nově příchozí nováčky??
    chademo.com/wp/eumap/


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      tj toho ČEZ je tak
      tj toho ČEZ je tak žalostně málo že se chce brečet
      cez.cz/edee/ww3/cs/akcie/akcie.jsf
      kcc-hho.webnode.cz/supercharger/

    2. Prosím nenadávejte na
      Prosím nenadávejte na ČEZ. Vždyť jede přesně podle evropského trendu. Také v ČR jsme podle evropského vzoru zvýšili počet rychlonabíjecích stanic o fantastickou 1/3! Třeba ČEZ z 6 na 9! V lednu po 1 ks v Brně a Mladé Boleslavi, v březnu v Ostravě!
      Vše výše uvedené je samozřejmě myšleno brutálně ironicky. Člověku se fakt chce nad činností (tedy vlastně nečinností) ČEZ+EON+RWE+PRE v oblasti rychlonabíjení brečet.

      K nepokrytým místům – nevím, jestli jste si také všimli klasické pražské úchylky, tj. že ČR končí v Říčanech, dál jsou lvi. Ale ČEZ, sídlící v Praze, přednostně síťuje Čechy v okolí Prahy. Rychlonabíječky jsou v Praze, Kladně (od Prahy 31 km), Plzni (94 km), Ústí nad Labem (87 km), Mladé Boleslavi (64 km), Hradci Králové (119 km) a Vrchlabí (132 km, ale cestou míjíte tu 64 km v Mladé Boleslavi).
      S uvedeným ostře kontrastují zbylé 2 rychlonabíječky ČEZ v Brně a Ostravě, vzdálené od nejbližší další v Hradci 140 a 225 km. To byla asi jen úlitba druhému a třetímu největšímu městu v ČR, aby furt nenadávaly.
      Jezdit už také není problém mezi zmíněnými českými městy. Např. Vrchlabí – Mladá Boleslav 73 km, totéž do Hradce Králové, z něj do Mladé Boleslavi 85 km. Z ní do Ústí n.L. 81 km. Z něj do Kladna 72 km. Z něj do Plzně 84 km. U elektráren na severu Čech jsou zatím pomalé stojany, ale na rychlé jsou už vybetonovány základy a také 4 parkovací místa místo obvyklých 2. Takže 2 nejuznávanější směry jízdy z pohledu Pražáka – do Krkonoš na lyže a za nákupy do Německa, by tak byly pokryty. Z Ústí do Drážďan je 64 km. Z Plzně je sice Norimberk i Řezno ještě pro běžný elektromobil daleko, ale hned za 71 km vzdálenou hranicí čekají německá CHAdeMA.

      K tomu Německu jen velká maličkost – síť dálničních odpočívadel s čerpacími stanicemi a restauracemi Tank und Rast otevřela za přítomnosti ministra dopravy 23.9.2015 první ze 400 CHAdeMO nabíječek na dálniční síti, které mají být vzdáleny od sebe okolo 30 km a stát do konce roku 2017. Navíc budou multifunkční (tedy i Combo a Mennekes). První je právě na dálnice A9 mezi Mnichovem a Norimberkem.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jo a tych 163 v estonsku, to
    Jo a tych 163 v estonsku, to je pecka. Este je zaujimave ze mekka ev v europe, Norsko ich zasa az tak vela nie je, z toho vypliva, ze dostatocna siet je iba jedna, no nie jedina prekazka.
    A este povzdych: keby tak pouzivanie chademo bolo celoeueopske ako v Tesle 🙁


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Cena je ta největší a
      Cena je ta největší a nejzásadnější překážka rozvoje elektromobility. Dvojice Norsko/Estonsko je toho jasný důkaz. I u nás by byly prodeje elektroaut násobně vyšší, být e-golf a ice golf za stejnou cenu. A nabíječek by pak přirozeně přibývalo také. Imo hustá síť dobíjecích stanic může zvednout prodeje ev př. z 0,5% na 0,75%, ale výrazný pokles ceny zvýší prodeje mnohonásobně. Zatím ovšem je nějaké zlevňování v nedohlednu, viz leaf. Kde se i po uvedení vylepšené verze cena základního modelu nepohnula ani o píď.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Tady zmiňují kolik stojí
          Tady zmiňují kolik stojí Leaf v USA:

          insideevs.com/2016-nissan-leaf-107-miles/

          Odkaz který uváděl to stejné pro GB, tedy že cena základního modelu s 24kwh baterií je neměnná, se mi bohužel dohledat nepodařilo.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Ani já ne, ale snad
          Ani já ne, ale snad všechny recenze co jsem viděl, nebo četl, vyznívaly kladně. I tak si ale nemyslím, že by to zcela ospravedlnilo cenový rozdíl proti leafu.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Sakra a kde je tych 23
    Sakra a kde je tych 23 chademu u Vas? To su asi sukromne ze sa neobjavuju na mapach?


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Tak např. v Praze se rovnou
        Tak např. v Praze se rovnou může škrtnout PRE (již dlouho tam rychlonabíjecí stanice není – pouze pomalá) a taky RWE (dlouhodobě nefunkční CHAdeMO – pouze mennekes 16A).


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Veřejně přístupné
            Veřejně přístupné chademo taky bylo u ABB, ale jen do doby než jim přišel z magistrátu dopis, že jako veřejnou nabíjecí stanici to musí zkolaudovat. Tak pro veřejnost zavřeli a je to. Poděkujte byrokratům.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              ano to je ono, stát
              ano to je ono, stát účelově byrokratitky blokuje distribuce elektřiny elektromobilům

              youtube.com/watch?v=egyzWBFr3SI

              kcc-hho.webnode.cz/business/cr/

      1. Přesně tak. Nebýt
        Přesně tak. Nebýt soukromých rychlonabíječek, tak si na Moravě a ve Slezsku, počínaje Vysočinou, s elektromobilem ani neškrtnem.
        Třeba do Prahy jezdím Nissanem Leaf nesmyslně po trase Ostrava-Vyškov-Brno-Pardubice-Praha.
        Malým městským Peugeotem Ion to nedám, takže na cestě do Brna musím ještě použít mezi Ostravou a Vyškovem Valašské Meziříčí. Viz nedávná jízda do Telče.
        Protože podobně je na tom s dojezdem dodávka Nissan eNV200, musel jsem ji nabíjet stejným způsobem a při přejezdu Vysočiny navíc stát dlouhé hodiny na pomalé domácí zásuvce.
        Všechny tyto jízdy najdete zde na hybrid.cz, včetně loňské srpnové elektrické dovolené peugeotem Ion na trase Ostrava-Prostějov-Brno-Vranov nad Dyjí-Vídeň-Bratislava-Žilina-Ostrava. Jediný bezproblémový úsek pro malý městský elektromobil byl Vídeň-Žilina díky síti Wien energies a Greenway. Dokonce jsme pendolovali mezi Bratislavou a Vídní, kde jsme bydleli, protože rychlodobíjet (40-50 kWh) tam fakt není problém, o pomalých (2-3,6 kWh) a Mennekes (11 kWh)zásuvkách skoro kdekoliv po cestě nemluvě.

Napsat komentář