Francouzský dobrodruh pojede elektromobilem přes Afriku

auto elektromobil Venturi Challenge Mission Africa Xavier Chevrin Citroen Berlingo elektrické auto

Jméno Xavier Chevrin si možná pamatujete. Je to člověk, který v roce 2008 na přejel z Paříže do Almáty v Kazachstánu. A pak o dva roky později elektromobilem ze do Paříže, přičemž se zastavil také v Praze. Teď se chystá vyrazit elektrickým autem z Nairobi do .

Venturi Challenge Mission Africa, řidič Xavier Chevrin s vozem Citroen Berlingo a hromada keňských reportérů
foto: Mission Africa/Venturi Automobiles

Mission Afrika, jak Chevrin svou misi nazval, je už čtvrtým projektem z řady Venturi Global Challenge kam spadaly i předchozí dva Chevrinovy “výlety”. Opět samozřejmě řídí elektromobil Citroen Berlingo upravený v dílnách Venturi Automobiles.

Na jedno nabití dokáže díky třem speciálním 23,5kWh NiNaCl bateriím tohle auto ujet až 500 km. To se bude v subsaharské východní Africe hodit, protože tam je přístup k elektřině ještě vzácnější než v zemích jako je Kazachstán, resp. obecně střední a dálný východ.

Stejně jako elektřina jsou tady vzácné i zpevněné cesty, takže max. rychlost 110 km/h auto v zemích jako je Keňa, Tanzánie, Zambie, Zimbabwe či Botswana využije opravdu jen výjimečně. Naopak se bude hodit točivý moment 180 Nm. Světlou výjimkou může být v tomto snad jen cílová Jihoafrická republika.

Xavier Chevrin odstartoval z Nairobi začátkem května a cestu by měl dokončit v polovině června. Najedou celkem 4800 km. Prozatím jde cesta dobře, jak můžete vidět i na pravidelných videích.

Celé dobrodružství zaštiťuje nadace monackého prince Alberta II. a OSN, resp. její program pro životní prostředí.



9 komentářů u “Francouzský dobrodruh pojede elektromobilem přes Afriku”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Na jeho místě bych si na
    Na jeho místě bych si na cestu schoval malý ale výkonný benzínový agregát na dobíjení. Kdepak ho asi schovává?


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To bych rád viděl,jak na
    To bych rád viděl,jak na 23 kWh ujede,ještě po špatných cestách,500km . . . . . .když průměrná spotřeba u elektroaut je 1kWh na 5km.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Pocita se asi s rychlosti 50
          Pocita se asi s rychlosti 50 (max 60) km/h a pri teto rychlosti je spotreba zhruba 200Wh/mile = 125Wh/km.
          Vychazel jsem z grafu, ktery udava Tesla Motors pro Model S.

          Nerikam ze tech 500km ujede na 100% za vsech okolnosti, ale je to realne, kdyz pojede pomalu.

        2. A jak víte, že Sko ujede
          A jak víte, že Sko ujede na 1kWh přesně na chlup 5km? Proč ne třeba 3 nebo 9? Odvolávat se na průměry u jiných EV nemá moc valný smysl, když jde vesměs o modely postavené na základu spalovače. Tesla má minimálně lepší aerodynamický odpor a patrně i vyspělejší řízení s efektivnější rekuperací.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Nepsal jsem,že na chlup
            Nepsal jsem,že na chlup ujede 5km/1kWh. P“sal jsem ,že průměrně,což je pravda. Mimochodem mám C Berlingo elektric r.v. 2001.

Napsat komentář