GRAF: Kapacita li-ion baterií v čase

Li-ion baterie

První experimenty s lithium-iontovými bateriemi proběhly již v roce 1912. Trvalo však 79 let, než firma Sony přišla s první komerčně prodejnou li-ion baterií. Od té doby energetická hustota li-ion baterií roste, ale ne tak, jak bychom si asi všichni přáli.

Vývoj kapacity li-ion baterií od roku 1991
foto: InTech

Od roku 2002 se kapacita baterií (kapacita/objem) zvedla o přibližně 25 %. Při střízlivém odhadu budoucnosti bude v roce 2024 kapacita li-ion baterií o dalších 25 % vyšší.



14 komentářů u “GRAF: Kapacita li-ion baterií v čase”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Baterie už jsou dávno
    Baterie už jsou dávno vynalezeny, ale patenty v trezoru, umíte si představit, že by najednou začaly auta jezdit na elektřinu, mobily, laptopy vydržely třeba měsíc nabité..? A kuvajtší šejci znovu přesedlali na velbouldy…?


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    On to ani článek není.
    On to ani článek není. Nazývá se to graf a je to graf. Asi aby mermomocí zde bylo každý den něco nového, ať to stojí za cokoliv.

    1. Přesně tak. Stačí si
      Přesně tak. Stačí si vzpomenout na staré modelářské články, které vydržely v plné kondici nějom několik desítek článků, za rok ztratily čtvrtinu kapacity bez ohledu na používání a měly tendenci vybuchovat už když se na ně člověk jenom křivě podíval.

      Dnešní články sice nemají desetinásobnou kapacitu, ale cyklická a kalendářní životnost stejně jako bezpečnost stoupla minimálně o řád.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Přesně tak, aspoň mohli
      Přesně tak, aspoň mohli napstat jestli klasické li-iony s oxidy kobaltu/manganu, nebo počítají i Li-PO, Li-FE, nebo super nové titanátové. Označení Li-ion je ceká rodina akumulátorů…

      1. energeticka hustota benzinu
        energeticka hustota benzinu je 13.000Wh/kg zatimco tech 2.000Wh/kg u Li-air je prece jen porad mene 🙂

        hlavni rozdil je, ze z toho benzinu clovek dostane ~70% ve forme tepla a ~30% ve forme pohybu auta. Zatimco z te baterie clovek dostane ~20% tepla a ~80% pohybu 🙂

Napsat komentář