Hyundai začíná s testováním vozu Tucson ix FCEV

auta na vodík Hyundai Tucson ix FCEV

Zatímco někteří výrobci jako se svým modelem nebo se svým se vydali cestou plně na baterie, jiní včetně jdou odlišnou cestou. Sázejí na světlou budoucnost .   

Z tohoto důvodu se jihokorejský výrobce rozhodl pro začátek testování dalšího svého modelu Tucson ix LCEV, jehož vývoj již byl úspěšně ukončen.

Podle zástupců společnosti Hyundai je nespornou výhodou aut poháněných v tom, že jejich nádrže mohou být doplněny za pár minut na rozdíl od , které potřebují k dobití svých mnohem více času.

Testování vozu začne příští rok s cílem připravit pro hromadnou výrobu v roce . Tucson ix FCEV je pro třetí generací aut vybavených vodíkovými palivovými články vycházející z původního modelu z roku 2005.

Je vybaven o výkonu 100 kW a dvěma vodíkovými nádržemi, díky kterým vzrostl automobilu na úctyhodných 650 km. To oproti jeho předchůdci s dojezdem 370 km představuje 76% zlepšení.

Jak uvádí automobilka, nový model může také bezproblémově startovat při nižších teplotách sahajících až k -25 °C. Stejná zůstává maximální rychlost vozu 160 km/h. Účinnost paliva se zvýšila o 15%.

Toho bylo dosaženo především prostřednictvím modularizace objemných složek v systému .

Společnost Hyundai Motor Co. byla založena v roce 1967 a je součástí skupiny Hyundai-Kia Automotive Group, která je pátým největším výrobcem automobilů na světě a zahrnuje přes 20 dceřinných společností.

zdroj: gizmag.com



Jeden komentář u “Hyundai začíná s testováním vozu Tucson ix FCEV”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To je vsetko pekne, ale aj
    To je vsetko pekne, ale aj tak zostava hlavnym problemom bezpecnost vodika. Jedine, ze by sa v nnadrziach riedil s vodou, ktora by sa neskor odfiltrovala.

Napsat komentář