I malá změna v nastavení spoileru může ovlivnit spotřebu paliva nákladních aut

nákladní auta kamiony spoiler spotřeba

Správné nastavení střešních spoilerů může ušetřit nejméně 1 % nákladů na palivo. Aby bylo dosaženo snadnější úpravy, společnost Scania ve svých vozidlech umožňuje nastavit výšku střešního spoileru prostřednictvím tlačítka na přístrojovém panelu.

Je to zdánlivě nedůležitá věc. Když si ale vezmeme kolik kamionů po českých a evropských silnicích jezdí, může to potenciálně ušetřit spoustu peněz.
foto: Scania

„Nesprávná výška o pouhých šest centimetrů může mít za následek zvýšení spotřeby paliva o jedno procento. V případě 10 centimetrů pak dochází k nárůstu spotřeby paliva o 1,5 procenta,“ říká Per Elofsson, vedoucí technický ředitel pro oblast aerodynamiky ve společnosti Scania.

Při dodání od prodejce je spoiler umístěn s ohledem na nejběžnější výšku návěsu zákazníka. Obecným cílem je zajistit, aby vzduch proudil ze spoileru mírně nad přední hranou návěsu nebo karoserie. To se ale snadněji řekne, než udělá. Optimální nastavení vyžaduje odborné nastavení.

Pokud je však tahač spojen s návěsem, jehož výška se liší od normálu, může řidič změnit nastavení spoileru sám pomocí tlačítka. Stačí se jednoduše podívat, zda je návěs vyšší nebo nižší, než je běžné, a podle toho provést mírnou úpravu. Z důvodu vyšší palivové hospodárnosti se doporučuje, aby spoiler hranu návěsu mírně přesahoval.

tisková zpráva



50 komentářů u “I malá změna v nastavení spoileru může ovlivnit spotřebu paliva nákladních aut”


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Americké auto v Nemecku najpredávanejšie ?!
      To na čo boli

      Americké auto v Nemecku najpredávanejšie ?!
      To na čo boli Nemci hrdí – automobilový priemysel, sa pomaly, ale isto stáva najväčšia ostuda. A ešte len bude, keď sa ukáže, že na svoje sluby nemajú baterky a všetky avizované elektromobily budú vyrábať v zanedbateľných množstvách.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Proč skoro nevyrábí? Nenapadlo tě to nejjednodušší
        Proč skoro nevyrábí? Nenapadlo tě to nejjednodušší vysvětlení a to, že drtivá většina lidí a hlavně firem teď nechce kupovat elektroauto?


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Lenže oni nevyrábajú nič použitelné ani pre tú
          Lenže oni nevyrábajú nič použitelné ani pre tú menšinu, ktorá si kupuje Teslu.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Ano Tesla už zlevňuje a jenom novinky nejsou k dispozici.
            Ano Tesla už zlevňuje a jenom novinky nejsou k dispozici. Ioniq se dá koupit už obratem. Učit bez znalostí někoho vyrábět a vydělávat, kdo to dělá 100 let, je trapný.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Pro ucelený přehled dodám, že jsou u nás skladem k
              Pro ucelený přehled dodám, že jsou u nás skladem k dispozici BMW i3, I-Pace, nový Leaf, Ioniq a Kia Soul. V Německu se jich tam válí hromada.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Dělat závěry po jednom měsíci prodejů TM3 je dost faux
      Dělat závěry po jednom měsíci prodejů TM3 je dost faux pas, když na to lidé čekali 3 roky.

      1. Tak hlavně je potřeba si článek přečíst… už v půlce
        Tak hlavně je potřeba si článek přečíst… už v půlce borec upozorňuje, že „Data nelžou a vyprávějí nám příběh…“

        Nabízí se pár otázek:
        1. Opravdu dá někdo přednost BEV, které je technicky zastaralé, s kratším dojezdem, nižším výkonem, řidší nabíjecí infrastrukturou a vyšší cenou?
        2. Je ta hrstka lidí schopna živit klasické automobilky tak dlouho, než dorovnají náskok Tesly?
        3. Jsou oblasti, kde vynikají klasické automobilky pro Teslu nedosažitelné? (síť dealerů, schopnost hromadně vyrábět, kvalita produkce)
        4. A naopak, jsou oblasti, kde vyniká Tesla nedosažitelné pro klasickou automobilku? (tempu inovací, tempu snižování nákladů a tempu růstu)


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Němci na tyto otázky odpoví takto :
          1. ANO
          2. ANO
          3.

          Němci na tyto otázky odpoví takto :

          1. ANO
          2. ANO
          3. ANO
          4.NE

      2. Závěry můžeš dělat kdykoliv a o čemkoliv. O jakých
        Závěry můžeš dělat kdykoliv a o čemkoliv. O jakých závěrech mluvíš konrétně ty?

        Můj závěr je ten, že Tesla M3 je okamžitě první měsíc po nástupu na německý trh na 1. místě v prodejích BEV a to i přesto, že se na ní čekalo 3 roky, což je asi o rok dýl než bylo slíbeno. Za tu dobu přišlo na trh pár nových konkurentů a ti stávající přidaly aspoň větší baterku, ale přesto jim zájemci o EV zrovna netrhaj ruce a nevykvajzli se hromadně na rezervace Tesly M3, jako Michelin a nekoupili si něco jiného. Ano i takovej scénář mohl nastat, ale nenastal. Ani v USA, kde Bolt přišel dřív než M3 ani v Evropě.
        Velcí, silní a potencionálně schopní dinosauři ani po těch 3 letech stále nikam nespěchaj, tedy spíš nespěchali a stále mluví o vzdálenější budoucnosti o milionech vyrobených EV a zatímco druhým dechem knučej že nemaj baterky protože nepostavili gigabaterkárny.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Můj závěr je takový, že uvidíme za 6 měsíců, zda se
          Můj závěr je takový, že uvidíme za 6 měsíců, zda se budou v Neměcku prodávat každý měsíc tyto počty, nebo je to jen nárazová akce a v době, kdy jsou všichni ostatní výrobci v klidu a mají dostatek objednávek na PHEV apod. Přivézt po 3 letech nadrženým němcům pár tisíc aut a prodat je v podstatě během měsíce je něco jiného, než celoroční stabilní prodeje.

          1. Můj závěr je o vstupu Tesly model 3 na německý trh a o
            Můj závěr je o vstupu Tesly model 3 na německý trh a o tom že jsou i po 3 letech zákazníci stále nadržený a že je za ty 3 roky nikdo jinej nebyl schopen tý nadrženosti zbavit. A o tom i ten článek je. Rozhodně není o „celoročních stabilních prodejích“. ;-D
            Spíš mě připadá faux pas hned roubovat na tuto zprávu závěry o prodejí za 6 měsíců nebo za rok. To je opravdu mimo. To si budeš muset počkat na úplně jinou zprávu.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Ano, počkám si na článek s nadpisem TM3 už Němce
              Ano, počkám si na článek s nadpisem TM3 už Němce netáhne, bazary jsou plné, cena klesla už pod 40 tis. EUR 🙂


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Takže v průměru o 150
                  Takže v průměru o 150 USD?

                  cargurus.com/Cars/l-Used-Toyota-Prius-Chicago-d15_L7510


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Chtěl jsem napsat 850 USD..
                  Chtěl jsem napsat 850 USD..


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      výborně vo jednohozmlda na světě méně, pověsit na
      výborně vo jednohozmlda na světě méně, pověsit na nejbližší solární kandelábr pro výstrahu 😉


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    do 6 mesicu bych si rad poridil PHEV pripadne jiz plne
    do 6 mesicu bych si rad poridil PHEV pripadne jiz plne elektricky vuz. U elektickych nutny dojezd 200km pri dalnicnich 120km/h.
    Cenu jsem stanovil na maximalne 500 000Kc.
    Co byste doporucili?

    Diky moc!


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      V této ceně, s tímto dojezdem se nic koupit nedá ani
      V této ceně, s tímto dojezdem se nic koupit nedá ani použité, natož nové. je potřeba myslet na to že pokud má být v zimě dojezd 200 tak musí být v létě 250.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Myslite, ze by Leaf 40kWh bez tepelneho cerpadla zvladl v zime
        Myslite, ze by Leaf 40kWh bez tepelneho cerpadla zvladl v zime 200km po dalnici?
        Asi bych tedy mohl pouzit 650tis. Kc
        Priznavam, ze nejvice se bojim degradace baterii u Leafa.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Obávám se, že nový Leaf dle místních zkušeností nedá
          Obávám se, že nový Leaf dle místních zkušeností nedá 200km při 120 km/h v zimě. Do Leafa bez tepelného managemnetu baterií bych vůbec nešel, počkejte s nákupem rok a na trhu bude větší výběr a daleko lepších aut.

        2. My jsme měli půjčeného Leafa 40kwh bez tepelného
          My jsme měli půjčeného Leafa 40kwh bez tepelného čerpadla (verze Acenta) na 12dní o vánocích a dojezdy byly takovéto :
          Při 0 stupních venku, 21 stupňů vevnitř, 2dospělí a 2 děti byl dojezd 177-190km při jízdách z velké části po dálnicích (Praha -Písek, Praha – Liberec, Praha – Libčeves, Plzeň – Praha), na dálnici tempomat tachometrových 115km/hod. Když jsem jel nějakou delší cestu mimo dálnice (Libčeves – Třemošná u Plzně) tak dojezd 218km.
          Dojezdy které uvádím jsou ze 100% nabité baterie a na konci trasy je k tomu připočteno to co dle auta zbývalo.

    2. Zběžným juknutím na web jsem našel todle.
      Renault Zoe 41

      Zběžným juknutím na web jsem našel todle.
      Renault Zoe 41 kWh,
      dojezd léto 288 km dle Renaultu
      dojezd zima 192 km dle Renaultu
      najeto 13 000 km
      za 20 000 €

      https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-Zoe-Intens-Z.E.40BATTERIEMIETE-ab/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:desc,prn:17500,prx:20000,ful:electricity/pg:vipcar/270244451.html

      Ale na doporučování jsou tu jiní, já nemám zkušenosti.

    3. Počkejte těch 6 měsíců až budou v Evropě první Tesly
      Počkejte těch 6 měsíců až budou v Evropě první Tesly pod 1,1 mil., což nutně záhybá cenami bazarových aut směrem dolů. Teď je na sauto.cz předváděcí Leaf 40 kWh za 650 tisíc, takže na konci roku lehce jetý rok starý by mohl být okolo 500k.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Efekt dovozu TM3 do Evropy to mělo, zlevnili na mobile.de TM3
          Efekt dovozu TM3 do Evropy to mělo, zlevnili na mobile.de TM3 až o 200 tis. Kč. Přijde mi u některých inzerátů, že si to někdo objednal, koupil, měsíc v tom jezdil a chce to prodat.


    4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Auto nemusi byt nove. Klidne lehce pouzite.
      Pripadne nejaky

      Auto nemusi byt nove. Klidne lehce pouzite.
      Pripadne nejaky plug in pokud by byl.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    U kamiónů by se aerodynamika dala vylepšit mnohem
    U kamiónů by se aerodynamika dala vylepšit mnohem víc.
    Bohužel pro přepravce je ekonomicky výhodnější nacpat do předpisy limitované délky maximální objem, což znamená kvádr.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      zásadní je rychlost. rozdíl ve spotřebě mezi 90 a 80km/h
      zásadní je rychlost. rozdíl ve spotřebě mezi 90 a 80km/h je dle výrobců kolem 10% spotřeby. další možností je jízda v těsném závěsu kdy je několik vozidel elektronicky propojeno s prvním. systém je dobře odzkoušen.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ale vepředu nasmí být takovýhle magoři, jinak to nebude
        Ale vepředu nasmí být takovýhle magoři, jinak to nebude fungovat: novinky.cz/zahranicni/497816-cecha-v-nemecku-stihaji-za-pokus-o-vrazdu-s-kamionem-riskantne-predjizdel.html

Napsat komentář