Kde se prodávají elektrická auta nejlépe? Vede pět zemí

auto elektromobil Renault Zoe auto

Elektromobily se staly běžnou součástí nabídky automobilek. A vcelku běžně je lze vidět i na silnicích. Jednoznačným lídrem jsou Spojené státy americké. S velkým odstupem následují , , .

Renault Zoe patří mezi nejprodávanější elektromobily v Evropě
foto: Renault

Elektromobilita se dnes po celém světě rozvíjí extrémním tempem. Každý rok přibudou stovky rychlodobíjecích stanic. Pro zajímavost, k prosinci 2014 bylo na světě přibližně 4286 CHAdeMO rychlodobíječek. Nepočítaje v to dalších více než 300 rychlodobíjecích stanic Tesla Supercharger a další stovky CCS.

Zároveň se letos jen v  poprvé prodá přes 100 000 aut na elektřinu (elektromobilů a plug-in hybridů). Globálně to pak bude přibližně 300 00 prodaných aut do zásuvky.

Pro zajímavost nejnovější čísla prodejů z vybraných evropských zemí:

listopad 2014

Švýcarsko – 191 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 40, Tesla Model S 33, BMW i3 19, Renault Zoe 41)
Německo – 1157 kusů ( 126, 133, 146, Audi A3 e-Tron 157)
Francie – 1331 kusů (Renault Zoe 689, Renault Kangoo ZE 166, Nissan Leaf 94)
Norsko – 1552 kusů ( 311, 202, Volkswagen e-Up! 210, 156, Volkswagen e-Golf 278, 114)
Švédsko – 301 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 132, Volvo V60 Plug-In hybrid 44, Renault Kangoo ZE 27)
Dánsko – 200 kusů (Nissan Leaf 63, Volkswagen e-Up! 59, Tesla Model S 36)
Nizozemsko – 1235 kusů (Mitsubishi Outlander PHEV 451, Volvo V60 Plug-In 250, Tesla Model S 136, Volkswagen Golf GTE 203, Nissan Leaf 22, BMW i3 26)
Itálie – 175 kusů (Nissan Leaf 29, 35, BMW i3 24)
Španělsko – 214 kusů (Nissan Leaf 64, Renault Zoe 49, Mitsubishi Outlander PHEV 50)

A ještě data mimo Evropu:

USA – 9555 kusů (Nissan Leaf 2687, Chevrolet Volt 1336, Tesla Model S 1200)
Kanada – 304 kusů (Chevrolet Volt 58, Nissan Leaf 103, Tesla Model S 50)

Kolegové z magazínu InsideEVs si dali tu práci a zhotovili přehled nejprogresivnějších zemí za rok 2014. Na posledním místě se podle nich v prodejích aut do zásuvky (plug-in hybridy + elektromobily) umístí Německo (11 800) s Francií (14 000), pak Norsko (18 500) Japonsko (30 000), Čína (odhadem až 45 000) a první budou Spojené státy (107 000). Počty prodaných aut v závorkách jsou bez prosince.



5 komentářů u “Kde se prodávají elektrická auta nejlépe? Vede pět zemí”

  1. Jak už jsem psal dříve –
    Jak už jsem psal dříve – prodej znamená dojdu do krámu a tam mají zboží, které chci. Dojdu do krámu Nissanu a mají ho v ČR jen v Praze a v Pardubicích, možná nabídnou svezení. Kia jen v Praze, BMW jen v Praze, VW netuším, ale už i v Ostravě byl u Auto Heller k zapůjčení pro největší zákazníky na víkend. Peugeot / Citroen noční můra pár prodejců v ČR, co se ještě nestačili těch vozů Ion / Zero zbavit. Ovšem jinak platí heslo – elektrika nám nesmí přes práh (autor Kia Ostrava). Nebýt http://www.wave-promotion.cz/prodej-vozu/, kde je ovšem taky nemají skladem, nekoupíte si elektromobil v ČR v podstatě nikde. Takže o čem se v ČR bavíme, že?


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Přeloženo do rozumného
    Přeloženo do rozumného měřítka:
    1. Norsko (279 ob./e+h auto),
    2. USA (2985 ob./e+h auto),
    3. Japonsko (4236 ob./e+h auto),
    4. Francie (4720 ob./e+h auto),
    5. Německo (6846 ob./e+h auto),
    6. Čína (30385 ob./e+h auto)


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ano Omego s tím souhlasím!
        Ano Omego s tím souhlasím! Zapomněli jsme na ČR. Ale ono nakonec i stačí porovnat vlastní nabídku prodejcu v ČR a jinde v EU. Bez reklamy a nabídky v kmenových prodejnách v Německu a Francii by asi prodeje elektromobilu i tam šly dolu. V ČR si raději prodejci nedělají starost s chlubením kolik elektromobilu v porovnáním s benzin+nafta+plyn prodali. Většina zájemcu stejně nákup řeší v cizině. Praktický reklamní marketing na elektromobilitu a eko dopravu u prodejcu neexistuje! Není to pro ně lukrativní.

    1. E+h, e+h, eh, eh. Chvíli mi
      E+h, e+h, eh, eh. Chvíli mi trvalo, než mi došlo, že ob. bude obyvatel. Přepočítávat to nebudu, věřím, že je to dobře. Za rok to bude zase úplně jinde, pořád je vzhledem k realativně nízkým prodejům prostor na to, aby se objemy prodejů v případě příznivých podmínek několikanásobně zvýšily. 🙂

Napsat komentář