Kia má nový plán. Roční prodeje ekologických modelů Kia údajně překročí v roce 2030 hranici dvou milionů a budou tvořit tři čtvrtiny objemu prodejů na klíčových trzích. Elektromobilů to bude 1,2 milionu.
Společnost Kia Corporation představila na svém digitálním dni pro investory plán do roku 2030 a potvrdila svůj strategický závazek stát se lídrem v oblasti udržitelné mobility. Kia dále oznámila čtyři klíčové obchodní cíle do roku 2030; ty zahrnují mj. následující: urychlení elektrifikace a do roku 2030 dosažení ročních prodejů akumulátorových elektromobilů (BEV) v objemu 1,2 milionu vozidel; do roku 2030 dosažení celkových ročních prodejů v objemu 4 milionů vozidel vč. více než 2 milionů ekologických modelů; širší uplatnění technologií palubní konektivity a technologie autonomního řízení v rámci všech nových vozidel; a do roku 2030 se stát celosvětovou jedničkou na trhu s vozidly pro speciální účely (PBV).
Kia urychluje přechod k elektromobilitě s cílem upevnit své postavení předního světového výrobce elektromobilů. Společnost nejprve plánuje rozšířit svoji modelovou nabídku akumulátorových elektromobilů. Počínaje rokem 2023 chce Kia každoročně uvést na trh nejméně dva akumulátorové elektromobily, a do roku 2027 tak disponovat kompletní nabídkou čítající 14 modelů typu BEV. Oproti předchozímu plánu uvést na trh 11 modelů do roku 2026 se Kia rozhodla přidat dva elektrické pick-upy – vyhrazený elektrický pick-up, resp. strategický model pro rozvojové trhy – plus základní (nejlevnější) model BEV.
Kia chce potvrdit své vedoucí postavení na trhu s elektromobily prostřednictvím vlajkového elektromobilu s označením Kia EV9, jehož uvedení na trh je naplánováno na rok 2023. Ačkoli je EV9 velkým SUV s celkovou délkou kolem 5 metrů, chlubí se vynikající akcelerací z místa na 100 km/h během pěti sekund, jakož i dojezdem cca 540 km na jedno nabití. Během 6 minut dobíjení lze prodloužit dojezd o 100 km.
EV9 jako první model Kia rovněž nabídne službu on-line aktualizací (OTA – Over the Air), resp. poskytování funkcí na vyžádání (FoD – Feature on Demand), kdy si zákazníci budou moci sami vybrat a zakoupit požadované softwarové funkce. EV9 bude kromě toho prvním modelem Kia vybaveným pokročilou technologií autonomního řízení AutoMode.
Prostřednictvím nových modelů vč. EV9 chce Kia navýšit prodeje vlastních akumulátorových elektromobilů. Prodeje 160 000 akumulátorových elektromobilů naplánované na letošní rok chce Kia zvýšit na 807 000 kusů v roce 2026, a dokonce 1,2 milionu v roce 2030 – to je o 36 % více, než činil původní cíl pro rok 2030, oznámený během loňského Dne investorů s CEO. Kia předpovídá, že v roce 2030 se více než 80 % modelů typu BEV prodá v Koreji, Severní Americe, Evropě a Číně; na těchto klíčových trzích by akumulátorové elektromobily měly tvořit 45 % z celkových prodejů značky Kia.
S ohledem na narůstající podíl elektromobilů se budou posouvat i role jednotlivých výrobních závodů. Korea bude sloužit jako celosvětová centrála výzkumu, vývoje, výroby a dodávek elektromobilů; ostatní globální výrobní závody budou produkovat strategické elektromobily pro příslušné trhy.
Například v Evropě se od roku 2025 spustí výroba malých a středně velkých elektromobilů. Ve Spojených státech, kde zákazníci žádají středně velké vozy SUV a pick-upy, se v roce 2024 zahájí lokální výroba elektrických verzí uvedených modelů. V Číně plánuje Kia počínaje příštím rokem uvádět středně velké modely elektromobilů, zatímco v Indii značka plánuje od roku 2025 vyrábět základní (nejlevnější) a středně velké modely elektromobilů.
Kia plánuje vytvořit poptávkovou a nabídkovou strategii pro akumulátory, jakož i modernizovat akumulátorové technologie, neboť s ohledem na narůstající prodeje elektromobilů se očekává výrazný nárůst poptávky po akumulátorech, a to ze 13 GWh na 119 GWh v roce 2030. Kia má v plánu získávat akumulátory prostřednictvím indonéského joint venture na výrobu akumulátorových článků; souběžně s tím vytvoří stabilní nabídkový a poptávkový systém pro akumulátory formou outsourcingu u globálních výrobců.
Kromě toho chce firma do roku 2030 zvýšit hustotu energie akumulátorů o 50 % a současně o 40 % snížit náklady na tyto systémy, a tak zlepšit výkonové parametry i cenovou konkurenceschopnost.
zdroj: tisková zpráva
Prodávat v roce 2030 ze 4 mil. vozů pouze 1,2 mil BEV , to je hodně blízko bankrotu. Věřím , že to ještě třikrát přehodnotí , ale stejně musí být úplně mimo ,vypustit takovýto plán.
Nikl už skojí zhruba 1000 Kč/kg, zvýšení asi 3x za poslední rok. V bateriích NCM odpovídá zhruba 1kwh jednomu kg niklu. Takže v baterce 80 kWh je jen nikl za 80 tisíc Kč.
Proto se komodity nakupují ve velkém dopředu.
A kolik je ho v LiFePO4?
Dodatek. Kdybych ted kupoval novou Teslu, tak jedine s LiFePO4 baterkou.
Rozumná volba a nevadí, že je baterka s Číny?
Cina je vsude, treba i v acylpyrinu. Bohuzel pri honbe za usporou nas ekonomove zaprodali russakum a Cinanum. Nekterym to jeste nedochazi a nekteri to delaji za penize. Take je par pitomcu kteri to delaji z presvedceni. Nastesti jsou uz i fabriky na baterie bez cinskych zajmu. Svobodny svet nesmi verit, ze nase kultura plati i v Asii. Tam je lez soucasti obchodu, ale neni to tupa lez jako ta russka.
Vite proc Ukrajinci nerozstrileli tu 60km dlouhou kolonu pred Kyjevem? Protoze se ty auta, tanky a obrnaky uz do russka nikdy nevrati a Ukrajina si je necha. Nebudou prece nicit veci ktere budou jejich. Akorat bude potreba vse deratizovat od russkych svabu a jinych parazitu.
Vendulko, jak Ti padne ta tehotenska uniforma EU legionare? Netahne Te nikde, neskrti Ti pandero a krevni obeh? Mam peci abys byl v boji dostatecne mrstny a aby se Ti neco nestalo. Co by si stranka „u_skopcaka.cz“ pocala bez sveho maskota?