Mercedes-Benz potvrdil, že brzy představí nové elektromobily

auto Mercedes-Benz GLC 350 e plug-in hybrid elektromobily Daimler

Mercedes-Benz nedávno slíbil budoucí plug-in hybridy s dojezdem až 100 km. Dr. Thomas Weber, šéf vývoje Mercedesu, aktuálně pro Autocar.co.uk potvrdil, že velmi dobře jde i vývoj elektromobilů.

Nový Mercedes-Benz GLC 350 e by se možná mohl objevit jako vodíkové auto, plug-in hybrid i čistokrevný elektromobil
foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz chce v roce 2017 představit vodíkové auto, konkrétně model GLC s dojezdem kolem 500 km. Stejný vůz se bude prodávat také jako plug-in hybrid.

Kromě toho ale Mercedes-Benz připravuje také čtyři elektromobily. První uvede na trh už v roce 2018. Původní plány přitom počítaly s uvedením elektromobilu až v roce 2019.

Jenže konkurence je neúprosná. Tesla Model STesla Model X se prodávají velmi dobře. Navíc se na trh chystají levné elektromobily Chevrolet BoltTesla Model 3.

Mercedes má dnes na trhu elektromobil Mercedes-Benz B ED a také elektrickou dodávku Mercedes-Benz Vito E-cell. Daimler pak prodává ještě elektromobil Smart ED, který už ale pomalu začíná vytlačovat novější a výrazně vyspělejší konkurence.

Je čas na novou generaci elektromobilů a ta má přijít v následujících dvou letech. Podle předběžných informací má jít o dva crossovery/ a dva sedany. Vyrábět se budou v továrně Daimler v Brémách. Prodat se má minimálně 20 000 kusů ročně od každého modelu.

Odhalení prvního elektromobilu nové generace se očekává na 2017. Prodeje by pak mohly začít o rok později, zhruba v době, kdy na trh uvede svůj první elektromobil také Audi v podobě Audi e-tron Quattro.

Dr. Thomas Weber pro Autocar.co.uk potvrdil, že nová generace elektromobilu Mercedes-Benz nabídne dojezd od 400 do 480 km. Některé komponenty vozidla budou sdíleny s ostatními (plug-in) hybridy a elektromobily skupiny Daimler.



31 komentářů u “Mercedes-Benz potvrdil, že brzy představí nové elektromobily”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Je překvapující jak jedna
    Je překvapující jak jedna malá továrnička Tesla a jeden nový model 3, vybičovaly mastodonty k nebývalé aktivitě. Včera VW, dnes MB, se můžou přetrhnou, aby ohlásily nové elektromobily. I když je vyrábět budou až za několik let. Musí být dost nervózní. Alarm v kanclu CEO se rozhoukal.

    Stejně jako pár břidličných vrtů, kterým se mnozí vysmívali pro jejich nicotnost, převrátilo vzhůru nohama svět energií. Jak se říká, není malých rolí.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Zdravím, víte někdo jak
    Zdravím, víte někdo jak to bylo přesně s provázaností Daimleru a Tesly? Měl u nich 10% podíl, ale už vše odprodal co vím. Nebo se pletu?

        1. Toyota jiz svuj podil taktez
          Toyota jiz svuj podil taktez prodala a pokud vim tak uz s Teslou neni nijak spojena.

          EDIT: jeste jsem zapomel ze Daimler do toho B-ecka krome baterie kupuje taky palubni nabiecky (proto ma MB B jako jeden z mala 3x16A nabijeni) a udajne i motor, ale to si nejsem jisty.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Taky motor v Mercedes B je
            Taky motor v Mercedes B je od Tesly.

            Tady je video od Michala Eliase, ktery ten Teslacky motor na testovani pro vlastni controller ziskal prave z Mercedesu B.
            youtu.be/zMQjcukphpA

            TYP : Toyota RAV4 EV
            ELEKTROMOTOR (kW) : 115 kW

            TYP : Mercedes-Benz B-Class Electric Drive
            ELEKTROMOTOR (kW) : 132 kW

            TESLA MODEL S 2012 az 2014/5
            TYP : 70 / 70D / 85 // 85D / P85D / P90D
            ELEKTROMOTOR (kW) : od 192, 195, 225, 270, 283, 285, 310 do 380 kW

            Zda se, ze motory su vsude stene. Rozdil je len v SW limitech v motor controllery. Jednotlive verze se odlisuji jen ve firmware. Motor controller vi co za verzi mas. Stale se jeste diskutuje zdali pouzivaji jine tranzistory v nejostrejsi verzi, ale zatim vypada ze je vse stejne. Muze se stat ze vyberou nejlepsi kusy a ty se montuji do P90, tezko rict. Rozmerama je vse stejne.

            Neco jak procesory. Rozmerama jsou stejne. Po otestovani dostanou oznaceni na jakou frekvenci se oznaci. V buducnosti si mozna budete moct sve Tesly pretaktovat.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    To zní zajímavě. Mercedes
    To zní zajímavě. Mercedes mě baví, jejich B ED je výtečný elektromobil. Měl jsem tu možnost ozkoušet a nemohu než chválit. Výborný dojezd, skvělé jízdní vlastnosti i interiér. Přiznávám, že z něj ale voněla spolupráce s Teslou na sto honů. Uvidíme, jak se jim bude dařit bez Tesly, laťku tedy nasadili hodně vysoko.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        to chces kupovat predrazeny
        to chces kupovat predrazeny dc ? ked mercedes ma tusim az 45kWh bateriu ? 100 km po dialnici tam, 100 spat a este ti zostane, v zime a pri rychlej jazde.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            to je divne … bud cestujem
            to je divne … bud cestujem v case, alebo mam poruchu v hlave.
            odprisahal by som, ze to bolo bud 36 alebo 46, a ze nejaky test ukazoval realne nad 200 km. asi mi uz nacisto sibe, idem sa bodnut.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Pozdě, ale přeci….
    Pozdě, ale přeci…. Alespoň bude lepší výběr a snad to bude tlačit ceny EV směrem dolů (i když drahým MB tomu nevěřím).


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      neskoro nie je. nedavno
      neskoro nie je. nedavno zverejnil bjorn n. nestrannu pravdu kolko mal servisnych „problemov“ s Teslou S, ktore sli na vymenu, nastastie v ramci zaruky, a ostatny servis co s nou mal bol riadne drahy.

      momentalne je to „zvalene“ na prve/druhe verzie Tesly S a ze nove „sa domnievaju“ tym urcite netrpia lebo to uz poodstranovali. No, neviem clovece.

      Len tak mimochodom menil uz 3x riadiacu jednotku motora ?
      Menili mu uz cely ten panel. Nefungovali dobre brzdy. atd…
      No vybalil tam toho teda riadne vela.

      Ja hovorim, zlate osvedcene tepelne motory. Tolko starosti som nemal ani s Feliciou 1.6 MPI v 2000r. a ze mi to zralo nervy ked motor koli drahej blbosti v elektrike nesiel.

        1. Myslím, že to pravda
          Myslím, že to pravda klidně může být. Ale vše se řeší v záruce. A navíc jedna vlaštovka jaro nedělá. A hlavně se jako výrobce poučíte a příště dáte tranzistor co snese o 10A víc a máte vyřešeno. Pokud tedy jako VW nejedete na množství, ale na kvalitu.

      1. tak neni se cemu divit,
        tak neni se cemu divit, Bjorn s Teslou najezdil kolik/ prez 300 tisic km a to v podminkach kde automobilky auta bezne testuji, v severskych zemich, zrovna Brorn je pro Teslu neco co by si prala kdejaka automobilka, nejen ze ji dela obrovskej kus prace s tim ze prone zadarmo „testuje“ tim ze jezdi od severu EU az po rekneme Nemecko, ale jeste jim sehnal nove zakazniky a nove i nadale sezene jen tim ze o svich Teslach toci videa

        ktere auto se spalovakem/zazehem by dalo 300 tisic km bez zavady a to v prvni serii vyroby a s prvnim modelem dane automobilky ktery stavela celej „sama“, problemy u modelu S se dali cekat, a dalo se predvidat ze jich nebude malo


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        „Osvědčenému tepelnemu
        „Osvědčenému tepelnemu motoru“ se ještě nestalo, že by nefungovaly dobŕe brzdy?? Jak to souvisí s pohonem?

      3. Já bych to tak hrozné
        Já bych to tak hrozné neviděl. Které „tepelné“ auto by to dalo lépe? Resp. kolik auto v dnešní době by to po 300 tisících ustály tak jako Tesla?
        Myslím, že dnešní auta se dělají tak na +-150 tis. km a pak se aktivují „kurvítka“ všeho druhu tak aby si člověk musel koupit nové. Automobilky chtěji z aut udělat spotřební zboží s co nejkratším cyklem, tak aby mohli pořád prodávat nová auta.

        Měli jsme ve firmě Clio to bylo každých půl roku v servisu najelo u nás o proti bjornovi malinko kilometrů a měnila se tam řídící jednotka za 20 tisíc Kč!, klimatizace, zamykání, a mnoho dalších věcí. Takže ve spojitosti s Teslou, která je teprve druhé auto velmi mladé automobilky je to ohromný úspěch a spíš by se ostatní automobilky od nich měli učit.


      4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Těm poruchám tesly moc
        Těm poruchám tesly moc nevěřím, zvlášť když tu nedávno ten kašpar „noveautíčko“ z kcc psal, že tesla vydrží bez poruchy 10let.
        A on to přece musí vědět, když ji má doma v garáži (aspoň to ten kašpar někde na autofóru popisoval).


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Mám Teslu85 D, aktuálně
          Mám Teslu85 D, aktuálně 25000 km, koupena 6/2015. V 17000 preventivně výměna zadního motoru z důvody vysší hlučnosti. Celková průměrná spotřeba 20,4 kWh / 100 km. Absolutní spokojenost.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            keby mne menili na aute cely
            keby mne menili na aute cely motor po 25 000 km, asi im to auto obucham o ohlavu. predpokladam ze ten motor nemenili niekde vo vedlajsej obci.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Jediny pokazeny AC som videl
                Jediny pokazeny AC som videl so spalenym vinutim, co sa asi tak mohlo na pravidelne vyvazenej ose usadenej v 2 mega loziskach zhlucniet ? podla mna menia casti menica, koli stratam tam nedali igbt ktore znesie prakticky vsetko ale nejaky vynoveny variant na mosfet co zvladne VN a potom im to pod zatazou odpaluje. Alebo je to fakt mechanika a na AC pokazili co sa pokazit nedalo a odchadza to. Niet divu. Do velkosti 10-15kW davat 200kW ktory by mal normalne zaberat pol miestnosti. Ze pozdravujem pani fyziku. Podla mna sa im to vari a os robi krasny obluk.

Napsat komentář