Mercedes SLS AMG E-Cell: elektrický racek se čtyřmi elektromotory

Mercedes SLS AMG E-Cell

Už od roku 2010 pilně pracuje na elektrifikaci své sportovní chlouby SLS AMG. Při vývoji používá i poznatky získané na konstrukcich monopostů Formule 1. Nyní konečně německá automobilka uvolnila podrobnější informace týkajících se pohonu elektrického sporťáku.

Čtyři kola, čtyři motory. Jízda v elektromobilu SLS AMG E-Cell bude řidiče jistě bavit.
foto: emercedesbenz.com

Elektrický Mercedes SLS AMD E-Cell bude využívat k pohonu jednotlivých kol čtyři synchronní upevněné v těsné blízkosti každého z kol. Díky tomuto umístění dojde k optimálnímu rozložení hmotnosti a snížení těžiště.

Řídící systém dle potřeby rozděluje přísun pro jednotlivé elektromotory a tím také zlepšuje ovladatelnost celého vozu. Výsledkem jsou excelentní jízdní vlastnosti sportovního elektromobilu s rackovitými dveřmi (Gullwing).

Výkonově se téměř vyrovná své konvenční verzi s osmiválcovým spalovacím motorem o objemu 6,3 l. Elektrický SLS bude mít k dispozici 392 kW výkonu a 880 Nm krouticího momentu, což mu umožní zrychlit z nuly na sto za dobu čtyř vteřin. Jeho benzínový soukmenovec to však zvládne přece jen o dvě desetiny vteřiny dříve.

Mercedes SLS AMG E-Cellfoto: emercedesbenz.com

Elektrická energie je ukládána do 400V s kapacitou 48 kWh, které jsou uloženy ve středovém tunelu vyrobeném z lehkého karbonu. Ve snaze maximalizovat spolehlivost celého systému vůz disponuje celkem třemi chladícími okruhy. Dva z nich jsou určeny pro chlazení elektromotorů a jeden pro bateriové články.

Z uvolněných obrázků lze vidět, že toho Mercedes odhalil docela dost, avšak centrem spekulací zatím zůstává cena, za kterou si bude možné elektrický závoďák s třícípou hvězdou na kapotě koupit. Plánovaný prodej početně omezené série elektromobilu by měl být spuštěn v roce 2013.



15 komentářů u “Mercedes SLS AMG E-Cell: elektrický racek se čtyřmi elektromotory”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Zrychlení je věc pneumatik
    Zrychlení je věc pneumatik a podvozku. Ty u tohoto auta nejvíce rozhodují o tom, kolik procent z krouticího momentu 880Nm se zužitkuje zrychlení a kolik ve škvaření gumy :-).


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Zaujimalo by ma, ci su
    Zaujimalo by ma, ci su predne polonapravy prepojene diferencialom, alebo je kazda nezavisle pohanana elektromotormi a funkcia diferencialu je nahradena regulaciou elektromotorov.
    V rvom pripade by totiz auto pri poruche jedneho z elektromotorov zacalo zatacat a v tom druho by nezatacalo skoro vobec, resp. by presmykovalo jedno z prednych kolies. Neviem, ci je to vobec dobry napad, ze auto v predu je pohanane dvoma elektromotormi. Predpokladam, ze zadna naprava tvori jeden celok.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Tiez neviem, aky by to malo
        Tiez neviem, aky by to malo zmysel. A preto by ma zaujimalo, ci tam je, alebo nie. A dokonca aj to, ako je ten predny pohon rieseny.

    1. Existuje tzv. elektronicky
      Existuje tzv. elektronicky diferencial, ktory reguluje otacky 2 motorov na jednej naprave v malom rozsahu podla uhla natocenia riadenia. Moj nazor je ze ak kolesa jednej napravy, nie su mechanicky spojene, nieje potrebna ziadna diferencialna regulacia a ze el. diferencial je len zbytocnost, na ktorej moze niekto zarobit. Nemam zatial overene, budem rad za vas nazor.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ak su obe predne polonapravy
        Ak su obe predne polonapravy hnane, tak diferencialna regulacia by bola potrebna (pretoze auto by malo problem so zatacanim). Priznavam, ze v prvom prispevku je to asi trochu dopletene. Su tam pomiesane polonapravy s napravami. Ak nie su predne polonapravy mechanicky spojene a fungoval by len jeden z motorov (predpokladajme, ze druhy by sice nepracoval, ale nebol by ani „zaseknuty“), tak by dochadzalo k tomu, ze by auto pri rozbehu malo snahu zatacat. Ak by ale fungovali zadne motory, tak by to nemuselo byt nejak vyrazne.

        1. S moznostou ze sa motor
          S moznostou ze sa motor pokazi nepocitajme, dali by sme ho opravit. Problem so zatacanim maju auta s uzavretym diferencialom, alebo motokari s pevnou osou. Motor na kazdom kolese bude v zakrute prekonavat mensi, alebo vacsi odpor, takze ziadna regulacia nebude potrebna, obzvlast pri vektorovom riadeni elektromotora.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Ano, ale opravit by sme ten
            Ano, ale opravit by sme ten motor mohli dat len v pripade, ze by sme sa autom hned po tom, ako sa motor pokazi nehavarovali.
            S tym prekonavanim odporu by som si tiez nebol taky isty. Motory maju totiz svoju charakteristiku, ktora takmer na 100% nebude zhodna s tou, ktoru pozadujeme od diferencialu.


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Tiez ma tato otazka dost
                Tiez ma tato otazka dost zaujima. v pripade, ze maju motory „plochu“ charakteristiku (napr. asynchronne motory), tak by regulacia nemusela byt potrebna. V kazdom pripade by ste mohli dat vediet, ako experiment dopadol. Pouzitie takeho poctu motorov je ale zrejme viac vyhodne z ekonomickeho hladiska, ako z technickeho.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tady neco smrdi. Jak je
    Tady neco smrdi. Jak je mozne, ze elektricka verze ma horsi zrychlei nez benzin? Kdyz elektromotory maji plny zatah od nuly a to jim dava obrovskou vyhodu o proti benzinu, navim jcou ucinejsi o proto 30% ucinosti benzinoveho motoru, ktery to musi dohanet velkym objemem valcu.

    To ze Mercedes nedokaze u elektricke verze dosahnout lepsiho zrychleni svedsi o tom, ne ze by to auto nezvladlo, ale spis, ze nechce!


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Taky mě to napadlo , na
      Taky mě to napadlo , na druhou stranu baterie 48kwh je dost hmotnost bude výrazná asi určitě větší než u spal. verze např. Leaf má pouze 24kwh.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Tiez ma to napadlo. Podla
      Tiez ma to napadlo. Podla mna je to tak nastavene elektronicky, nikto nechce aby mal elektricky pohon lepsie parametre nez benzinovy.

Napsat komentář