Mitsubishi a Nissan společně postaví malý elektromobil

auto Nissan Dayz Roox miniauto kei car malé auto do města Japonsko

Mitsubishi nedávno odhalilo své velké plány s elektromobily a plug-in hybridy. Chyběl v nich ale model i-MiEV. Nahradí ho nové mini-auto vyvíjené s Nissanem.

Mini-auto Nissan Dayz Roox postavené ve spolupráci s Mitsubishi
foto: Nissan

Téměř přesně před pěti lety jsme psali, že Nissan a Mitsubishi uzavřeli dohodu o spolupráci na vývoji malých levných aut. Výsledkem je joint-venture NMKV a vozy jako Nissan Dayz a Mitsubishi eK Wagon.

Jejich výroba začala v roce 2013 a dosud se jich prodalo na půl milionu kusů. Nyní obě automobilky partnerství stvrdily směrem k vývoji nové generace mini-aut.

Součástí nové řady bude také malý městský elektromobil. Jakékoliv přesnější informace o elektromobilu se ale dozvíme až později. Teď je jasné alespoň to, že Nissan bude nově více zapojen do vývojových operací a testování.

„Hlubší zapojení Nissanu ve vývoji nové generace miniaut umožní snazší aplikaci pokročilých bezpečnostních systémů a šetrných technologií ve větších vozech,“ komentoval novou dohodu Hiroto Saikawa, provozní šéf Nissanu.

Pro Mitsubishi jsou miniauta (zvaná kei cars) jedním z klíčových segmentů. Tvoří více než polovinu prodejů doma v Japonsku.



24 komentářů u “Mitsubishi a Nissan společně postaví malý elektromobil”

    1. My co jezdíme druhým rokem
      My co jezdíme druhým rokem v Peugeotu Ion už to tak nevnímáme :-). Ono se to nezdá, páč je to uzounké, ale uvnitř je to v pohodě. Hlavně výškou, velmi pohodlně se do toho leze a je z toho výhled. Pak vnitřním prostorem na délku jak na předních, tak na zadních sedadlech. Ten náš bobek má 2,5 metru rozvor stejně jako Škoda Octavie. A opravdu celý prostor je věnován lidem a nákladu. Tady to vidím podobně, navíc krabicoid dává větší využití pro náklad v kufru. Já jsem prostě zastánce auta pro lidi, tedy minimální část obestavěného prostoru pro technologie, maximum pro účel stroje. A to je doprava osob a nákladu. Ne vožení technologií.

      1. Měl jsem u Nissanu Dayz
        Měl jsem u Nissanu Dayz Roox „vzhledem pro Japonsko“ na mysli spíš ty hranaté tvary. iOn je sice vzhledem ke svým rozměrům taky relativně vysoký, ale aspoň má aerodynamické tvary.
        Když už jsme u iOnu, do města je ideální – kompaktní rozměry a velmi malý poloměr zatáčení. Jen škoda toho malého kufru. A na můj vkus je dost citlivý na boční vítr, což je daň právě za tu výšku.


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Pro vsechny vlastniky EV
        Pro vsechny vlastniky EV Mitsubishi/Peugeot/Citroen dobra zprava, ze jde vymenit i jednotlive poskozene clanky akumulatoru. Dokumentace prubehu vymeny zde youtube.com/watch?v=YcL4UvGvWkA

        goingelectric.de/forum/c-zero-i-miev-ion/suche-einzelne-lev50-zelle-fuer-unseren-citroen-c-zero-t11945.html
        a zde navod od Mitsubishi
        elvsolutions.org/wp-content/uploads/2013/06/2012_I_Dismantling_guide.pdf


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Tak přeji mnoho zdaru při
          Tak přeji mnoho zdaru při demontáži baterie a garážové výměně vadných článků – které poznali měřením jejich napětí v nabitém stavu.

          To bude mrtvých po zásahu ss proudem. Ale proč to neriskovat, když se dá ušetřit a výměna je tak „nenáročná“!


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Spíš do šrotu!
              Jen

              Spíš do šrotu!

              Jen blázen by si koupil takové ojeté vozidlo se chcíplou baterkou.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  No vidíte!
                  A za jak dlouho

                  No vidíte!
                  A za jak dlouho (a zda-li vůbec) se s takovým šrotem dá v plném obsazení dojet na Makarskou nebo na Costa Bravu?
                  To musí být nepoznaný zážitek!


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  A jak by jste se svym
                  A jak by jste se svym spalovakem jel do Egypta nebo do Karibiku? Vase argumenty jsou hloupe.


                3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Vždyť s tím šrotem
                  Vždyť s tím šrotem neujede v plném obsazení na jeden zátah trasu třeba Ostrava – Praha, tak jakýpak Karibik.
                  Je to prostě neplnohodnotné auto, i když jako auto to vypadá.

                4. Ten, kdo hodně jezdí
                  Ten, kdo hodně jezdí každodenní cesty elektromobilem si za rok ušetří bez problémů na letenku. Pak nemusí trávit hodiny v kolonách před tunely. A taky pak má na polopenzi a nemusí mít kombíka, aby uvezl 200 kilo paštik.


                5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Ty musíš mít hodně
                  Ty musíš mít hodně smutný život. Ale jak se říká: „Přej a bude ti přáno“.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Napeti cele baterie je sice
            Napeti cele baterie je sice kolem 390V, ale baterie neni uzemnena a tak aby doslo k urazu, musel by dotycny sahnout soucasne na oba vyvody baterie, ktere nejsou jen tak dostupne. To je jaksi nepravdepodobne az nemozne. Leda s umyslem. Jeden clanek ma pouhych 3,6 V DC. Tak o co vam jde.
            Nejak se nam tady hromadi prispevky nejakych anonymu, kteri se pokousi zdiskreditovat EV jak jen to jde.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Pokud máte nějakou
              Pokud máte nějakou elektrotechnickou kvalifikaci, tak ji raději běžte vrátit!
              Pokud ne, tak vás to trochu omlouvá a ničemu se nedivím.


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Meli na to hydraulickou
              Meli na to hydraulickou plosinu. Naznakem je to videt pri zpetne montazi. Takova plosina neni nic zvlastniho, pouziva se u spalovaku na demontaz motoru kde neni pristup ze zhora. Porsche, VW Brouk apod. Manipulace je popsana v navodu od Mitsubishi. Akorat co je usmevne, je navod jak vybit celou baterii. Ponorit na 72 h do vody … Ale to je dan americkym pravnikum aby v pripde urazu mohli tvrdit ze se nepostupovalo podle predpisu. kdo by sve auto dobrovolne potopil?


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    A nenajde se nikdo
    A nenajde se nikdo odvážný, kdo postaví klasický kombík, ale elektro 🙂 To fakt nikdo v cizině nepotřebuje větší kufr??


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Přesně, úplně
      Přesně, úplně souhlasím… I ta Ampera (Volt) by se v Evropě lépe prodávala v kombíku, takhle s ní pro malé prodeje dále nepočítají. 🙁

Napsat komentář