Monstrum ovládlo Pikes Peak

auto závodní elektromobil Pikes Peak závody do vrchu Nobuhiro Monster Tajima

Japonský motoristický závodník Nobuhiro “Monster” Tajima (63) zvítězil v kategorii elektromobilů letošního ročníku závodů do vrchu Pikes Peak. Celkově se umístil na pátém místě. Pro elektromobily, resp. elektrické stroje, ale ustanovil nový rekord 9m 46,530s.

Závodní elektromobil E-RUNNER Nobuhiro „Monster“ Tajimy
foto: Tajima Motor Sport

Králem letošního ročníku Mezinárodních závodů do vrchu Pikes Peak se jednoznačně stal Francouz Sébastien Loeb (39). Na 91. ročníku závodu dne 30. června 2013 jako jediný v historii pokořil hranici devíti minut. S časem 8m 13,878s se jednoznačně stal králem Pikes Peak.

Třiašedesátiletý Nobuhiro se jako první dokázal dostat pod hranici 10 minut v elektromobilu/elektrickém dopravním prostředku. Dost možná vnímal letošní závod i jako pomyslnou pomstu za minulý ročník. Tehdy ho jeho závodní elektromobil E-RUNNER zradil a on nemohl závod dokončit.

Druhé místo obsadil Carlin Dunne na elektromotorce společnosti Lightning Motorcycles s časem 10m 0,694s. Třetí a čtvrté místo obsadily závodní elektromobily Mitsubishi MiEV Evolution II, páté místo elektrický speciál Toyota TMG EV P002.

Celý žebříček zde:

Pozice Jezdec Stroj Čas
1 Nobuhiro Tajima E-RUNNER 09:46.530
2 Carlin Dunne Lightning Motorcycles 10:00.694
3 Hiroshi Masuoka Mitsubishi MiEV Evolution II 10:21.866
4 Greg Tracy Mitsubishi MiEV Evolution II 10:23.649
5 Rod Millen TMG EV P002 10:24.301
6 Jeff Clark Zero FX 12:00.978
7 Jeremiah Johnson Zero Motorcycles 12:05.612
8 Troy Siahaan Zero FX 12:24.083
9 Ted Richard Amarok P1A 12:53.612
10 Nathan Barker Zero Motorcycles 13:14.262
11 Brandon Miller Zero Motorcycles 13:16.476
12 Roy Richards Honda Fit EV 17:30.614
Ikuo Hanawa Yokohama HER-02
Janis Horeliks eO PP01
Pikes Peak, Monster Tajima



7 komentářů u “Monstrum ovládlo Pikes Peak”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Na šotolině se nikdo
    Na šotolině se nikdo nedostal pod 10 minut.
    Po vyasfaltování držel rekord Rhys Millen se svým speciálem Hyundai s časem 9:46,164. Peugeot je tovární tým se špičkovou technikou a zkušenostmi z Le Mans, F1, Rallye a samozřejmě z Pikes Peaku…
    No a Sebastien Loeb je nejlepší jezdec současnosti, takže tohle spojení přineslo očekávané výsledky. Zajímavé je, že teoretické maximum vypočítané počítačem bylo lehce pod 8:15 😀
    To anonym: Ano, cesta na vrchol je vyasfaltovaná, zbytek jsou nesmysly. Sotěžili soutěží a soutěžit budou jak amatérští jezdci, jejich celé rodiny, tak profesionální týmy, jako byly v minulosti Audi se svým rallyeovým Quattrem S1, tak Peugeot se svojí 405 T16, který se po letech vrátil a ukázal své schopnosti. Ta touha vyvinout lepší a rychlejší vůz, zajet rychlejší čas a být na vrcholu dříve, je pořád stejná… Narozdíl od F1 zde neplatí hloupé a k horšímu měnící se technická pravidla, zde naplno mohou konstruktéři popustit uzdu fantazii a svým schopnostem. I zde bylo vidět, že nejvyšší výkon přemotorovaných monster neznamená nutně nejrychlejší čas…


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ano, je po celé trati.
        Ano, je po celé trati. Oproti loňsku byly provedeny ještě další úpravy tratě, takže ještě mírně porychlila. O výpočtu simulace nevím nic bližšího. Zřejmě jí před závodem simuloval tým Peugeotu. Loeb jel bez chyb a zbytečných parádiček, zkrátka efektivně jako stroj. Hodně záleží i na věcech jako je teplota, vlhkost vzduchu,… pro plnění motoru. A měl štětstí i na počasí, zkazilo se až po jeho jízdě…
        Jinak klobouk dolů i před Tajimou a jeho GoPro elektro speciálem. To zrychlení je mazec! Ten čas je špičkový napříč třídami, jen zmiňovaný Loeb jej zastínil, že se o něm moc nemluví…


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Klidně to je možné, kdysi
      Klidně to je možné, kdysi to byla jen neupravená šotolinová cesta. Dnes je tam prvotřídní asfalt odshora až dolů, zatáčky a rovinky rozšířené, co to jen šlo, některé zatáčky mají dokonce větší klopení apod. Tehdy šlo o prestiž a měření dovednosti konstruktérů a jezdců, v dnešní době jde jen o byznis a PR.

Napsat komentář