Nadšenec přestavěl Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil

auto elektromobil Volkswagen Beetle 1965 přestavba veterán

Niall Julian je nadšený filmař a nadšenec do veteránů a elektromobilů. Nedávno jste tu mohli vidět jeho film o tom jak se jezdí v elektromobilu z roku 1906. Teď přichází s dalším filmem o autě o půl století mladším.

Elektrická přestavba veteránského „Brouka“ z roku 1965 se nadmíru povedla. Richard Morgans s tím má ostatně už dlouholeté zkušenosti.
foto: Take to the Road

Nový desetiminutový film je příběhem Richarda Morganse, taktéř milovníka veteránů, a jeho přestavby vozu Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil. Inspirovala ho k tomu prý elektromotorka jeho syna.

Přestavby starých klasik na elektropohon začaly Morganse tak bavit, že si založil firmu Electric Classic Cars a nabízí přestavby na zakázku. Jejich přestavby zvládají až 160 km na jedno nabití a max. rychlost až 160 km/h.



25 komentářů u “Nadšenec přestavěl Volkswagen Beetle z roku 1965 na elektromobil”

  1. V budoucnu se budou veterani
    V budoucnu se budou veterani prestavovat jeste casteji. Duvod je prosty. Spalovaky z uplynulych let jsou naprosto prospikovane elektronikou. A jiz dnes se ukazuje, ze ta elektronika ma urcitou zivotnost. Pokud se pokazi jedna (dulezita) ridici jednotka, auto uz neprojde technickou a bude jen na divani. Automobilky se uz zameruji na tento problem a pokousi se zakonzervovat know-how montovanych, ale uz nevyrabenych ridicich jednotek. Bohuzel tyto jednotky nelze vyrobit do zasoby. Po 15-20 letech prestane 50% fungovat i kdyz jsou jen na sklade. Mozna ze se najde nejaky vyrobce, ktery bude takove jednotky vyrabet i za dalsich 30 let. Bude to naramne draha zalezitost. Vetsina veteranu nebude mit vhodne motorove ridici jednotky a nejspis nebudou splnovat ani emisni normy pro historicka vozidla. Aby mohly takova auta vubec na silnici, budou muset prejit na elektricky pohon.
    Veterani z let, kdy elektronika v autech jeste nebyla, muzou diky tomu jezdit treba i za 100 let.

      1. Vetsina veteranu se stejne
        Vetsina veteranu se stejne vyvazi do zahranici. Cesko je vzdy ve vsem papezstejsi nez papez. V jinych statech maji k veteranum jiny vztah a stat umoznuje jejich zachovani. Prestavba na BEV je sice v rozporu s udrzenim v originalnim stavu, ale kdyz jina moznost na udrzeni v provozuschopnem stavu neni, tak prestavba na EV je jedna z elegantnich moznosti. Cesko v tom ohledu neni vubec podstatne.

      2. zlegalizovani te zajima v
        zlegalizovani te zajima v jakemkoliv statu EU (prozatim spoelcna pravidla) takze co se zlegalizuje v UK se muze provozovat bezproblemu v CR (zatim, az z EU vystoupej jiz to nepujde)
        v CR je problem v tom ze se tu blbe legalizuje protoze urednici a atesty, pote se to bude resit nejlepe v Nemecku kde to je urednicky obdobne neslozite jako v UK

        1. Koupil jsem v Nemecku
          Koupil jsem v Nemecku Peugeot Ion z Francie. Chtel prihlasit v CR. Bohuzel cesky urednici kroutili hlavou a ze to nejde. Pry ten typ nemaji v pocitaci a tudiz nelze prihlasit. Tak jsem si auto prihlasil v Nemecku. Tam nebyl problem, vse hotovo za 30 minut. CR zustalo na urovni stareho Rakouska Uherska. Brzy to bude 100 let… Porad postkomunisticky bordelistan.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Nějak mi uniká smysl
    Nějak mi uniká smysl tohoto díla.
    U veteránů oldtimerů, youngtimerů se přece každý snaží co nejvíce zachovat originál.
    Proč z legendy dělat kočkopsa?

                1. Oficialne tazne zarizeni na
                  Oficialne tazne zarizeni na privesny vozik nema ani Leaf ani i3. Vesmes to jsou drzaky na kola a nekdo je pouzije k tazeni voziku. Ale povolene to neni asi ani v USA. U Renault ZOE se snad rysuje moznost montovat TZ. Byl by to prulomovy precedenc. Pak by kazde BEV mohlo jezdit dlouhe trasy s pridavnou baterkou nebo take generatorem jako hybrid. Tim by se akceptance BEV hodne zvysila. I levny BEV by mel velky dojezd. Automobilky toto zatim blokuji.

                2. Technicky to mozne je, ale v
                  Technicky to mozne je, ale v TP mate vzdy povolenou/pripustnou hmotnost privesneho vozidla 0 kg. Nikdy nedostanete povoleni s timto TZ tahat vozik. Ani u e-Golfu. I kdyz to tak nabizeji.

                3. V technicaku je u BEV vzdy
                  V technicaku je u BEV vzdy uvedeno:pripustna/povolena hmotnost pripojneho vozidla 0 kg. Automobilky proste nepripusti moznost tahat vozik. Tolik lidi si to preje, ale nikdo jeste neuspel. Zadna vyjimka, zadna benevolence ani od statu ani od automobilek.
                  To tazne z odkazu je bez povoleni a ztracite povinne ruceni, riskujete vyrazeni z provozu a pokutu. Muze mit homologaci treba pro cely svet, ale urcite nebude mit homologaci pro pouzivani u Leafa na tazeni voziku. Prodavat muzete hodne veci, ale pouzivat je nemuzete.

                1. Nekde jinde pisu, ze az na
                  Nekde jinde pisu, ze az na Teslu X nemaji EV TZ. Pak se ta diskuze vedla hlavne kvuli tem EV, ktere nejsou od Tesly. Prave ty ostatni automobilky nedovoli montovat TZ.

Napsat komentář