To nejlepší z eCarTec 2016 – Mnichov

auto ecartec-2016-mnichov-tesla-model-x-elektromobil

Ve dnech 18. až 20. října 2016 proběhl na výstavišti v Mnichově už sedmý ročník veletrhu elektromobility eCarTec. Podívejte se na ty nejzajímavější exponáty.

Innogy, alias RWE, a jejich brandovaný elektromobil Tesla Model X. innogy se nově snaží vystupovat jako moderní mladá značka a auta značky Tesla tomu mají pomoct.
foto: archiv autora

Veletrh eCarTec je už od roku 2009, kdy se poprvé konal, přehlídkou toho nejzajímavějšího co se děje v evropské i světové elektromobilitě. Ani ročník 2016 není výjimkou.

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru

Pionýři motorů v kole – slovinští Elaphe vyvíjí tuto nádheru s celkovým točivým momentem 6000 Nm za podpory . Testy proběhly už s elektromobily Smart ED a Citroen Berlingo Electric. Ale komerční nasazení je ještě prý minimálně 5 let vzdálené.
foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

elektromotory v kole

foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky a její otevření ovládáte prostřednictvím mobilní aplikace.
foto: archiv autora

Inovace z Holandska. Není třeba nabíjecí sloupek, nabíječka se zabuduje do vozovky

foto: archiv autora

Indukční nabíječka

Indukční nabíječka – známá technologie, ale vzhledem k malé rychlosti nabíjení stále bez širšího komerčního nasazení.
foto: archiv autora

elektromobil BYD e6

Pozor! BYD E6 na německých značkách. Jde o individuální dovoz pro bavorského integrátora baterií přímo od BYD, ale dle mojí informace má tento moc povedený rodinný elektromobil evropskou homologaci.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Nabíječka COMBO 2 s vnitřním vodním chlazením umí nabíjecí proudy až 400 A, a tady už začínáme počítat stejnosměrné nabíjení běžného auta na minuty a ne hodiny.
foto: archiv autora

Nabíječka COMBO 2

Tak na takovouto nabíječku si jistě zvykne i zatvrzelý „petrol-head“.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

BMW představilo elektromotor e-drive pro své nové modely.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Mít malý stánek neznamená, že se do něj nevejde malé auto. Tento model od čínského Rayttle nevypadal vůbec špatně.
foto: archiv autora

BMW představilo elektromotor e-drive

Wallbox nabíječky jako reklamní LED panely. V obchodním domě, proč ne?
foto: archiv autora
vlastní



19 komentářů u “To nejlepší z eCarTec 2016 – Mnichov”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Dnes je tento „vynález“ v
    Dnes je tento „vynález“ v plenkách, leč je vyvíjen roky. Já to vidím tak, že neodpužená hmotnost je problém a hlavně!! to softwareově řídit ve verzi 4×4, aby to jelo nejen rovně (a netáhlo to stranou), ale i do zatáček (a netáhlo to rovně) – prostě náhrada diferenciálu – to bude muset být VELMI důmyslný SW, i když to zní snadně. See „in-wheel“ lather.
    A někde tu zmíněné 1×1 e-kolo s tím má míle společného.

    1. to jiz davno zkouselo
      to jiz davno zkouselo Mitsubishi v roce 2005 kdy predstavili elektrickeho Colta a Lancer MIEV, neni to efektivni, prilisna vaha v neodpruzene hmote a tak to celkem fest namaha podvozek a kola, a ma to o dost vetsi spotrebu nez motor mezi kolama coby soucast odpruzene hmoty, Mitsubishi od toho neupustilo jen tak pronic zanic, bude asi potreba jeste spousta penez a usili nez se to dotahne do potrebne hmotnosti aby diky tomu netrpeli urcite komponenty auta

      1. Navíc musí ten
        Navíc musí ten elektromotor zákonitě trpět otřesy. Nedovedu si představit, z jakých materiálů by musel být postaven, aby zvládal dlouhodobé fungování. A ten popisek se 4000 NM, to je už jen k ušklíbnutí. To mi mnohem zajímavější přijde ten BYD, který by mohl evropským automobilkám vypálit rybník.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            To se mi nezdá. Motor v
            To se mi nezdá. Motor v kole mají i elektro-kola a některé jdou i 75-100 km/h.

            Už dávno jsem četl o Proteam Electric
            insideevs.com/protean-teams-up-with-volkswagen-to-develop-production-in-wheel-electric-motor/

            Nebo o univerzitním projektu pána Perryho
            mtsunews.com/wheel-hub-retrofit-update/

            A pořád nic! Tipuji, že za tím asi bude nějaká politika. Nebo za tím bude nějaký čert, což je totéž, proč se to ještě neprosadilo.


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        To neznamená, že se jedná
        To neznamená, že se jedná o slepou vývojovou větev.

        EV byl slepá větev 100 let. A teď jsme se k tomu vrátily.

        Dotykové displeje byli slepá větev 20 let.

        Motor v kole má mnoho výhod – auto nepotřebuje brzdy, nepotřebuje EPS, nepotřebuje ABS. To že teď je to těřké z toho ještě nedělá propadák, je to technologická výzva. Pokud se daný motor podaří odlehčit na cca 5kg, dojde k dalšímu zjednodušení konstrukce vozu, zůstane baterie, elektronika a 4 motory přímo v kolech.


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Je to blbost,hmotnost nikdy
      Je to blbost,hmotnost nikdy nesrazi nebot medi a zeleza se nezbavi a mizerne jizdni vlastnosti za to nestoji.

      1. ..a hlavně těsnění
        ..a hlavně těsnění !!!
        Na MSV jsem s nimi hovořil a ptal se na utěsnění..boban se „přiznal“, že těsnění je fakt problém a …už si nemohu vzpomenout, buď mají vyřešeno těsnění za normálního mokra a netěsní to ve vodě (t.zn. hlubší kaluž), nebo obráceně..
        Myslím si, že se to nepodaří utěsnit nikdy a tudíž je to pro normální auta nepoužitelný koncept…že by to fungovalo i „pod vodou“ se mi nezdá, odlepí se magnety…

Napsat komentář