Nikola Motors představí prototyp svého elektrického tahače

auto elektrický tahač truck nákladní auto elektroauto elektromobil Nikola One

V květnu představil start-up Nikola Motors koncept svého obřího amerického trucku s elektrickým pohonem range-extenderem. Nyní už chystá funkční prototyp.

Elektrický truck/tahač Nikola One nabídne dojezd téměř 2000 km, a to díky 320kWh baterii a range-extenderu na zemní plyn.
foto: Nikola One

Představení funkčního prototypu elektrického trucku Nikola One má proběhnout 2. prosince v Salt Lake City. Obří truck amerického stylu má být vybaven 320kWh baterií a range-extenderem na zemní plyn.

Před dvěma měsíci firma v kontroverzní tiskové zprávě oznámila, že má už 7000 rezervací na svůj vůz v celkové hodnotě $2,3 mld. Pokud by ale byznysmeni brali tuto informaci vážně, musel by z Nikola Motor být už dnes jeden z velmi ceněných start-upů, o kterých se mluví. A to zatím není.

Elektrický tahač Nikola One nabídne plně elektrický pohon 6×6, poloviční provozní náklady ve srovnání s klasickým dieselovým pohonem a výkon 2000 koní. Na jedno naplnění nádrže CNG a baterií ujede truck téměř 2000 km.

Truck navrhnul Steve Jennes, bývalý šéfdesignér divize komerčních trucků Isuzu. Společně s prodejem elektrotahače chce firma vybudovat také celoamerickou síť CNG plnících stanic. Podobně jako Tesla vybudovala síť nabíječek Tesla Supercharger.

Tesla Motors stojí za zmínku i proto, že její šéf Elon Musk právě nedávno potvrdil, že i oni vyvíjejí vlastní elektrický tahač. A plně elektrické nákladní auto představil aktuálně také Daimler v podobě Mercedes-Benz Urban eTruck.

Nikola Motor



9 komentářů u “Nikola Motors představí prototyp svého elektrického tahače”

  1. No, nedávno jsme
    No, nedávno jsme diskutovali o Mercedesu čiště na elektřinu, kde byl dojezd „úctyhodných“ 200km.

    Toto, kdy mohu nabít na nakládce, doplnit CNG a vyrazit na cestu, mi připadá jako hodně reálné pro obyčejný provoz a nebýt to tak velké (na naše dálnice a silnice to těžko někdo využije), dovedl bych si to naprosto živě představit v Evropském provozu. Jestli máte jako normální kamion dojezd 3tis km nebo 2 tis km už je celkem jedno. Jenom natankujete o trochu dřív na CNG.

    Nyní už jenom vyřešit nabíjecí noční stání na velkých odpočivadlech, kde by mohly kamiony při 9ti nebo 11 ti hodinové pauze v klidu nabíjet baterie a všechny spotřebiče, které fungují, když stojíte. Toto by dle mého vyřešilo i spoustu neduhu, jako jsou FRIGA, která musí fungovat na nezávislé jednotky, když řidiči dělají povinnou pauzu. Takto by mohla fungovat ze sítě.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      keby to nebolo plugin tak na
      keby to nebolo plugin tak na co by im bola taka obrovska bateria?
      nabijanie bude pocas nakladania vykladania a hlavne stania. ked dojde elektrika naskoci rangeextender. kto to bude vyuzivat na dlhe cesty tak bide tankovat plyn na tych staniciach aby tam bol iba 5 min a nie 3hod.

      co ti na to pride zle?


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              původně tam nebyla, ale
              původně tam nebyla, ale silné ohlasy pro nabíječku je donutili změnit názor/dizajn 🙂 Komunita má sílu

Napsat komentář