Nová Škoda Superb odhalena, nejnižší spotřeba 3,9 l/100 km

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

Působivá světová premiéra nejlepšího vozu Škoda všech dob. Za doprovodu speciálně zkomponované „Symfonie Superb“ se v pražském Fóru Karlín poprvé před početným obecenstvem představila nová Škoda Superb.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.
foto: Škoda Auto

Světová premiéra nové Škody Superb se odehraje už příští měsíc na . Prodávat se začne v červnu letošního roku. Rozměry novinky jsou 4861 mm délky, 1864 mm šířky a 1468 mm výšky. Rozvor se rozrostl na 2841 mm.

Bohatá nabídka prostoru, inovativní asistenční systémy pro větší bezpečnost, ohleduplnost k životnímu prostředí, komfort, výkonné agregáty splňující normu Euro 6 a pro značku Škoda typické „Simply Clever“ detaily posouvají vlajkovou loď značky na horní hranici střední třídy.

Zavazadlový prostor se zvětšil na 625 litrů. Standardem se stal adaptivní podvozek Dynamic Chassis Control (DCC), elektrická parkovací brzda, systém pro jízdu v kolonách, systém pro sledování mrtvého úhlu a elektrické páté dveře. Objem nádrže je vždy 66 litrů.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

foto: Škoda Auto

Všechny motorizace nové Škody Superb splňují normu Euro 6 a jsou vybaveny systémem Start-Stop s rekuperací brzdné energie. Škoda Auto nabízí benzinové motory od 1,4 TSI (92 kW a 110 kW) přes 1,8 TSI (132 kW) po 2,0 TSI (162 kW).

Naftové verze budou k dispozici od 1,6 TDI (88 kW) po 2,0 TDI (110 kW a 140 kW). Nejnižší papírovou spotřebu nabízí 1,6 TDI verze, totiž 3,9 l/100 km. Auto využívá stejný podvozek jako nová generace Volkswagen Passat.

Přestože působí linie střechy velice dynamicky, neubírá nic z prostoru nad hlavou cestujících vzadu ani nezmenšuje objem zavazadlového prostoru.

Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland, předseda představenstva ŠKODA AUTO a šéfdesignér značky ŠKODA Jozef Kabaň s novým vozem ŠKODA Superb při světové premiéře v Praze.
foto: Škoda Auto

Hmotnost nejlehčí verze 1,4 TSI činí 1375 kg, nejtěžší váží 1615. Max. rychlost nejvýkonnější verze 2,0 TSI činí 250 km/h při max. zrychlení z 0 na 100 km/h během 5,8 vteřiny.

Podrobnosti o cenách ani plug-in hybrid verzi zatím nebyly odhaleny.

tisková zpráva



55 komentářů u “Nová Škoda Superb odhalena, nejnižší spotřeba 3,9 l/100 km”

  1. Ta normova spotreba nemusi
    Ta normova spotreba nemusi byt uplne realna, ale muze poslouzit pri srovnavani aut mezi sebou. Nikde na svete neni nic uplne spravedlive, tak proc zrovna u spotreby, ktera je zavisla na jizdnim stylu. Proto existuje jednotny merici cyklus pro vsechny auta a podle toho se meri. Pokud auto A ma 3,9 a druhe 4,5, tak kazdy clovek usoudi, ze auto A je lepsi nez auto B. Popripade se da jeste dovodit, ze B ma o 15% vyssi spotrebu i v realnem provozu.
    Kde je problem s chapanim?


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Problém je ten, že cyklus
      Problém je ten, že cyklus je totálne nereálny. Vieš vôbec aký cyklus ma meranie v Európe?
      Výrobcovia by mali udávať spotrebu pre mestský cyklus, mimomestsky a diaľničný. Kombinovaná je potom podla toho kde Travis viac km. Auto ktoré ma udávanú spotrebu o liter viac ako iné ma v skutočnosti spotrebu kľudne menšiu.
      Žiaden pomer medzi udávanou a reálnou ako píšeš m
      Neexistuje.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        i malý dítěti je jasný
        i malý dítěti je jasný že 3,9 = 4/100km, realne 6/100 a za 8/100 jezdí dnešní 20tiletý atmosféry předělaný na LPG za 17kč/litr = 8/2/100km = reálně LPG JEZDÍ jako 4L benzínu / 100km. TAKŽE RUKU NA SRDCE SOUDRUZI, KDE JE POSLEDNÍCH 20LET VÝVOJE TSI?? LEDA VE SNÍŽENÝM CO2 A ZVÝŠENÝCH PM10 😉 SUPRNAPRD

      2. Když auto s maloobjemovým
        Když auto s maloobjemovým motorem bez výkonové rezervy naložíte / zatížíte. Musíte slabý motor hodně vytáčet, aby jste stíhal tempu ostatních účastníků provozu. Spotřeba paliva závratně stoupne.
        Proto fandím Mazdě že nejde cestou snižování objemu válců, ale vylepšováním motoru a jejich parametrů.
        http://www.hybrid.cz/finaliste-souteze-green-car-year
        Amíci si to nezávisle kontrolují a hříšníky trestají .
        http://www.hybrid.cz/hyundai-kia-musi-zakaznikum-zaplatit-395-milionu


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Snad už brzo automobilky
    Snad už brzo automobilky začnou být ferovější, už tento udaj o spotřebě 3,9 který je asi v 99 procentech neuskutečnitelný jasně ukazuje jak to automobilka s oblbovaním lidí má.. za mne jasně kalkulační falešný udaj..palec dolu.. 🙁


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Možná vás nepotěším,
      Možná vás nepotěším, ale za 4/100 jezdily dieselové oktávky 1,8TDI mimo město běžně. Fabie dokonce ještě méně.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    3,9.. 😀 jo z kopce na
    3,9.. 😀 jo z kopce na neutrál.. to jsem zvědavý kolik lidi se ještě na takovou blbost chytí.. :/


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      to ale ještě teprv přijde
      to ale ještě teprv přijde Diesel 1,6 TDI GreenLine a má mít spotřebu 3,7 /100km 🙂


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Sakra. Spotřeba 3,9.
    Sakra. Spotřeba 3,9. Neuvádějí, ale kolik km musím auto tlačit, abych toho dosáhl.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        jaks to vypočítal? Diesel
        jaks to vypočítal? Diesel 1,6 TDI GreenLine 3,7/100km teprve přijde ještě 🙂 absolutně tam minimalizovali tření a vynechali jeden válec fakticky!! papírově tam furt je 🙂


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          „Absolutně minimalizovali
          „Absolutně minimalizovali tření“. Jak ? To by musely použít technologie, že levnější by bylo auto ze zlata než tohle minimalizované. A ještě jedna poznámka. Konstrukčním vrcholem pístových motorů byly motory letecké. Jejich úrovně konstrukce , obzvlášť u dieselů, ještě automobilový konstruktéři nedorostli a u VW ani nedorostou.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Ano Tadeusi máte pravdu!
      Ano Tadeusi máte pravdu! Spotřeba je v tomto případě předpokládaná a spíše reklamní než faktickou! Je dobře, že aspoň upustili od motorizace 1,2! Pokud pojedete s rodinou a bagáží a budete dodržovat minimální rychlost vyšší než 80Km tak rozhodně čtyři litry do nádrže budete muset dát vícekrát!


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Ono motorizace 1,2 u takhle
        Ono motorizace 1,2 u takhle velkého auta je těžký omyl. Tahle velikost by neměla jít pod 2 litry. Pak to není „luxusní“ auto, ale popelnice, kterou předjede i Trabant.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Mám předělanou 1997 HONDU
          Mám předělanou 1997 HONDU ACCORD 2.2 VTEC 115kw na LPG a reálně jezdím meziměsto za 9L/100km LPG = 9*17Kč= 153Kč/100km děleno 30Kč/litr naturalu = jako 5L/100km NATURALU a to je prosím 18LET stará HONDA z AAA Auto 😉


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Já jezdím s Mazdou 6
            Já jezdím s Mazdou 6 2.5MZR 125kW na LPG za 8,5 l/100km, akorát přimazávání ventilů dělá dalších cca 5,- Kč na 100km navíc. Ale je pravda, že Mazda je skutečně výjimečná, protože je to pouze čtyřválec, většina konkurence s tímhle objemem vám pod kapotu nadělí V6 a to už je nákladnější legrace. Od té doby ale netankuji jako benzin nic jiného, než MaxxMotion100 nebo Verva100 (mají podobné oktanové číslo jako LPG a tak tolik nerozhodí krátkodobé korekce v ECU při přechodech plyn/benzín), při spotřebě 0,5 l/100km (na studené starty/extrémní zátěž) to nehraje roli.

            Nová auta s přímým vstřikem a turby a intercoolery mě tudíž vůbec, ale vůbec netankují. Nejdou totiž tak spolehlivě (a levně) na LPG předělávat:-)


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Superb ani Passat nedostanu
    Superb ani Passat nedostanu CNG, pojde sa cestou elektro+benzin.
    Je to velka skoda si myslim, ale tak moc s tym asi nenarobime.

    Velmi som zvedavy, ci pride 1,8tsi CNG (160-180k), to by bola parada..


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        aky presne model mate na
        aky presne model mate na mysli?

        Viem, ze sa robili FlexFuel verzie, ale tusim sa ofiko u nas nepredavali.

        Volvo prechadza na totalne inu politiku ako malo, co je skoda – vsade bude 2,0 4valec, ale mozno FlexFuel zostane zachoany.

        Superb zostava aj tak nadalej kralom priestoru pre zadnych cestujucich, takze preto mi ucaroval //aj ked sedim vpredu 🙂

        p.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Preco tak arogantne?
        to ze

        Preco tak arogantne?
        to ze sa robil – minuly cas, neznamena ze sa aj robit bude.

        Info nie je vycucane z prsta, bolo to v nejakom vyhlaseni sefa VW, bohuzial to neviem dohladat – ale smelo do toho, ste isto velmi sikovny, takze to prinesiete do fora..

        VW sa asi chce zamerat s CNG na auta typu Octavia, Leon, A3.

        Pasik/Superb budu benzin+elektro.. preco sa tak rozhodli, tazko povedat, je to skoda. Idealne by bolo mat oboje, ale predpokladam, ze financie uz rozhodli + konstrukcne sa asi ratalo s touto variantou, tak nepredpokladam ze by sa teraz na zaklade rozhodnutia diskutujeceho na hybrid.cz rozhodol VW Board zmenit plany 🙂

        P.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Velmi ma mrzi, ze
            Velmi ma mrzi, ze nedisponujem danym vyhlasenim vedenia spolocnosti – rychlo by bolo jasne, akym smerom sa bude passat uberat.

            Tajne verim teda, ze ma importer vacsie slovo ako vedenie VW a CNG verzia potesi. Dufam, ze to nebude hovadina 1,4tsi s 110konami :):)

            prajem pekny den


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              hele chlapi nehádejte se
              hele chlapi nehádejte se kvůli takový kravině jako CNG, putin chrastí zahumny topolama tak kdoví co nepřijde. Možná že ani ELON nakonec nepostaví Superchargery a bude vymalováno 🙂


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Opravdu chlapi, nehádejte
                Opravdu chlapi, nehádejte se. Plyn patří do kamen, elektrika na svícení a ne do auta. Mám klasiku benzíňák Mitcubishi Colt, sice 8litrů na 100 , ale mám radost ze svezení jakou s žádným koncernovým autem mít nebudu.A ta radost se nedá zaplatit.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  a po svezení se v
                  a po svezení se v elektromobilu budeš mít radost z jízdy ještě větší!


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Měl jsem půjčený od
                  Měl jsem půjčený od značkového servisu elektromobil Mitsubishi a faktem je, že se mě to hrozně líbilo a nebít ceny a dojezdu tak do toho jdu. Díky nízko baterkám perfektní jízdní vlastnosti a ten zátah elektromotoru je neskutečný.

                3. A to Mitsubishi je oproti
                  A to Mitsubishi je oproti Tesle jen takové vozítko 😉


                4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Nemám rád velká auta, ale
                  Nemám rád velká auta, ale malá a vzteklá.


                5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Mě stačilo odzkoušení
                  Mě stačilo odzkoušení malého elektromobilu Mitsubishi. Elektromobil ve stávající podobě je vybočení z řady. Auto musí umožňovat především mobilitu a nezávislost. A to umožňuje bohužel pouze spalovací motor. Elektřinu do baterií z kanistru nenalejete.
                  Elektromobil může mít perspektivu v městském a příměstském provozu. Je tu ale jedno ale. Musí na to být vybudována elektrická síť a dostatečně výkonné a kvalitní elektrárny. Takzvaná zelená energie je v tomto případě úplně k ničemu a je kontraproduktivní. Řešením jsou malé kontejnerové jaderné elektrárny. To je ale nad chápání ekologů, jejich myšlení je v tomto oboru velice neefektivní a přímo škodlivé.


                6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  místo kanystru se v
                  místo kanystru se v elmobilu vozí prodlužovačka :-))


                7. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Cha, cha. Na Sahaře je mu
                  Cha, cha. Na Sahaře je mu prodlužka úplně na nic. Kanistr naleju a jedu dál.


                8. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  na Sahaře krásně svítí
                  na Sahaře krásně svítí slunce,to se pak baterie rychle dobijou 🙂


                9. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Za prvé, kde tam seženu
                  Za prvé, kde tam seženu sluneční elektrárnu, za druhé, co budu dělat v noci.


                10. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  kanystr sebou ,tak i el
                  kanystr sebou ,tak i el panel sebou a v noci spát nebo nahánět afričanky 🙂


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            a tak je to pohoda žejo
            a tak je to pohoda žejo prdět z laufu jen CO2 ale zas ten dojezd žejo. Na dálnici zu práglu by se vyplatilo ty bomby v podvozku rovnou vodšpuntovat co a raketa do brna ne?? 🙂


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              i s tou 1.4L , to je dobry
              i s tou 1.4L , to je dobry vtip. Tak to sem se nasmal 3,9 na 100 , hmm 🙂
              to bude tou rekuperaci 🙂
              A cena bude taky lidova, jako ta spotreba? 🙂


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                rekuperace brzdné energie
                rekuperace brzdné energie ve spalováku, tot mazec. to asi pri brzdení dobíjí 12V baterku a pak při jízdě ji nenabíjí. 12V x 65Ah = 800Wh = 0,8kW baterka, kurna to je bídahybrid to usetri jen pár kapek 🙂

                1. Tak teoreticky je cokoliv
                  Tak teoreticky je cokoliv připojené k alťáku spotřeba navíc, pokud by to v nějakém kopci alťák odpojilo tak to pár 10ti litráků za 10 let života auta něco udělá, otázka jak moc…nicméně mám odzkoušeno že spotřebu na fleku zvedne jen blbé sešlápnutí brzdy (3 silná světla)


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        já myslím že Superb
        já myslím že Superb Hybrid Electric v roce 2016 nestihnou, to byla jen vahlandovina. V kvasinách letos v létě sotva rozjedou 2015ctkovýho Superba a nový haly nemají ještě ani základy …


      2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Plug in hybrid – slepá
        Plug in hybrid – slepá konstrukční cesta. Tedy u osobních automobilů. U těžkých náklaďáků a tahačů byla používána už v hloubi minulého století a tam se osvědčila. Pro osobní auto je to příliš hmotná kombinace. Hovořím o silničních vozidlech nikoliv kolejových. Tam je dieselelektrická trakce už nezastupitelná.

Napsat komentář