Nový Nissan Leaf 60kWh se představí 8. ledna 2019 na CES v Las Vegas

auto elektromobil nový Nissan Leaf 60kWh

Magazínu Electrive.com se podařilo zjistit několik zajímavých podrobností k novému 60kWh Leafu. Třeba to, že baterie stále nebude mít kapalinové chlazení.

V exteriéru u nové 60kWh verze elektromobilu Nissan Leaf žádné změny nečekáme. Co se týká názvu, stále je ve hře označení e-Plus, ale jisté to úplně není.
foto: Nissan

Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.

Z německých zdrojů a dealerské prezentace Nissanu se redaktorům Electrive.com podařilo zjistit, že nová verze elektromobilu Nissan Leaf s 60kWh půjde v Evropě do prodeje už v květnu 2019.

Využitelná kapacita baterie bude právě oněch 60 kWh. Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO). Podle dostupných informací ale Nissan stále nehodlá vybavit nový vůz kapalinovým chlazením baterie. Místo toho přidá další větrák. Je otázka, jestli to pomůže.

Bateriové články v nové baterii budou značky LG Chem, která, zdá se, bude dodávat pro Nissan i do budoucna, a tak se s nimi nejspíš setkáme i v dalších připravovaných elektromobilech.

Výkon nového Leafu e-Plus stoupne ze 110 kW na 149 kW. Cena elektromobilu Nissan Leaf e-Plus s 60kWh baterií stoupne o 5800 eur. Leaf se 40kWh baterií zůstane samozřejmě i nadále v prodeji.



37 komentářů u “Nový Nissan Leaf 60kWh se představí 8. ledna 2019 na CES v Las Vegas”

  1. „Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií
    „Ačkoliv měl být nový Nissan Leaf s 60kWh baterií představen už na aktuálním autosalonu v Los Angeles, kvůli zatčení Carlose Ghosna musela být premiéra odložena.“ Z toho plyne:
    a) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení. Podivné. Pak je neschopná a na zavření.
    b) jedna z největších automobilek světa Nissan – Renault – Mitsubishi nedokáže zorganizovat předvedení nového elektrického modelu vozu kvůli zavření jednoho z členů vedení, který je shodou okolností jejich propagátorem a nositelem myšlenky elektormobility. Pak je to vítězství ropáků, páč jejich nové sračkomety na autosalonech určitě k vidění budou.

  2. Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se
    Rapidgate pokračuje! Vítejte v dinosaurský realitě. Já se jen tak z pérdele před pár měsíci strachoval, aby se na to zase nevyprdli a voni se na to zase vyprdli ty holmci. To je slušnej výsměch. :)))

    Prej se to bude jmenovat e-Mínus :)))

    Hele a Bolt prej taky nemá aktivní chlazení. Pravda nebo ne? To mi nějak komplet uniklo.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Treba tomu ten vetrak dost pomuze. V Ioniqu to funguje.
      Ale

      Treba tomu ten vetrak dost pomuze. V Ioniqu to funguje.
      Ale chapu to nas…nim, vidim to podobne. Ale budme spravedlivi, musime pockat az to nekdo poradne proklepne.

        1. Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich?
          Nejsem si jisty, ale nemuze byt rozdil i v pouzitych clancich? Hyundai pouziva polymerky, ktere maji vetsi rozsah pracovnich teplot, takze to stiha uchladit i vzduchem.
          Navic se k chlazeni pouziva v lete vyklimatizovany vzduch z kabiny.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            Problem je ze ja skoro neklimatizuju (mimo dalnici). Jen letos
            Problem je ze ja skoro neklimatizuju (mimo dalnici). Jen letos sem to nedaval a pri 39 sem to teda dal asi na 32. Me proste ty teplotni prechody vadi vic a aspon sem na to zvyklej 🙂


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v
              Tak to já bych nedával… celoročně mám nastaveno v kabině na 22 a téměř na to nešahám, není důvod. Neumím si představit jet v létě bez klímy, i když jenom mimo dálnice, třeba kolona ve městě, to musí být na padnutí.

              Ale zase u EV je to výhoda, nezkracuje se vám dojezd 🙂


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta
                Ze jsem trochu extrem chapu ale jako 22 v aute uprostred leta je moc zas na druhou stranu, to bych zmrznul a z leta nemel uz vubec nic. Lidi jsou proste ruzni.

                Navic litam na vetronich a jezdim na kole a tam klima neni a pokud bych zbavlnkovatel v klime tak bych pak kolaboval. Ale v kanclu ji pouzivam. Na 27-28 stupnu.

                Jo a jeste tady v Japonsku jsou navic ty vedra vlhky. Ale ja na zadny perspiranty nikdy nebyl, tady stejne nepomuzou. Ale jak rikam, i ja mam hranice, vypada to ze je to k ty ctyricitce 🙂


              1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                Anonymsays:

                Manzelka taky klimu nema rada. Jinak bysme se hadali 🙂
                Manzelka taky klimu nema rada. Jinak bysme se hadali 🙂

                1. Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není
                  Hlavně že má ráda tebe. A ty ji. Ostatní není důležitý.


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a
                  To jo. Ja sem asi jeste „vytrenovanej“ ze sociku z Embecka a Lady 1500. Vejlety do Jugoslavie atd. a klima zadna. A to ani po dalnicich. Proste to jinak neslo a vsichni taky jezdili… 🙂


                3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂
                  Je 52 ac mi to nejak nedochazi 🙂


        2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Tak to mate pravdu. Spis to taky vidim blede ale mozna, mozna
          Tak to mate pravdu. Spis to taky vidim blede ale mozna, mozna ze nas Nissan prekvapi.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      no tak ne nadarmo ho zavřeli že … 😉 dyt je to od 2011
      no tak ne nadarmo ho zavřeli že … 😉 dyt je to od 2011 ostudný vývoj a celý svět ví že primárně jim de stejnak o autopopelnice 😉


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až
    Navýší se i rychlost stejnosměrného nabíjení, a to až ke 100 kW (stále CHAdeMO).

    Kterou nebude kde tim vykonem nabijet (ChadeMo vetsinou max 50 kW vykon) ale ono to nebude asi nutne neb na tech 20 kW (rapidgate) to bude stejne stacit :-).

    Budu rad kdyz se budu mylit. Treba nam Nissan vytre zrak. Ale s tema nabijeckama? i v Japonsku maji maximalne 50 kW.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      No nevím… zatím je v EU k dispozici jenom ta verze LRD a
      No nevím… zatím je v EU k dispozici jenom ta verze LRD a ta vyjde na cca. 1,5 milionu, takže Leaf je pořád podstatně levnější.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Neříkám, že ne… akorát upozorňuji, že s tou stejnou
          Neříkám, že ne… akorát upozorňuji, že s tou stejnou cenou to není pravda.

      1. Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako
        Zatím je Leaf 60 kWh v EU k dispozici úplně stejně jako TM3 SR :).
        Jinak ceny by měly být trochu vyšší, vč. DPH přibližně 1,250 mil. za SR+PUP, 1,450 mil. za MR+PUP, 1,650 za LR+AWD+PUP (aktuálně nejlevnější EU verze) a 2 mil. za Perf. Leaf 60kWh vychází na 1,1 mil. vč. DPH, tedy stejně jako SR bez PUP a to je verze, která bude v USA až za půl roku, v Evropě při troše štěstí na konci 2019.


        1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
          Anonymsays:

          Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát
          Jasně. Uvidíme až bude Leaf k prodeji, pak se bude dát srovnávat. Zatím to teda vypadá tak, že až bude, tak cena tou dobou dostupné TM3 bude min. o 50 procent vyšší. Ale jak říkám… uvidíme. Leaf se taky může (a měl by) cenově přizpůsobit, protože s cenou jenom o kousek nižší než TM3 by konkurenční nebyl. Pokud teda za konkurenci nepovažujeme to, že bude dostupnější.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak těch nabíjecích 100kW chci vidět.
    Přídá větrák,

    Tak těch nabíjecích 100kW chci vidět.
    Přídá větrák, takže místo nabíjení 25kW u pečený baterky budete nabíjet 35kW 🙂


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Hyundai Ionic zvlada len s „vetrakom“ nabijanie 60kW. Netrpi
      Hyundai Ionic zvlada len s „vetrakom“ nabijanie 60kW. Netrpi prehrievanim baterky, vetrak to stiha uchladit.

          1. Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
            A

            Nemá žádnou verzi a nikdy v tom nejel, jen blbě kecá.
            A další věc, větší baterku není třeba tolik chladit při stejném příkonu.
            Takže když při 72kW uchladí 28kWh, budoucích 39kWh bude stále brnkačka bez změny chlazení.

Napsat komentář