Peugeot zachraňuje Amazonský prales

auto Peugeot ONF amazonský prales uhlíkový rezervoár

Automobilka Peugeot ve spolupráci s francouzským Národním lesním úřadem vytvořila v Amazonii vlastní „uhlíkový rezervoár“. Ten představuje způsob, jakým se Peugeot dále snaží o snížení emisí a celkového dopadu výroby aut na životní prostředí.

Peugeot a ONF společně vytvořily z části Amazonského pralesa svůj „uhlíkový rezervoár“
foto: Peugeot

TISKOVÁ ZPRÁVA

Peugeot je odpovědná značka, která usiluje o snižování stopy CO2: snižující se emise díky motorům best in class, rostoucí absorpce CO2 díky lesnímu uhlíkovému rezervoáru Peugeot-ONF v Amazonii.

14. vědecká a technická rada uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF se konala ve dnech 7. – 9. dubna v Chapada dos Guimarães v brazilském státu Mato Grosso.

Byla to příležitost ke zhodnocení dosažených výsledků a očekávané budoucnosti dlouhodobého environmentálního a vědeckého projektu, který vytváří díky programu PETRA (Plateforme Expérimentale de Gestion des Territoires Ruraux d’Amazonie – Experimentální platforma pro řízení venkovských oblastí Amazonie) nové vazby na regionální, národní i mezinárodní úrovni.

Zpráva IPCC, lesní uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF a rekordně nízká spotřeba vozu Peugeot 308 1.2 e-THP Pure Tech: tří případy, jediné téma

14. vědecký a technický výbor lesního uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF se konal těšně poté, kdy IPCC (Mezinárodní panel pro změny klimatu) vydal svoji nejnovější zprávu.

Peugeot podpořil tvrzení odborníků IPCC: „K boji proti změně klimatu je na jedné straně třeba snížit emise u zdroje výrazným snížením spotřeby fosilních paliv a na druhé straně aktivovat veškerá možná úložiště uhlíku“ (pojem „úložiště uhlíku“ zahrnuje jakýkoliv přírodní nebo uměle vytvořený systém, který absorbuje více uhlíku, než produkuje).

Aktivitu v této oblasti dokládají následující fakta:

Peugeot, u jehož vozů prodávaných v Evropě v roce 2013 dosáhly průměrné emise 155 g CO2/km, se z hlediska uhlíkové stopy umístil mezi automobilovými značkami v Evropě na stupních vítězů. V nedávné době vůz Peugeot 308 vybavený tříválcovým motorem Pure Tech o objemu 1,2 l vytvořil ve Španělsku rekord ve spotřebě paliva, kdy tento vůz ujel na jednu nádrž paliva 810 km, což se rovná spotřebě 2,85 l/100. km.

Společnosti Peugeot a ONF pokračují s řadou brazilských a francouzských partnerů v projektu lesního uhlíkového rezervoáru v brazilské Amazonii a nabízí tak mezinárodní vědecké komunitě nástroj, který umožňuje potvrdit vztah mezi zalesňováním, zachycováním uhlíku z atmosféry a regulací klimatu.

Peugeot se tak propojuje s budoucími generacemi, neboť jako jediný výrobce automobilů na světě inicioval komplexní politiku omezování emisí CO2 a dopadu změny klimatu jak u zdroje, tak v navazujících oblastech.

Zintenzivnění ukládání uhlíku z atmosféry v lesním ekosystému

Výsledky ukládání uhlíku při zalesňovací fázi projektu byly předloženy vědecké a technické radě. Na ploše o výměře téměř 2000 hektarů bylo znovu vysázeno celkem 2 000 000 stromů více než 50 různých původních druhů.

K dnešnímu dni uložil tento stále rostoucí lesní ekosystém celkem 384 6500 tun CO2. Ještě zajímavější je, že v průběhu roku 2013 došlo ke zrychlení kapacity ukládání, za jediný rok bylo zachyceno celkem 52 521 tun CO2.

Soukromá rezervace přírodního dědictví (RPPN): bohatství, o které je nutné pečovat
Vědecká a technická rada, která uznává cennou hodnotu Soukromé rezervace přírodního dědictví (RPPN), jež byla vytvořena v roce 2009, krom toho ​​navrhla, aby se urychlilo její vědecké využití.

Tato rezervace se rozkládá na ploše 1 800 ha s velmi bohatou biologickou rozmanitostí (především lužní les na břehu řeky) v rámci přírodního lesa o rozloze 7 000 ha také zahrnutého do tohoto projektu.

Toto chráněné území má sloužit jako ukazatel toho, jak přirozeně funguje amazonský tropický deštný prales. Peugeot a ONF se zavázaly rozvíjet zde pouze činnosti vědeckého nebo vzdělávacího charakteru.

PETRA: Uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF jako těžiště regionální, bilaterální a mezinárodní dynamiky

Společnost Peugeot, francouzský národní lesnický úřad ONF a Francouzský fond pro ochranu celosvětového životního prostředí FFEM oznámily v listopadu 2012, že uzavřely pod záštitou francouzského ministerstva zahraničních věcí dohodu o zahájení projektu PETRA (Plateforme Expérimentale de Gestion des Territoires Ruraux d’Amazonie – Experimentální platforma pro řízení venkovských území Amazonie), který využije uhlíkový rezervoár Peugeot-ONF jako platformu zdrojů a srovnávací kritérium pro rozvoj iniciativ zaměřených na sladění ekonomických činností a zachování lesního porostu ve venkovských oblastech brazilské Amazonie.

Prvního jednání vědeckého výboru projektu PETRA, který byl vytvořen podle vzoru uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF a který se konal souběžně se zasedáním vědecké a technické rady uhlíkového rezervoáru Peugeot-ONF, se zúčastnilo přibližně dvacet francouzských a brazilských vládních, soukromých, univerzitních a výzkumných organizací.

Na práci se podílelo více než padesát francouzských a brazilských, ale i afrických odborníků, kteří tak prokázali atraktivitu a příkladnou roli výchozího projektu, který Peugeot a ONF spustily v roce 1998, kdy se současně společně zavázaly, že budou v projektu pokračovat do roku 2038.

tisková zpráva



5 komentářů u “Peugeot zachraňuje Amazonský prales”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Aj ja ďakujem automobilke
    Aj ja ďakujem automobilke Peugeot, že ukazuje, že žijú aj rozumní ľudia.
    Výhradne takto by sa mala robiť reklama firmy. Nie platením reklamných plôch a vysielaceho času, ale rozumnou činnosťou v prospech všetkých.
    Som rád, že mám pomerne úsporné autá v rodine: Peugeot 5008 1.6HDI a Renault 1.5dci. Teda jedno z nich je Peugeot a jeho parkovaním a občasným presunom robím reklamu tejto značke.
    Želám ľuďom z Peugeotu a ďaľším podobne rozumným firmám veľa úspechov v ich činnosti a aj vo filantropii a práci v prospech všetkých. Nech sa darí robiť kvalitnejšie a šetrnejšie výrobky v dlhodobý prospech ľudí.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Deštný prales není
      Deštný prales není uložiště CO2.

      Jedná se pouze o mezifázi než to shoří a půjde to do ovzduší. Princip snižování emisí je neumožnit jejich navrácení do systému.


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Takto byste ale mohl
        Takto byste ale mohl relativizovat jakékoliv rozhodnutí. Oni samozřejmě možnost vykašlat se na zelené technologie mají. Ale neudělali to. A jestli se jim to ekonomicky vyplatí je úplně jiná věc, která už je jen na jejich interních odhadech a propočtech.

Napsat komentář