Plynové autobusy na Kladensku jezdí už přes rok, šetří peníze i emise

Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.

V těchto dnech oslavilo 27 kladenských autobusů na CNG první rok provozu. Nasazuje je společnost ČSAD MHD Kladno ze skupiny Arriva.

Osmnáct standardních autobusů a devět kloubových vozů na alternativní pohon CNG najely za tu dobu přes tři miliony kilometrů a vyprodukovaly čtyři tuny emisí. Vyřazené autobusy EURO normy II a III by při stejném nájezdu vypustily 1 090 tun emisí.
foto: Arriva

S autobusy na alternativní pohon CNG se mohou cestující setkávat zejména na příměstských linkách Pražské integrované dopravy mezi Prahou a Kladnem. „Měli jsme v plánu nájezd 2,2 milionu kilometrů, ale díky operativnímu nasazování jsme najeli dokonce přes tři miliony kilometrů,“ uvádí ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Landa.

Jedná se o moderní autobusy od českého výrobce SOR. Standardní autobusy jsou pro příměstské linky dvoudveřové a mají včetně sklopných sedadel 41 míst k sezení a 38 ke stání. Kloubové vozy jsou třídveřové, mají 54 míst k sezení a dalších 82 ke stání, všechna vozidla jsou nízkopodlažní, mají klimatizaci a wi-fi.

„Dvacet sedm autobusů na CNG nahradilo stejný počet naftových autobusů EURO normy II a III, při provozu jsme tak vyprodukovali místo 1 090 tun emisí pouze čtyři tuny a přispěli jsme tak k výraznému snížení emisního zatížení v obsluhované oblasti,“ doplňuje Ludomír Landa.

ČSAD MHD Kladno má nyní ve vozovém parku z celkového počtu 175 autobusů již 96 autobusů s pohonem na zemní plyn. „Pro rok 2019 plánujeme další nákup. Bude se jednat o dalších 25 autobusů s pohonem na CNG. Ke splnění požadavků objednatele na pokrytí stále narůstající poptávky objednáváme vedle dvanácti standardních autobusů i devět velkokapacitních v délce 15 metrů a čtyři kloubové “ uzavírá Landa.

tisková zprávy



12 komentářů u “Plynové autobusy na Kladensku jezdí už přes rok, šetří peníze i emise”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jako je to sice z bláta do louže, ale představte si co se
    Jako je to sice z bláta do louže, ale představte si co se ušetří emisí jen na transportu a rafinaci ropy a následně transportu nafty. Zemák se spaluje prakticky tak jak ho v zemi najdeme. Podle mě lepší „mezistupeň“ před elektrem, než přímovstřikové benzíňáky, jako je tomu u obobáků


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Radsi bych na Kladne jako Kladenak videl elektrobusy. Ale
    Radsi bych na Kladne jako Kladenak videl elektrobusy. Ale porad lepsi nez stary naftaky.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      No, tak to v Opave jsou autobusy na CNG uz delsi dobu a diky
      No, tak to v Opave jsou autobusy na CNG uz delsi dobu a diky Bohu za to. Za 10 let se amortizuji a to uz bude doba na elektrobusy. V Opave mozna o neco drive, protoze ma trolejbusy a dopravni obsluha okolnich vesnicek tak bude vyzadovat mensi baterie. Ale je pravda, ze pokud bych musel kupovat nove auto, tak uz spise uvazuji o CNG nez o dieselu. I kdyz ten soucasny dvoulitrovy diesel je SUPER.

  3. To jako znamena, ze diesel bus vypusti 1090/4 = 272.5x vic
    To jako znamena, ze diesel bus vypusti 1090/4 = 272.5x vic emisi, nez bus na metan? To by musel mit i cca 272.5x vyssi spotrebu.
    Neni to spis zavadejici hrani se slovy. Mohla by to byt pravda, jen pokud by tam bylo uvedeno, ze se to tyka pouze emisi siry. Ta v nafte je a v plynu temer vubec. Ale rozhodne to neni tak, ze by bus na CNG vyprodukoval 272.5x mene CO2, nez bus na diesel.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Nemusel. Nejsem chemik, ale zemní plyn, stejně jako jiná
      Nemusel. Nejsem chemik, ale zemní plyn, stejně jako jiná paliva obsahují vodík (uhlovodíky) a z toho po spálení vznikne voda. Ta se do emisí nepočítá.
      A z nafty vznikne míň vody a víc CO2. Ale kolik přesně nevím.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak jo, jen se klidně chvástejte jak jste úplně zbytečně
    Tak jo, jen se klidně chvástejte jak jste úplně zbytečně investovali do CNG plnících stanic pro tyhlety autobusy. Za 5 let se budete bít do hlavy, že to byla nenávratná investice.


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      Řekl bych, že to mají zaplacené už dávno. Při nájezdu
      Řekl bych, že to mají zaplacené už dávno. Při nájezdu 3mil. km je úspora jen palivu oproti naftě asi 10 mil kč.
      Další úspora na servisu a další nezanedbatelná na silniční dani.


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    CNG plynoprdy na ruský zemák prý mají nebezpečnější
    CNG plynoprdy na ruský zemák prý mají nebezpečnější emise nanočástic jak dízlbusy. CNG je politická zhovadilost roku 2016 😉

    hybrid.cz/cng-je-soucasti-koncepce-ciste-dopravy-i-v-cr

    kcc-hho.webnode.cz/business/cr/


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      chudák Kladno… když taková díra jako je Náchod má na
      chudák Kladno… když taková díra jako je Náchod má na elektrobusy…

      denik.cz/ekonomika/nachod-budou-brazdit-setrne-elektrobusy-pokrtili-je-na-irenu-a-dannyho-20181004.html


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        i v Budějicích mají rozum jen holt ta díra jágrovo kladno
        i v Budějicích mají rozum jen holt ta díra jágrovo kladno :))

        hybrid.cz/v-ceskych-budejovicich-bude-jezdit-11-novych-elektrobusu-nakup-pokryje-z-velke-casti-eu


    2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      V té studii teda jasně nejhorší výsledky byli od
      V té studii teda jasně nejhorší výsledky byli od amerických motorů Cummins.
      Přitom úplně jednoduše stačí, aby eurojelita prestala vymýšlet složité blbosti, a EURO 7 už konečně daly stejně přísné pro všechny, a přestali rasisticky rozlišovat podle názvů paliv.


  6. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ideální dopravní prostředek pro období nedostatku
    Ideální dopravní prostředek pro období nedostatku řidičů.

Napsat komentář