Polovina prodaných aut Honda v Japonsku jsou hybridy

Honda Insight

Japonská automobilka Honda oznámial, že celosvětové souhrnné prodeje hybridních vozidel Honda ke konci prosince 2011 překročily 800 tisíc kusů. Tohoto milníku společnost dosáhla po 12 letech a 2 měsících od zahájení prodeje první generace Japonsku v listopadu 1999.

Honda Insight je dnes vnímána jako konkurence pro model . Insight je ale menší a především výrazně levnější .
foto: Hybrid.cz

Dojezd první generace Insightu byl 35 km na litr paliva (přepočteno na spotřebu tedy 2,8 l/100 km ve velmi benevolentním japonském cyklu) a byl podle automobilky v dané době nejdelší ze všech vozidel poháněných benzinovým motorem.

Honda představila první generaci modelů Insight, Civic Hybrid a Accord Hybrid, které byly vybaveny lehkým a kompaktním hybridním systémem IMA.

V posledních třech letech od uvedení druhé generace modelu Insight v roce 2009 – společnost Honda představila celkem šest nových hybridních modelů, které rozšířily řadu hybridních vozidel značky a přispěly k růstu prodejů.

Celosvětový prodej hybridních modelů Honda v roce 2011 dosáhl přibližně 200 000 kusů (nárůst o 30 % oproti roku 2010). Celkový prodej hybridních modelů za poslední tři roky přesáhl 500 000 vozidel. V prosinci 2011 v Japonsku podíl hybridních vozů na všech nově registrovaných vozidlech značky Honda přesáhl 45 %.

Dnes Honda prodává sedm hybridních modelů v přibližně 50 zemích po celém světě. V průběhu jara 2012 bude navíc v severní Americe uveden na trh model ILX. Jedná se o první model značky Acura vybavený hybridním hnacím ústrojím.

V rámci globální ekologické kampaně “Modrou oblohu pro naše děti”, bude Honda pokračovat ve zvyšování tržního podílu hybridních automobilů, aby bylo možné naplnit vizi společnosti s nízkou produkcí emisí uhlíku.

tisková zpráva



Napsat komentář