Příští Chevy Volt: diesel nebo dvouválec?

Hybrid.cz - obrázky - Chevrolet Volt výroba továrna

Hybrid Chevy Volt ještě ani nedorazil do showroomů a General Motors už lákají zasvěcené na to, jak bude druhá generace vozu lepší než ta první. Hlavní je dál snižovat cenu, což se bude dít především skrze doplňkový spalovací agregát.

Karl Stracke, vice prezident návrhu vozů GM, sdělil magazínu Inside Lane, že „v současné době je pohonný systém Voltu příliš drahý, a to i při využití už existujícího motoru“. Zároveň potvrdil, že už dnes se testují různé další typy motorů.

Kromě benzinového dvouválce o výkonu 15 až 18 kW zkoušejí inženýři také dražší, ale menší rotační motor a přemýšlejí i o dieselu. Ten je opět dražší, nicméně provozní náklady pro majitele auta by byly nižší.

General Motors by rádi s Voltem dosáhli podobného rozšíření, jaký se podařil Toyotě s modelem Prius. Právě proto se GM tolik snaží o to jít s cenou co nejníže. V současné době stojí baterie pro první generaci vozu asi 10 000 dolarů. Cílem je jít u druhé generace o 50% níž.

insideline



3 komentářů u “Příští Chevy Volt: diesel nebo dvouválec?”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Myslel som, že dodávateľ
    Myslel som, že dodávateľ bude A123 a že tým posilnia podporu domáceho priemyslu.

Napsat komentář