Renault nabídne ke sdílení robotický elektromobil Zoe

auto elektromobil Renault Zoe autonomní robotický vůz

Automobilka Renault nezůstává pozadu ani v oblasti autonomního řízení. Brzy spustí svou živou robotickou laboratoř v severofrancouzském měste Rouen.

Zatím v omezeném testovacím provozu nabídne Renault celkem čtyři plně autonomní elektromobily Zoe ve městě Rouen v Normandii. Robotická elektroauta doplní systém veřejné dopravy.
foto: Renault

Projekt s názvem Rouen Normandy Autonomous Lab nabídne od září letošního roku veřejnosti celkem čtyři autonomní elektromobily Renault Zoe. Auta budou ale jezdit jen v přesně vymezené malé oblasti a max. pokryjí 10km cesty s návazností na veřejnou dopravu.

Elektromobil Renault Zoe jako robotické auto.

Elektromobil Renault Zoe jako robotické auto.
foto: Renault

Zákazníci si auta budou moct přivolat přes speciální mobilní aplikaci. Systém autonomního řízení vyvinuli společně Renault a Transdev. Vozidla se již v praxi testují.

Systém autonomního řízení bude doplněn také chytrou infrastrukturou, která dokáže s autem komunikovat.

Systém autonomního řízení bude doplněn také chytrou infrastrukturou, která dokáže s autem komunikovat.
foto: Renault

Tato služba mobility na vyžádání bude pro veřejnost spuštěna pouze do prosince 2019 jako zkušební provoz. V praxi a plně komerčně chce Renault podobné služby začít nabízet od roku 2022.

tisková zpráva



12 komentářů u “Renault nabídne ke sdílení robotický elektromobil Zoe”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho
    Výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho okamžitým stavem, závadami na něm atd. žádný systém neřeší a hned tak řešit ani nebude.
    Sledování čar na vozovce a podobně nelze považovat za výběr stopy.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Po pár průserech tenhle pokus skončí.
    Marketingem

    Po pár průserech tenhle pokus skončí.
    Marketingem podepřená blamáž o roboticky řízených autech vyšumí, až si ti přiblblí investoři uvědomí, co to je jízdní stopa a její výběr…


      1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
        Anonymsays:

        Plně fungující řešení pro běžný silniční provoz
        Plně fungující řešení pro běžný silniční provoz dosud neexistuje. Veškeré pokusy v provozu mají stále podmínku – vozidlo řídí řidič.


          1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
            Anonymsays:

            A on uz se nějaký realne prodavany asistent umi vyhybat
            A on uz se nějaký realne prodavany asistent umi vyhybat diram v silnici? Vim, ze se psalo, ze se s rim experimentuje, ale… AP to rozhodne neumi, jede kanal nekanal


            1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
              Anonymsays:

              Ano, výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho
              Ano, výběr stopy v souvislosti s povrchem vozovky, jeho okamžitým stavem, závadami na něm atd. žádný systém neřeší a hned tak řešit ani nebude. Sledování čar na vozovce a podobně nelze považovat za výběr stopy.

              1. A proč by měl být problém, aby v budoucnu radar
                A proč by měl být problém, aby v budoucnu radar vyhodnocoval i díry na silnici a přizpůsobil tomu stopu? Nějak nechápu to vaše vnímání, že na tom stojí celá proveditelnost autonomního řízení. Navíc jsou státy, kde díru nepotkáte ani na jedné silnici. A to nemluvím ani o tom, že jsou už teď adaptivní tlumiče takové, že kanál ani menší díru uvnitř vozu vůbec nepoznáte.


                1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Radar nevyhodnotí díry stejně, jako nevyhodnotí drobné
                  Radar nevyhodnotí díry stejně, jako nevyhodnotí drobné překážky (kameny či jiný materiál).


                2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  když to auto bude řídit Nadporučík Dat tak pohodička,
                  když to auto bude řídit Nadporučík Dat tak pohodička, ten vyhodnotí i hovno na silnici jako hovno


                3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
                  Anonymsays:

                  Moje manželka taky neumí vyhodnotit díry na silnici. Řekne
                  Moje manželka taky neumí vyhodnotit díry na silnici. Řekne „hele díra“, ale to už jsme 2 metry za ní. A taky jezdí!

                4. Radar urcite ne, diry nebyvaji vodive (odrazive pro elm. vlny)
                  Radar urcite ne, diry nebyvaji vodive (odrazive pro elm. vlny) jinak nez jejich okoli.
                  EDIT: pokud v nich neni urvane kolo predchoziho nestastnika… 😐
                  EDIT2: Navic radar je nizko nad vozovkou, takze diry prakticky ani videt nemuze.

Napsat komentář