Renault představuje už druhou generaci elektrických nákladních aut od 3,5 tuny do 26 tun

Renault Trucks představuje po desetiletém testování v reálných podmínkách provozu ve spolupráci s vybranými partnery, svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel: Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E., kompletní modelovou řadu od 3,5 do 26 tun, ideální pro provoz v městském prostředí.

Renault Trucks D a Renault Trucks D Wide Z.E. budou vyráběny v závodě v Blainville-sur-Orne a uvedeny na trh v roce 2019. Renault Master Z.E. bude k dispozici v roce 2018.

Renault Trucks představuje po desetiletém testování v reálných podmínkách provozu ve spolupráci s vybranými partnery, svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel: Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E., kompletní modelovou řadu od 3,5 do 26 tun, ideální pro provoz v městském prostředí.
foto: Renault Trucks

Renault Trucks uvádí na trh svoji druhou generaci 100% elektrických vozidel s označením Renault Trucks Z.E. s modely Renault Master Z. E., Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z. E., v rozmezí od 3,5 do 26 tun, která reaguje na požadavky při provozu v městském prostředí při distribuci a dodávkách zboží nebo svozu komunálního odpadu.

Více jak deset let testuje francouzský výrobce ve spolupráci s vybranými partnery 100% elektrická vozidla v podmínkách reálného provozu, aby získal potřebné informace o jejich použití, chování baterií, nabíjecích zařízeních a specifických požadavcích na údržbu.

Tyto testy v reálném provozu umožnily také partnerům značky Renault Trucks podpořit jejich zákazníky při využívání elektrických technologií. Renault Trucks se díky modelu Maxity může pochlubit dlouholetými zkušenostmi s provozem100% elektrického vozidla.

„Před deseti lety jsme byli průkopníky, kteří propagovali elektrická vozidla s cílem zlepšit kvalitu ovzduší ve městech,“ vysvětluje prezident Renault Trucks Bruno Blin. „Dnes můžeme nabídnout řadu elektrických vozidel s osvědčeným výkonem a odborníci v naší síti jsou připraveni pomoci našim zákazníkům na přechod k elektromobilitě. Před deseti lety jsme byli průkopníky, dnes jsme odborníci.“

Nákladní vozidla s nulovými emisemi pro neomezený provoz

Díky nejnovějšímu technologickému vývoji jsou elektrická vozidla rentabilní a pro dopravce představují možnou alternativu, proto Renault Trucks uvádí na trh kompletní modelovou řadu Z.E.

Bez ohledu na omezení v městských zónách, mohou vozidla řady Renault Trucks Z.E. bez obtíží plnit své poslání. Jsou ideálním řešením pro zachování kvality ovzduší a snížení přetížených dopravních situací, protože umožňují dodávky bez hluku, mimo dopravní špičku a nevylučují žádné škodlivé emise nebo CO2.

Renault Master Z. E., dostupný od září 2018 na vybraných evropských trzích

Renault Trucks Master Z. E. bude uveden na evropský trh v září 2018, je ideálním nástrojem pro koncové dodávky a umožňuje přístup do všech městských oblastí, dokonce i k těm s velmi přísnými dopravními omezeními. Nabití baterie tohoto 100% elektrického užitkového vozidla trvá 6 hodin.

Jeho vnitřní objem je stejný jako u běžného modelu Renault Master s dieselovým pohonem, protože baterie jsou umístěny pod předními sedadly. Model Master Z.E. přichází v šesti verzích (čtyři varianty furgonu a dvě varianty podvozku s kabinou určeného k dostavbě), které jsou navrženy tak, aby splňovaly všechny požadavky zákazníků pracujících v městském prostředí.

Konečně, pro bezpečnost řidičů a přepravovaného nákladu je Master Z.E. standardně vybaven couvací kamerou, zvukovou signalizací zpětného chodu a zrcátkem mrtvého úhlu.

D a D Wide Z.E. pro městskou distribuci a svoz komunálního odpadu

Model Renault Trucks D Z. E. ve verzi 16 t nabídne ideální nástroj pro městskou distribuci a dodávky zboží s řízenou teplotou. Renault Trucks D Wide Z.E. bude v nabídce ve verzi 26 t pro svoz komunálního odpadu. Oba modely budou vyráběny v továrně Renault Trucks v Blainville-sur-Orne, Normandie, ve Francii od druhé poloviny roku 2019.

Dojezd této střední řady Renault Trucks Z.E. je přibližně 300 km v závislosti na použití a konfiguraci baterie. Baterie představují při pořízení elektrického vozidla tu nejnákladnější položku. Renault Trucks nabídne různé možnosti dojezdu vozidla, které budou přizpůsobeny potřebám zákazníků a to při zachování vysokého užitečného zatížení a ekonomické konkurenceschopnosti modelu.

Díky stejnosměrnému dobíjecímu proudu mohou být lithium-iontové baterie vozidel Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E. plně nabité během jedné až dvou hodin, pomocí konektoru Combo CCS s výkonem 150 kW. Pro noční nabíjení střídavým proudem je doba úplného nabití 300 kWh baterie12 hodin. V tomto případě je naprosto dostačující třífázová zásuvka na 380 V a 32 A.

Pro maximální flexibilitu z hlediska použití a montáže nástavby jsou modely Renault Trucks D Z.E. a Renault Trucks D Wide Z.E. vybaveny vývodovou hřídelí se standardním mechanickým rozhraním.

TECHNICKÉ SPECIFIKACE

RENAULT MASTER Z.E.
Celková hmotnost vozidla 3,1 t
Elektrický motor s výkonem 57 kW
Maximální krouticí moment: 225 Nm
Maximální rychlost: 100 km / h
Úložiště energie: lithium-iontové baterie o výkonu 33 kWh
Dojezd v rámci cyklu NEDC: 200 km
Dojezd: do 120 km

RENAULT TRUCKS D Z.E.
▪ Celková hmotnost vozidla: 16 t
Hmotnost: 16,7 t.
Dostupné rozvory: 4 400 mm a 5300 mm
Elektrický motor s výkonem 185 kW (kontinuální výstup 130 kW)
Maximální krouticí moment elektromotoru: 425 Nm
Maximální krouticí moment zadní nápravy: 16 kNm
Dvoustupňová převodovka
Úložiště energie: lithium-iontové baterie o celkové kapacitě 200 až 300 kWh
Dojezd: až 300 km

RENAULT TRUCKS D WIDE Z.E.
▪ Celková hmotnost vozidla: 26 t
Hmotnost: 27 t
Dostupný rozvor: 3900 mm
Dva elektrické motory s celkovým výkonem 370 kW (kontinuální výstup 260 kW)
Maximální krouticí moment elektromotorů: 850 Nm
Maximální krouticí moment zadní nápravy: 28 kNm
Dvoustupňová převodovka
Úložiště energie: lithium-iontové baterie, 200 kWh.
Dojezd: až 200 km

tisková zpráva



9 komentářů u “Renault představuje už druhou generaci elektrických nákladních aut od 3,5 tuny do 26 tun”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda
    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda výkřik techniky ! Asi se zapoměli těch 10 roků zpátky ti odborníci. Motor 577 kW a 33 kWh baterie u takové těžké dodávky, že to ujede 210 km. To tedy praskám smíchem, realný dojezd tak mozná 100 a v létě 70 v zimě.


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda
    no u toho Mastra se tedy ukázali. Ty parametry to je teda výkřik techniky ! Asi se zapoměli těch 10 roků zpátky ti odborníci. Motor 77 kW a 33 kWh baterie u takové těžké dodávky, že to ujede 200 km. To tedy praskám smíchem, realný dojezd tak mozná 100 a v létě 70 v zimě.

    1. Ani jeden z vašich příspěvků jsem nějak nepochopil. V
      Ani jeden z vašich příspěvků jsem nějak nepochopil. V prvním píšete o výkonu motoru 577kW, v druhém 77kW. Ale v článku se píše 57kW.

      Taky je tam jasně uvedeno, že 200km je dle NEDC (tj. míra o ničem) a hned pod tím dodáno dojezd do 120km.

      Ne že bych chtěl obhajovat 33kWh baterii, zrovna u dodávky. Taky mi to přijde jako nesmysl, ale možná se to někomu bude hodit.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tesla uvádí, že daňový úrok ve výši 7500 USD bude
    Tesla uvádí, že daňový úrok ve výši 7500 USD bude snížen o polovinu na 1. ledna 2019 a znovu se sníží na polovinu 1. července

    marketwatch.com/story/tesla-hits-key-deliveries-threshold-and-that-means-federal-tax-credit-will-be-phased-out-2018-07-12


    1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
      Anonymsays:

      do 31.12.2018 = $7.500 úleva
      od 01.01.2019 = $3.750 úleva
      od

      do 31.12.2018 = $7.500 úleva
      od 01.01.2019 = $3.750 úleva
      od 01.01.2019 do 31.12.2019 = $1.875 úleva na TM3 😉


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    K čemu jsou vlastně dobré údaje o max.momentu motoru a
    K čemu jsou vlastně dobré údaje o max.momentu motoru a max.momentu zadní nápravy ?

    Jinak informace že RENAULT MASTER Z.E má lithium-iontové baterie o výkonu 33 kWh naznačuje, že autor článku bude asi velký odborník

Napsat komentář