Flotila vozů značky ŠKODA dosáhla v uplynulém roce v členských státech EU včetně Norska a Islandu průměrné hodnoty emisí CO2 114,8 g/km, což je přibližně o 3 g/km méně, než byl předepsaný limit pro rok 2021.
Škoda Auto v uplynulém roce splnila limit flotilových emisí CO2 v členských státech Evropské unie včetně Norska a Islandu. Průměrné emise všech modelů dodaných v roce 2021 činily 114,8 g/km a byly tak 3 g pod limitem stanoveným Evropskou unií. Průměrné emise pomohl snížit zejména zvýšený podíl dodávek plně elektrických vozů, který tak značně přispěl ke splnění stanovených předpisů.
Mladoboleslavská automobilka urychluje dekarbonizaci své flotily. Česká automobilka v roce 2021 ve členských státech Evropské unie včetně Norska a Islandu dodala zákazníkům přibližně 43 400 elektromobilů, v případě plug-in hybridů pak dodala celkem 27 600 aut.
Úspěšné uvedení na trh elektromobilu Enyaq iV
Velký podíl na splnění limitu flotilových emisí CO2 v členských státech EU včetně Norska a Islandu mělo zejména elektromobil Škoda Enyaq iV. Toho česká automobilka dodala zákazníkům ve zmíněných zemích přibližně 39 000 kusů. V Nizozemsku a v České republice byl pak tento model v roce 2021 nejprodávanějším elektromobilem. Enyaq iV kromě toho získal četná mezinárodní ocenění včetně německé ankety „Zlatý volant 2021“. V soutěži evropské „Auto roku“ se ENYAQ iV kvalifikoval do finále jako jeden ze sedmi nejlepších modelů. Vítěz bude z finalistů vybrán v únoru 2022.
Minimálně tři další čistě elektrické modely do roku 2030
V rámci strategie NEXT LEVEL – Škoda Strategy 2030 společnost plánuje uvést do roku 2030 na trh nejméně tři další plně elektrické modely, které budou rozměry i cenou pod modelem Enyaq iV. Cílem je – v závislosti na vývoji trhu – zvýšit do roku 2030 podíl prodejů plně elektrických vozů Škoda Auto v Evropě na 50-70 %. Škoda Auto chce také snížit své flotilové emise o více než 50 procent ve srovnání s rokem 2020.
zdroj: tisková zpráva
Co me Enyaq porad pripomina:
edna.cz/runtime/userfiles/series/alien/2161.jpg
Otázka je, jestli bude plnit i v příštích letech, když třeba u nás ty elektriky nikdo nechce kupovat https://energozrouti.cz/z/cesko-ma-problem-vozidla-starnou-a-nove-elektromobily-nikdo-nekupuje
Tak zrovna Český trh dělá nějakých 10 % prodejů, což asi nijak moc nepohne s celkovými emisemi Škody, i kdyby se u nás neprodávaly žádné. 😀
Češi jsou prostě Švejci, tady přijde vždycky všechno se zpožděním, roli v tom hrají samozřejmě i peníze, ale za pár let budou jezdit civilizovaně i běhna s leštičem, toho bych se nebál.
Zapomeň, Troubo, pokud má být leštič moje maličkost, pak skutečně zapomeň, EV mně nemá čím oslovit, stejně jako třeba současné „bezpohlavní“ 13-15 mm noťasy, jeden jako druhý, bez jakéhokoliv šmrncu, nápadu, prostě věcičky pro pozéry, stejně jako EVčka. Pro mně je auto stejně jako noťas pracovní nástroj, který toho musí hodně umět, snést, vykonat, utáhnout atd. Asi není náhoda, že jak své nejlepší auto, tak nejlepší noťas provozuji právě teď a v obou kategoriích se celkem marně poohlížím po nástupcích. Není to vůbec akutní, když to půjde, dožiju s nimi.
Vy jste se uz totalne zblaznil dlazdici sprosty.
Pro Dlaždič…Tak snad stihneš obměnit ještě aspoň zubní kartáček ?
Takže leštič už je smířený, že s tou svou svobodou bez ohledu na cokoli, dožije. To nebude první ani poslední.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/senat-statni-smutek-jaroslav-kubera.A200121_130642_domaci_tho
Zajímalo by mě, jaké limity mají automobilky plnit v budoucích letech. Nemůžu to nikde vygooglovat.
to je tím že neexistuje jednotný informační systém obyvatelstva páč vrchnost považuje civilisty za manipulativce neboli votroky a nechce aby si svobodně vyskakovali ale aby věděli jen to co vědět mají a dělali co vrchnost chce 😉 A Někdy nemusí pomoct ani strejda gůgl, takže 01/2025 = €URO7/E10 ani vo prd víc asi tak 😉
Domnívám se, aniž bych to více studoval, že by to mělo být stanoveno v Nařízení EPR č. 2019/631 – viz zde: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/ALL/?uri=CELEX:32019R0631.
Pro Pituru…Možná máš speciální důvod, proč tě to zajímá… Ale není to už vlastně jedno? Jako kdyby ses v roce 1965 ptal na vývoj spotřeby vody v kotlích lokomotiv.?