Škoda Element: jediná elektrická bugina z Mladé Boleslavi ujede 160 km

auto elektromobil Škoda Element

Už počtvrté si učni z podnikového učiliště Škoda Auto zkusili postavit vlastní auto. Tentokrát udělali z modelu Citigo akční elektrickou buginu Element.

Elektrická plážová bugina Škoda Element ujede na jedno nabití li-ion baterií až 160 km
foto: Škoda

Škoda Citijet, Škoda Funstar, Škoda Atero a nyní Škoda Element – již počtvrté navrhli a vyrobili žáci Středního odborného učiliště strojírenského Škoda Auto vlastní automobil.

Škoda Element, elektrická bugina vycházející z vozu Škoda Citigo, přináší další důkaz o šikovnosti žáků na Škoda Akademii. Nový žákovský automobil je kompletně provozuschopná plážová bugina se solárním panelem, chytrou televizí, lednicí a mobilní diskotékou na palubě.

Škoda Element

Škoda Element
foto: Škoda

Dvoumístná plážová bugina nemá ani střechu, ani boční dveře, světlá výška narostla o 60 mm – avšak především díky zásadně modifikované otevřené karoserii jde o zcela svébytný automobil.

Na předním i zadním nárazníku jsou stříbrné ochranné prvky, vůz jezdí na efektních černo-žlutých 16″palcových“ kolech z lehkých slitin Scorpius. Vysoko vyříznuté lemy blatníků dostaly černé plastové ochranné prvky, na které navazují tmavé prahy mezi předním a zadním kolem.

Dveře byste tu hledali marně, nastupuje se prostě přes boční prahy zdobené profilovaným hliníkovým plechem a posádka pak jednoduše vklouzne rovnou do anatomických sportovních sedadel.

Škoda Element

Škoda Element
foto: Škoda

Zadní světla jsou vybavena LED-prvky. Žlutě lakované brzdové třmeny ukazují lásku k detailu, s níž žáci Středního odborného učiliště Škoda Auto mysleli i na maličkosti. Černá sedadla, potažená kombinací kůže a Alcantary se žlutým lemováním a žlutými ozdobnými švy, pochází z vozu Škoda Octavia RS. Nesou vyšívaný nápis Škoda Akademie.

Dvoubarevnost se uplatňuje v celém individuálně upraveném interiéru. Lakovaný pás palubní desky září žlutou metalízou, volant a řadicí páka jsou potaženy černou kůží se zlatými prvky. Plocha mezi palubní deskou a čelním oknem je čalouněna černou kůží Alcantara.

K dispozici je navigační systém Navigon, umístěný v separátním držáku nad ovládací jednotkou klimatizace. Nejnápadnější zvláštnost je ale na místě, kde se u vozu Škoda Citigo obvykle nacházejí zadní sedadla. Za přední sedadla namontovali mladí technici solární panel a také chytrou televizi, kterou lze propojit přes Bluetooth s chytrým telefonem.

Škoda Element

Škoda Element
foto: Škoda

Chytrá televize je umístěna ve víku zavazadlového prostoru zdobeném hliníkem, na němž je solární panel namontovaný mezi dvěma matně černými ochrannými oblouky. Díky dvěma reproduktorům vpředu a dvěma přidaným reproduktorům v zavazadlovém prostoru se Škoda Element stává mobilní plážovou diskotékou o akustickém výkonu 400 wattů.

Do zavazadlového prostoru vkusně obloženého modrým kobercem navíc žáci zabudovali lednici, která je napojená na přídavný akumulátor a také zásobována energií ze solárního panelu.

O pohon vozu Škoda Element se stará kompaktní elektromotor o výkonu 60 kW (82 PS) s nejvyšším točivým momentem 210 Nm. Studie elektromobilu zrychluje z 0 na 100 km/h za 13 sekund a dosahuje maximální rychlost 130 km/h.

Lithium-iontová baterie integrovaná v zadní části vozu disponuje kapacitou 18,7 kWh. Dojezd vozu Škoda Element na jedno nabití dosahuje, podle profilu trasy, stylu jízdy a aktuálním zatížení, až 160 kilometrů.

tisková zpráva



7 komentářů u “Škoda Element: jediná elektrická bugina z Mladé Boleslavi ujede 160 km”


  1. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Jaké komponenty v tomto prototypu jsou použity z 
    Jaké komponenty v tomto prototypu jsou použity z  koncernového vozu VW e-UP?

    Prosím o více novinařiny a méně opisování PR zpráv. Děkuji


  2. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Cena? Dostupnost?
    Tohle můžou začít z fleku vyrábět,

    Cena? Dostupnost?
    Tohle můžou začít z fleku vyrábět, zákazníku si najde dost.


  3. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Takové idealní auto do našeho prostředí a na naše
    Takové idealní auto do našeho prostředí a na naše silnice :D, bravo.


  4. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Tak jo BMW i8 pěkně bouchlý
    Tak jo BMW i8 pěkně bouchlý 😉

    novinky.cz/krimi/441657-hasici-zverejnili-fotky-nabouraneho-policejniho-bmw.html


  5. Warning: in_array() expects parameter 2 to be array, null given in /data/web/virtuals/238402/virtual/www/subdom/hybrid/wp-content/themes/hitmag-pro/inc/class-custom-walker-comment.php on line 66
    Anonymsays:

    Ale jo ale .. ten solární panel hrůza to tam nepatří
    Ale jo ale .. ten solární panel hrůza to tam nepatří nechci diskutovat o přínosu ten bude minimální ale jinak ok.

Napsat komentář