Nejnovější německá redox baterie

Tekuté baterie – Němci hlásí průlom ve vývoji

Německý Fraunhoferův institut naznačuje průlom ve vývoji výkonných a levných baterií. Nejde o žádnou „high-tech“ laboratorní technologii, ale o zásadní vylepšení běžně používaných tzv. tekutých redox baterií (redox flow battery). Němcům se podařilo vyrobit deskové redox baterie o ploše 0,5 m2, které dokáží poskytnout okamžitý výkon až 25 kW.

auto elektromobil Envia baterie

Šéf General Motors: elektromobily s dojezdem 320 km do dvou let

Dan Akerson, šéf automobilky General Motors, která v roce 2008 neslavně zkrachovala, aby se poté za vydatné pomoci americké vlády opět postavila na nohy, mluvil nedávno ke svým zaměstnancům. Zmínil mimo jiné probíhající výzkum v oblasti baterií s firmou Envia Systems. Díky němu podle Akersona bude možné vyrábět elektromobily s dojezdem 160 až 320 km už během následujících pár let.

auto elektromobil 3D baterie Prieto

UPDATE: Prieto – 1000x výkonnější lithium-iontová baterie

Společnost Prieto, mladý start-up, založila v roce 2010 odborná asistentka chemie Amy Prieto. Předtím působila na Coloradské státní univerzitě, která je jednou z mnoha v  které se snaží o zásadní průlom v oblasti baterií. Prieto slibuje lithium-iontové baterie, které jsou až 1000x výkonnější proti těm běžným. UPDATE 2.6.2012: Podařilo se nám získat komentář předního českého odborníka v oblasti nanotechnologií, vědce Jana Procházky.

baterie Envia Systems

Envia Systems má 3x lepší a o polovinu levnější li-ion baterie než je standard

Je tomu přibližně rok, co jsme vás na stránkách našeho magazínu informovali o záměrech společnosti . Ta se tehdy nechala slyšet, že hodlá vyrábět lithium-iontové baterie s  hustotou energie vyšší než 300 Wh/kg. Nyní se tedy rok s rokem sešel a Envia hrdě hlásí svůj velký úspěch: má li-ion baterii s energetickou hustotou 400 Wh/kg.

Zdeněk Votruba a Jindřich Sadil

ROZHOVOR: o bezpečnosti baterií a indukčním dobíjení s vědci z ČVUT (2.)

První rozhovorubateriích pro elektromobily podnítil zajímavou diskusi. Dnes přinášíme druhou část, ve které se Zdeňkem Votrubou a Jindřichem Sadilem, odborníky z Ústavu řídící techniky a telematiky na Praze, diskutujeme o bezpečnosti akumulátorů a jejich budoucnosti ve vztahu k tzv. chytrým sítím neboli smart grids.

Zdeněk Votruba a Jindřich Sadil

ROZHOVOR: Rychlonabíjení bude likvidovat baterky elektromobilů, říkají profesoři z ČVUT (1.)

Elektromobily se v posledních letech začínají dostávat do hledáčku firem i jednotlivců. Všeobecné nadšení mírně zchladila loňská aféra s hořícími bateriemi po crash testu Chevroletu Volt. Jaká je současnost a budoucnost elektromobility? To byla hlavní témata rozhovoru, ke kterému jsem se sešli s odborníky z Ústavu řídící techniky a telematiky na Praze, Zdeňkem Votrubou a Jindřichem Sadilem.