
Praha má nové hybridní autobusy
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má ode dneška ve svém vozovém parku dva nové kloubové hybridní autobusy. Jde o modely SOR NBH 18 vybavené hybridním pohonem od české firmy SOR Libchavy.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) má ode dneška ve svém vozovém parku dva nové kloubové hybridní autobusy. Jde o modely SOR NBH 18 vybavené hybridním pohonem od české firmy SOR Libchavy.
Jihokorejská metropole Soul v polovině minulého roku uvedla do provozu prvních 15 elektrických autobusů. Vyvinula je ve spolupráci s místním výrobcem autobusů. Do roku 2020 chce jejich počet zvýšit na 3800 a zároveň s tím výrazně podpořit rozvoj elektromobility.
Včerejší setkání se zástupci města Ústí nad Labem, Středočeského a Karlovarského kraje vyznělo pozitivně. Tedy alespoň pro fandy veřejné dopravy na stlačený zemní plyn. Autobusy s CNG pohonem plní ty nejpřísnější emisní normy, jsou tišší a k zahození není ani ekonomická stránka věci. Proto v roce 2009 bylo z celkových 239 nově registrovaných městských autobusů 12,6% s pohonem na stlačený zemní plyn. V současné době jich v ČR jezdí již 295.
Ve středu 18.2.2009 představili pražský primátor Pavel Bém společně s ředitelem Dopravního podniku hl. m. Prahy Martinem Dvořákem vítěze výběrového řízení na nové autobusy pro hlavní město. Z hlediska počtu se jedná o zcela zásadní obměnu vozového parku pražské MHD. „V současné době zajišťuje autobusovou dopravu v hlavním městě Praze 1152 autobusů na 191 linkách a více než 2000 kilometrů tras. Nejstaršímu autobusu je 21 let. 500 autobusů z trakce je starších 10 let. Proto se hlavní město Praha a Dopravní podnik hlavního města Prahy rozhodli vypsat tendr pro nákup nových, elegantních a především ekologických autobusů,“ řekl primátor hl. m. Prahy Pavel Bém. ČÍST DÁL …
Ikona Londýna, červené patrové městské autobusy double-decker, se už od minulého jara přizpůsobují novým trendům v oblasti dopravy. Právě tehdy byla ohlášena plánovaná dodávka nových hybridních double deckerů. Nyní už první hybridní autobus po Londýně jezdí, v průběhu následujících měsíců bude dodáno dalších šestnáct testovacích kusů. Jedná se o autobusy vyrobené společností Alexander Dennis Limited (ADL) využívající hybridní pohon HybriDrive firmy BAE systems. Ten se skládá z dieselového motoru zhruba poloviční velikosti využíváné u běžných autobusů – zde totiž slouží pouze jako generátor elektřiny pro elektromotor. Přebytečná energie se ukládá do lithium-iontových baterií, kde je k dispozici pro zrychlování, samozřejmostí je regenerativní brzdění. V současné době je více než 1500 těchto autobusů v provozu po mnoha městech USA a Kanady.