autobusy Irisbus Citelis Hybrid

Autobus Irisbus Citelis Hybrid poprvé představen v Moravskoslezském kraji

Červenec je pro severomoravskou dopravní společnost 3ČSAD (ČSAD Havířov, ČSAD Frýdek-Místek a ČSAD Karviná) opravdu rušným měsícem. Již jsme informovali o dvou nových plynových autobusech, které přebírala havířovská divize, další čtyři autobusy si mají rozdělit Frýdek-Místek a Karviná a třešničkou na dortu k slavnostním prezentacím nových vozidel v Havířově byla předváděcí ukázka autobusu Irisbus Citelis 12M Hybrid.

autobus Citelis CNG

Havířov rozšiřuje svou početnou flotilu CNG autobusů

Vozový park ČSAD Havířov tvoří z poloviny CNG autobusy. To je v České republice téměř unikát. Ve středu 18. července se v prostorách autobusových garáží tohoto dopravce na ul. Těšínské uskutečnilo za účasti zástupců havířovské radnice i dopravní společnosti slavnostní předání dvou nových autobusů, které používají jako palivo stlačený zemní plyn.

autobus hybridní autobus Volvo

Göteborg obdržel 25 nových hybridních autobusů Volvo, testy probíhají i v Chomutově

Ve švédském Göteborgu se mohou těšit na tišší a ekologičtější . Město ležící u Baltského moře pořídilo 25 hybridních autobusů Volvo. „Je velmi potěšující, že právě naše domovské město se rozhodlo investovat do aktuálně nejlepší dostupné alternativy pro ,“ řekl prezident obchodní oblasti Volvo Buses Per Carlsson při slavnostním předání vozů, které proběhlo 11. června na náměstí v centru Göteborgu.

Hybridní Volvo 7700

Hybridní autobus Volvo: úspornější, než se předpokládalo

Nejnovější verze hybridního autobusu Volvo 7900 je přesně o 37 % úspornější než odpovídající dieselové varianty. Přitom to je mnohem vyšší číslo, než očekávali zákazníci i samotný výrobce. Když společnost Volvo Buses zahájila předběžné testování hybridních autobusů v roce 2007, počítalo se v úsporách paliva zhruba s 25 % ve srovnání s odpovídajícími dieselovými autobusy.

auto elektromobil Superbus

Elektrický Superbus může na silnice, první vážní zájemci z Emirátů

Superbus, autobus, elektrobus nebo snad pořádně dlouhá limuzína? Vše v jednom! Když v roce 2006 nizozemská Technická univerzita v Delftu představila koncept superrychlého ekologického autobusu, málokdo věřil, že vozidlo připomínající spíše svět sci-fi někdy skutečně bude pravidelně přepravovat cestující. Avšak po sedmi letech intenzivního vývoje tato myšlenka nabývá reálných rozměrů.