Opel Meriva 2011

Ženevský autosalon: jedinečný Opel Meriva 2011 se blíží

Opel představil nový model svého mini MPV založeného na staré dobré Corse už během autosalonu Ženeva 2008. Nová Meriva byla výjimečná tím, že se její zadní dveře otvíraly opačně. OK, proč ne, je to jen studie. Jenže americkými menédžery okopávaná automobilka teď ukazuje, že má odvahu přenést tuto neobvyklou vlastnost až do produkční verze! pokračování…

Opel Meriva 2011 Opel Meriva 2011 Opel Meriva 2011
Nissan V-Platform

Nissan v Ženevě představí náhradu za Micru

Autosalon v Ženevě začíná pomalu čeřit mediální vody. Nissan ukázal první nákresy nové generace svého malého městského autíčka, které nahradí model Nissan Micra, už před pár týdny. Oficiální odhalení podle nejnovějších informací proběhne právě v Ženevě příští březen. Mezitím automobilka masíruje veřejné mínění s tím, jak revoluční, šetrné a levné nové auto bude.  

Ford C-MAX

Autosalon IAA Frankfurt 2009: nový Ford C-MAX

Evropský Ford představil nový model Ford C-MAX, který právě zažívá svůj světový debut na autosalonu ve Frankfurtu. Po designové stránce se nový C-MAX inspiruje v konceptu iosis MAX, který Ford představil letos na autosalonu v Ženevě. Automobilka popisuje auto jako kompaktní „multi-activity vehicle“ (MAV), neboli auto pro všechno.

Ford C-MAX se chlubí řadou nových technologií v čele s novým 1,6l benzinovým motorem Ford EcoBoost s přímým vstřikováním, případně poloautomatickým parkováním a detekcí mrtvých bodů. Na trh půjde auto ve druhé polovině roku 2010, půjde o první generaci globální platformy C, jejíž další zástupci budou představeni během následujících let. Včetně nového Ford Focus, který se ukáže přijde koncem příštího roku.

galerie: Ford C-MAX
Ford C-MAX Ford C-MAX Ford C-MAX
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt

Autosalon Frankfurt 2009: Lexus představí nový koncept

Lexus odhalil první oficiální skicu konceptu nového vozu, který bude představen na 63. ročníku frankfurtského autosalonu IAA (17.-27. 9. 2009). Řadou zcela nových technických řešení a originálním designem chce Lexus rozvířit vody v segmentu prémiových kompaktů.

Model je určen především pro evropské showroomy. Chce na ostří nože soutěžit s ostatními prémiovými hatchbacky jako Audi A3 nebo BMW řady 1. Kapotu si model vypůjčí od modelu Toyota Corolla s náhonem na přední kola a různými čtyřválci. Blog Inside Lane dokonce získal první fotografie konceptu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt
Kromě verzí se čtyřválcovými motory se ale chystá také nejvyšší verze modelu, která má být vybavena stejným hybridním pohonným systémem jako nový Lexus HS 250h. Výrobní verze konceptu má být odhalena na autosalonu Ženeva 2010, tedy pár měsíců po Frankfurtu.
Lexus hatchback chystaný pro autosalon Frankfurt

Toyota iQ3

Toyota uvádí v Británii model iQ3

Poprvé se koncept malinkatého městského auta značky Toyota objevil už na Frankfurtském autosalonu v roce 2007. Smart Fortwo konečně získal opravdovou konkurenci. Produkční verze se pak objevila na autosalonu v Ženevě o rok později a prodej v Japonsku začal v říjnu 2008. V Británii se Toyota iQ začala prodávat v lednu letošního roku. Netrvalo to ani půl roku a Toyota už je tu s novou verzí.

galerie: Toyota iQ3

Toyota iQ3 Toyota iQ3 Toyota iQ3

Nová Toyota iQ3 je vybavena 1,33l motorem o výkonu 98 koní se systémem Toyota Optimal Drive, který snižuje smise na 113 g/km. Jde o stejný motor jako využívají vozy Toyota Auris či Yaris. V kombinovaném cyklu nabízí autíčko spotřebu 4,8 l/100 km (verze s manuální převodovkou), mimo jiné i díky momentálně velmi oblíbenému Stop&Start systému. S automatickou převodovkou Multidrive je to 5,1 l/100 km. Levnější verze stojí £11 495 (asi 356 000 Kč), dražší s automatikou £12 495 (asi 387 000 Kč). Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne Toyota iQ3 za 11,8 sekundy a maximální rychlost je 170 km/h.

Lumeneo Smera - elektromobil pro jednoho

Elektromobil Smera v prodeji v Paříži, brzy po Evropě

Miniaturní elektromobil, nebo spíše elektrické vozítko Lumeneo Smera byl představen minulý březen na autosalonu v Ženevě. Od nynějška je v prodeji v Paříži. Maximálně se do tohoto stroje narvou dva lidé (spíš menší), maximální rychlost je 130 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne během osmi sekund. Dojezd je 150 kilometrů. To hlavní čím výrobce těchto elektromobilů hodlá zasáhnout zákazníky je nízká cena provozu. Na oficiálním webu najdete zajímavé srovnání, které vypočítává, že pokud denně dojíždíte rodinným autem se spotřebou 7 l/100 km do práce zhruba 60 km, spálíte za rok 970 litrů paliva. To při současných evropských cenách činí roční náklady zhruba 1200 až 1300 euro. Smera vás takhle povozí za pouhých sto euro. Za pět let to znamená úsporu pěti tisíc euro. Cena elektromobilu Lumeneo Smera je přitom stanovena na 24 500 euro. Už od roku 2010 chce Lumeneo prodávat své výrobky ve všech evropských metropolích.

Citroen DS5

Diesel-hybrid Citroen DS5 vyjede v roce 2011

Na autosalonu ve Frankfurtu v roce 2005 představil francouzský Citroen studii C-Sportlounge. Letos na autosalonu Ženeva to pak byl krásný miniaturní Citroen DS3, který jako by z oka vypadl vozům Mini. Model DS3 má do Evropy dorazit během roku 2010dieselovými i benzinovými motory od 1,2l do 2,0l. Malé ekologické auto tedy Citroen má, co dál? Na světlo světa přichází Citroen DS5, diesel-hybrid poháněný stejným pohonným systémem jako nedávno zmiňovaný crossover Peugeot 3008. HYbrid4 je pohonný systém využívající elektromotoru a dieselového HDi motoru. Mateřská společnost PSA říká, že řidiči se mohou těšit na výrazné snížení spotřeby paliva i emisí (až o 35%). V showroomech se má Citroen DS5 objevit už během roku 2011, stejně jako model Peugeot 3008. Půjde o první osobní auta vybavená diesel-hybridním pohonem.

Smart ForTwo Electric Drive

Budoucnost smartu je v elektřině

Daimler se u příležitosti Ženevského autosalonu chlubí čeho všeho nedosáhl se svým smartem. Není toho málo. smart fortwo v loňském roce zvýšil svoje prodeje o 39% a letos bude zastoupen v 41 zemích světa. K nárůstu prodeje přispěl velký úspěch smart fortwo v USA a dvouciferné nárůsty na zavedených evropských trzích. Již v prvním prodejním roce bylo do USA dovezeno 24 600 těchto vozů a tak se Spojené státy staly po Itálii (33 800) a Německu (32 000) třetím největším odbytištěm smartu. Od uvedení prvního modelu smartu v roce 1998 bylo vyexpedováno celkem přes milion exemplářů tohoto dvousedadlového vozu. Aktuální modely se mohou pochlubit nízkou spotřebu i minimálními emisemi oxidu uhličitého. U modelu smart fortwo cdi je to 88 g/km. Ještě zajímavější jsou ale elektrické smarty.

Mitsubishi iMiEV Sport Air elektromobil

Ženeva: sportovní elektromobil Mitsubishi iMiEV Sport Air

Jeden z nejslibnějších elektromobilů nedaleké budoucnosti se na autosalonu v Ženevě dočkal také představení své sportovnější verze. Mitsubishi iMiEV Sport Air v životní velikosti je o 20 mm delší než klasický Mitsubishi iMiEV, více kapkovitý tvar dává elektromobilu sportovnější výraz. Koncept se nijak zvlášť neliší od dříve představených nákresů, nově má automobil integrované solární panely ve spodní části předního štítu a ve střeše. Rám je vyroben z hliníku, který slouží jako nosič lithium-iontových baterií a elektrického pohonného systému. Celé auto váží 940 kg, motor má výkon 60 kW (proti 47 kW u standardního modelu i MiEV) a dojezd se zvýšil ze 160 km na 192 km. O tom kdy by mohl Sport Air přijít na trh a zda se tak vůbec stane nejspíš rozhodne úspěch klasické verze, která se v Japonsku začne prodávat letos v létě a ve zbytku světa pak v průběhu příštího roku. Více např. v článku Peugeot nabídne v Evropě elektromobily i MiEV.

Mitsubishi iMiEV Sport Air elektromobil

Tesla Motors Model S preview

Tesla předvedla další kousek Modelu S

Je tomu teprve pár dnů co jsme přinesli informace o tom, že Tesla Model S bude odhalen koncem března. Tesla Motors nicméně pokračují v mediální masáži, dost možná v narážce na aktuální nové informace týkající se přímo konkurence ze stáje Fisker Automotive (Fisker Karma plug-in hybrid). Elon Musk, ředitel společnosti, proto aktuálně o další malý kousek poodhalil tajemný Model S, chystaný „rodinný“ elektrický sedan z dílny Tesla Motors. Plné odhalení přijde, podobně jako v případě Fiskeru, za pár týdnů v březnu, nejspíš v době autosalonu Ženeva.

sportovní elektromobil Mitsubishi iMiEV Sport Air pro Ženevský autosalon

Mitsubishi iMiEV Sport Air – příprava na Ženevský autosalon

Detroitský autosalon skončil, ale kvapem se blíží největší událost tohoto druhu v Evropě, totiž Ženevský autosalon. Automobilky se pomalu začínají srocovat „u dveří“ informačních kanálu a rozesílají lákadla. Mitsubishi například rozeslalo obrázky svého konceptu elektromobilu Mitsubishi iMiEV Sport Air. Jde o sportovní verzi městského elektromobilu Mitsubishi iMiEV, která se v Japonsku začne prodávat už tento rok. Sportovní verze se ve dnech 3. až 15. března v Ženevě představí jakožto rovnovážný přístup ke starosti o životní prostředí a dynamickému výkonu. Velice netradiční, ale elegantní tvar trochu připomíná italský design elektromobilu Pininfarina B0. Solární panely na střeše zase dávají tušit, že tohle autíčko bude nadupané těmi nejnovějšími technologiemi – takový „elektromobil pro snoby“.