auto elektroloď Vídeň Brno

Lodní dopravu na Brněnské přehradě obstarávají elektrolodě

Elektrická trakce má v brněnské hromadné dopravě dlouhou a bohatou tradici – je zde již více než sto let a je vnímána jako účinný nástroj pro zvýšení výkonnosti, kvality a atraktivnosti městské hromadné dopravy. Elektřinou poháněné dopravní prostředky začaly psát v brněnské historii v roce 1900, kdy se do ulic jihomoravské metropole podívaly první tramvaje.

Průběžně dobíjený elektrobus Siemens/Rampini na testech v Brně

Průběžně dobíjený elektrobus Siemens Rampini na testech v Brně

Dopravní podnik města Brna začíná směřovat k ekologicky šetrné dopravě. Mimo toho, že se stane příjemcem významné dotace na první CNG autobusy, také přes léto testoval elektrobusy AMZ Kutno CitySmile a Stratos. A aby to nebylo málo, rozhodli se v jihomoravské metropoli zapůjčit si i elektrobus Siemens/Rampini, který jezdí ve Vídni a může se nabíjet pomocí sběrače z dvoustopého (trolejbusového) trakčního vedení.

Škoda Auto: vyjedou někdy z Mladé Boleslavi auta na vodík?

V včera začal další ročník Mezinárodního strojírenského veletrhu. Při té příležitosti se opět konala také celodenní konference E-mobility. Zúčastnili se jí prakticky stejní řečníci jako minulý rok a většina z nich, nepříliš překvapivě, s veskrze stejným obsahem. Výjimkou byl Petr Kristl ze Auto, který měl po roce testováni flotily elektromobilů Octavia v rukávu spoustu zajímavých informací z praxe.

aerodynamický tunel Brno

V Brně spuštěn nový aerodynamický tunel

Univerzita obrany v Brně se může pochlubit novou hračkou. Je jí aerodynamický tunel vybudovaný společností Energoklastr. Nízkorychlostní cirkulační aerodynamický tunel o rozměrech 2 x 3 metry je určený pro testování vnější aerodynamiky s předpokládaným využitím nejen pro Českou republiku, ale také v širším regionu střední a východní Evropy. Předpokláda se využití zejména pro automobilový průmysl, ale i letecký a energetický.