ekologický vůz Renault

Autotec 2008 – reportáž

Ve dnech 4.6-8.6 proběhl na brněnském Výstavišti další ročník mezinárodního veletrhu užitkových vozidel, dílů a servisní techniky Autotec 2008. Už minulý rok stvrdil Autotec svou pozici jediného specializovaného veletrhu užitkových vozidel v zemích střední a východní Evropy, a tak se i letos mohli návštěvníci těšit na celou řadu vystavovatelů a s nimi spoustu novinek. Magazín Hybrid.cz samozřejmě hledal na veletrhu především jakoukoliv spojitost s alternativními palivy a pohony. Příjemně překvapeni jsme odcházeli s dojmem, že automobilky si i v oblasti užitkových automobilů začínají alternativních pohonů všímat čím dál tím více.

elektromobil Peugeot Partner H2Origin

Intelligent Energy a PSA Peugeot Citroen představují H2Origin

Společnost Intelligent Energy, známá např. díky konceptu motorky na vodík, aktuálně ve spolupráci s automobilkou PSA Peugeot Citroen představila vůz H2Origin. Jedná se o van Peugeot Partner Origin představěný na ZEV. Elektromobil je poháněný jednak sadou baterií, ale druhak také 10kWh palivovým článkem, oba zdroje dohromady dávají užitkovému automobilu dojezd až 300 km. Pro jednoduché doplňování paliva je možné prázdné palivové články jednoduše vyměnit za nové. Bez článků by dojezd elektromobilu byl zhruba třetinový. Koncept kombinace palivových článků a baterií je každopádně velmi zajímavý. Navíc automobil může startovat i při teplotách kolem -20°C.

PSA – Stop & Start bude brzy standardem

Továrny podniku PSA (Citroen + Peugeot) rostou po celém světě jako houby po dešti. Nová auta, která z nich budou vyjíždět, mají mít jako standardní funkci pro sníženi spotřeby zabudováno „Stop & Start“, kdy se motor automaticky vypne například při čekání na křižovatkách nebo v zácpách. To by mělo znamenat zhruba 10%-15% snížení spotřeby i emisí. Dnes mají tuto funkci pouze některé modely Citroën C2 a C3. V roce 2012 už má mít funkci Stop & Start přes 1,6 milionu vozů Citroen nebo Peugeot.

zdroj: autobloggreen

Citroen Nemo Concetto

Citroen Nemo Concetto

Automobilka Citroën začala nedávno prodávat dodávku Citroen Nemo Concetto s emisemi 119g/km CO2. Vychází z původního návrhu Citroen Nemo. Název nového vanu zjevně vychází ze známého animovaného filmu Hledá se Nemo, automobilka si pro vůz dokonce vypůjčila i barvy hlavního hrdiny. Designově velmi povedený Nemo Concetto tak připomíná oranžovo-bílo-černou rybku. PROHLÉDNĚTE SI KOMPLETNÍ FOTOGALERII

Nejekologičtější auta – vítězí Smart Roadster

Magazín Autoweb přinesl zajímavý článek o nejekologičtějších autech současnosti. Jedná se o komplexní výzkum, který bere v potaz jak emise, tak i ekologickou zátěž při výrobě. Žebříček vypadá následovně:

  1. Smart Roadster – 66.2 bodů
  2. Cabriolet – 59.8
  3. Citroen C1 1.0 – 40.1
  4. 107 1.0 – 38.6
  5. Citroen C1 1.4 HDI – 31.3
  6. Panda 1.2 Dualogic – 28.4
  7. Ford Ka 1.3 – 27.5
  8. Yaris 1.0 – 27.2
  9. Fiat Panda 100hp – 23.6
  10. Pegueot 206 1.4 – 23.5
  11. Mini Cooper D – 23.3
  12. Toyota Prius 1.5 – 23.2

Nejmenší ekologické zatížení životního prostředí tedy způsobují velmi malá městská auta. Toyota Prius je výjimečná v tom, že se do žebříčku dostala i přesto, že se jedná o vůz vyšší třídy.

Frankfurt 2007 - Suzuki Kizashi

Frankfurt 2007 – reportáž

Frankfurt nad Mohanem se na dva týdny stal středem pozornosti celého automobilového světa. Obrovská plocha výstaviště uprostřed moderního velkoměsta pojmula stánky prakticky všech světových značek. Ty představily několik zajímavých premiér, ale především jasně dávaly najevo, že trendem doby je zelená – alternativní způsoby pohonu a snižování spotřeby.

Kachna jako diesel hybrid!

Magazín Auto Express UK přinesl ukázky nového modelu vozu Citroën 2CV. Jedná se o futuristickou renovaci známé „Kachny“, která má být zřejmě pro automobilku něčím jako je nový Volkswagen Beetle.
Jednoznačně rozpoznatelný tvar kapotáže navazuje na koncept Evoque z roku 2005. Co víc, celý model nového Citroën 2CV má být velmi přívětivý k přírodě. Nová Kachna má vynikat nízkými emisemi i spotřebou především díky . Zatímco původní Kachna byla navržena jako velmi levný vůz, nový model 2CV bude spíše dražší, luxusnější záležitostí, čemuž bude odpovídat cena i výbava. Produkce by mohla začít už v roce 2009.

Studie Citroën C-Métisse

Na představila automobilka koncept čtyřdveřového kupé s . Citroën C-Métisse na první pohled vypadá značně futuristicky, a tak bohužel nemůžeme čekat, že by se v nejbližší době dostal do výroby. Čtyřdveřový hatchback se vyznačuje extrémně malou výškou 1,24 m, dlouhý je 4,74 m a široký 2 m. Dveře jsou křídlové a otevírají se nahoru B-sloupek chybí. V podlaze jsou zabudovány akumulátory. U každého ze čtyř kožených sedadel lze nastavit klimatizaci, řidič si zvolí polohu pedálů, volantu, sedadla i opěrky hlavy.