
Štítek: Continental


Continental má pneumatiky pro elektromobily a hybridy
Společnost Continental má ve svém portfoliu dva typy pneumatik speciálně navržené pro elektromobily a hybridní vozy. Oba jsou vyráběny pod názvem Conti.eContact, ale každý z nich plně koresponduje s konkrétním druhem pohonu – elektrickým či hybridním.

Pneumatiky pro elektromobily jsou tu!
Elektromobily mají speciální požadavky na pneumatiky a Continental se rozhodl reagovat. Vyvinul inovativní pneumatiku s extrémně nízkým valivým odporem. To by mohlo pomoct k vyššímu dojezdu. Pneumatiky Conti.eContact budou poprvé standardně dodávány na automobilu Renault Twizy.

Continental představuje pneumatiky pro elektromobily
Continental představuje nové šetrné pneumatiky Conti.eContract určené přímo pro elektromobily. Jako prototyp jsou k vidění mezinárodním autosalonu v Hannoveru v roce 2011. V prodeji budou od letošního roku.

Nové palivové čerpadlo od firmy Continental
Společnost Continental brzy začne se sériovou výrobou nového palivového čerpadla regulovaného integrovanou elektronikou. To slibuje výrobcům automobilů snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Do aut by se nové čerpadlo mělo začít instalovat od roku 2013.

Senzor evSAT zvyšuje bezpečnost plug-in automobilů
S neustálým vývojem plug-in automobilů se také ruku v ruce zvyšuje i jejich bezpečnost. Nyní s „troškou do mlýna“ přispívá i firma Continental se svým pasivním bezpečnostním senzorem evSAT. Je-li automobil v režimu nabíjení a v téže chvíli dojde k vnějšímu nárazu, senzor téměř okamžitě vypíná přívod vysokého napětí.
VW si vyvíjí elektrický pohon samostatně
Průkopníci na poli elektrického pohonu si museli většinu komponent vyrobit vlastními silami. Automobilky Toyota, Honda i General Motors byly odkázané na vlastní vývoj a následně i výrobu. Doba se mění a elektrický pohon je v kurzu.
Tuto skutečnost si samozřejmě nemohli nechat ujít hlavní dodavatelé automobilového průmyslu jako je Continental či Bosch a přeorientovali část výroby na právě elektrický pohon. Hybridy od Daimleru a BMW, které mají přijít na trh příští rok, tak využívají komponent z dílny Bosch.
Volkswagen zvolil jinou cestu. Až na li-ion baterie, které má pro koncernové vozy dodávat Sanyo, si chce VW vyrábět díly přímo „in-house“. Právě to mu má přinést výhodu oproti konkurenci. Nechme se tedy překvapit, jaký model bude úspěšnější.
Continental začne vyrábět li-ion baterie
Automobilový svět se mění. Německý Continental, dříve synonymum kvalitních pneumatik a dalších kvalitních automobilových součástek, nehodlá zaspat nový vývoj. Podobně jako konkurence v podobě gigantu Bosch se hodlá vydat také do nových oblastí výroby. Plánuje totiž spustit produkci lithium-iontových baterií. Ty bude dodávat automobilkám BMW a Mercedes-Benz pro jejich hybridní automobily, které budou představeny během roku 2009. „Hybridy by se v příštích pěti letech mohly pro Continental stát miliardovým byznysem,“ řekl Karl-Thomas Neumann, hlava oddělení motorů v Continentalu, britskému deníku The Guardian. Continental se v oblasti výroby li-ion baterií rozhodl spolupracovat s osvědčenou firmou A123, kromě toho se má stát jedním z dodavatelů pro chystaný Chevy Volt od General Motors. V současné době je největším problémem li-ion baterií jejich cena, ale Neumann věří, že tento problém se brzy vyřeší. „Nové poznatky a ekonomika masové výroby nám jistě umožní výrazně snížit výrobní cenu baterií,“ řekl.
Continental varuje před nebezpečnými pneumatikami
Německý výrobce pneumatik Continental tvrdí, že nová opatření z dílny EU můžou snížit bezpečnost provozu na evropských silnicích. Podle nařízení by totiž měli výrobci u pneumatik uvádět hodnotu valivého odporu. Zákazníci by pak měli možnost srovnání a zákonitě by byly zvýhodněny pneumatiky s nižší hodnotou.