GYM Car

Unikátní elektromobil GYM Car

Da Feng je studentem designu na Coventry University. Aktuálně vytvořil poměrně velmi zajímavý návrh elektromobilu, který nazval GYM Car. Jde o jednomístný sportovní automobil s lehkým šasi ze slitin hořčíku a karbonových vláken. O pohon se stará elektromotor na baterie, které lze dobíjet přímo ze zásuvky. Ale! Da Feng přišel také s unikátním konceptem „ručního nabíjení“. Baterie je totiž možné dobíjet přímo za pomoci výbavy v automobilu – posuvná sedačka může sloužit jako veslovací stolice ve spojení s pedály a volantem. Nebo můžete dobíjet baterky také stylem „bench press“, protože přímo nad řidičem je umístěno speciální držadlo. V podstatě jakýkoliv pohyb na sedadle elektromobilu GYM Car provedete se přemění v elektřinu pro vaše baterie. A ještě spálíte spoustu kalorií a zhubnete. Tak s tímhle nápadem ještě opravdu nikdo nepřišel.

GYM Car

designový koncept elektromobilu/solární buginy Helios

Helios – solární bugina připomínající ještěra!

Designér Kim Gu-Han přišel s unikátním konceptem solárního automobilu/elektromobilu/buginy Helios. Její unikátní vlastností je schopnost roztáhnout „solární křídla“ – sadu solárních panelů, které pomohou rychle dobít baterie, zejména v prosluněných savanách a pouštích, pro které je elektrická bugina určena. Samotný tvůrce návrhu přiznal, že se při jeho designu inspiroval v říši přírody, zejména u plazů s podobným roztahovacím „nákrčníkem“.

designový koncept elektromobilu/solární buginy Helios

koncept elektromobilu Scarab

Scarab – unikátní koncept „skládačky“

Mladý designér s předlouhým jménem David Miguel Moreira Gonçalves přišel s návrhem konceptu vozítka pojmenovaného Scarab. Jedná se o super-kompaktní , který může přizpůsobovat svůj tvar aktuálním potřebám provozu na silnici nebo ve městě. Může být poháněn bateriemi, nebo . Také je vybaven řadou senzorů, laserů a další elektronikou, která upozorňuje řidiče na blízkost chodců, jiných vozidel, případně mu může zobrazovat přes internetové bezdrátové spojení data o aktuální situaci na silnici. Navíc může být elektromobil Scarab velmi široce přizpůsoben vkusu svého majitele a využit v  – např. v takovém systému, kdy by si jej lidé mohli veřejně podobně jako , viz. obrázky uvnitř článku.

elektromobil Hinterland 1

Hinterland 1 – elektromobilem proti větru

Partička kanadských průmyslových designérů s bohatými zkušenosti v oblasti dopravy a letectví se rozhodla udělat si radost. A dost možná i vydělat nějaké ty peníze. Po čtyřech letech práce odhalili projekt Hinterland 1. Jedná se o elektromobil navržený od základu „trochu jinak“. S důrazem na možnost přizpůsobení pro osobní přepravu, ale i hromadnou dopravu. Co víc, návrháři se zaměřili především na aerodynamiku vozu, kdy aerodynamický odpor vzduchu představuje u běžných aut největší zátěž pro spotřebu.

Aerodynamický koefecient elektromobilu Hinterland 1 proto snížili až pod hodnotu 0.25, přičemž například Toyota Prius má 0.26. Při rychlosti 120 km/h údajně představuje odpor vzduchu u běžného auta až 75% spotřeby, zbytek sežere valivý odpor. Hinterland by se mohl vyrábět v několika verzích, jednak Mini verzi pro dva lidi, a Van verzi pro šest lidí. Designéři si představují, že by se mohlo vyrábět až 20 000 elektromobilů ročně.

elektromobil Hinterland 1

MAG - Matúš Procháczka

MAG – magnetické vozidlo ze Slovenska

Vlny zahraničních designových, ale i automobilistických blogů v posledních týdnech rozvířil velmi odvážný návrh slovenského designéra Matúše Procháczky. Ten do soutěže Interior Motives Design Award připravil unikátní koncept automobilu MAG, se kterým se nakonec také umístil na prvním místě v kategorii „the best conceptual exterior“.

V čem je jeho MAG unikátní? Není to jen vzhled, ale i navrhovaný způsob pohonu. Idea počítá s tím, že cesty pro automobily by byly vyrobeny z betonových bloků vyplněných magnety. Samotné auto by pak mělo ve spodní části také umístěny magnety, a to stejně polarizované, takže by se odpuzovaly. Automobily by tak byly nadlehčované. Originální nápad, co říkáte? Další zvláštnost návrhu spočívá v interiéru, který by byl vyroben ze speciální 3D tkaniny. Ta by se pouze „natáhla“ na konstrukci, vozidlo by tak bylo vemi kompatkní a celistvé. S Matúšem jsme uskutečnili také krátký rozhovor:

Hybrid.cz: Můžeš se našim čtenářům představit – kolik ti je let, kde žiješ a studuješ?

Matúš Procháczka: Mam 25 rokov, zijem momentalne v meste Bregenz v Rakusku, kde pracujem v dizajnovom studiu Dominic Schindler Creations uz vyse roka. Vysoku skolu STU Fakultu Architektury odbor design som ukoncil takto pred rokom v july. ČÍST DÁL…

MAG - Matúš Procházka

Audi Quattroflex

Ruský designér a student Alexey Bykov vytvořil návrh futuristického vozítka Audi Quattroflex, které je velmi unikátním pohledem na osobní vozidlo, či spíše vozítko. Audi Quattroflex se totiž dokáže roztahovat a smršťovat podle potřeby, například pro potřeby přepravy větších nákladů, anebo naopak při parkování. Návrh získal cenu na výstavě Interior Motives Design.