Loremo: spotřeba 1,5l/100 km

Německá automobilka představila revoluční dieselový automobil stejného jména, který se může pyšnit spotřebou 1,5l/100 km a emisemi 50g CO2/km. To je asi nejméně, kolik může motor na klasická paliva dosáhnout.

Konstruktéři Loremo šetřili kde se dalo, především na váze. Nikde není ani o gram navíc. Jako motor slouží automobilu buďto turbodieselový dvouválec o výkonu 20 koní, který z 0 na 100 km/h zrychlí za 20 sekund, nebo tříválec s výkonem 50 koní, který už je rychlejší a zvládne to za devět sekund.

V každém případě ale dosahují motory spotřeby kolem 1,5 l/100 km, a to se u benzinových/dieselových motorů jen tak nevidí. je zatím ve fázi testování a do prodeje se nejspíš dostane teprve během roku 2009. Prohlédněte si kompletní galerii vozu Loremo.

Honda Accord diesel v roce 2009

Automobilka Honda nedávno oznámila, že hybridní automobil Honda Accord se neprodává dobře, a tak místo hybridu uvede na trh v roce 2009 dieselovou verzi s velmi nízkou spotřebou.

Půjde o model vybavený řadou čistých dieselových motorů, které by měly mít spotřebu až kolem 4,5 l/100 km a velmi nízké emise. Nedávno byl na technologickém veletrhu v Kalifornii předveden model Honda Accord diesel pro evropský trh vybavený motorem 2.2 i-CTDi, jehož spotřeba se pohybovala právě kolem 4,5 l/100 km. Ve své třídě tak bude s ohledem na spotřebu jasnou jedničkou. Prodávat se bude v Evropě i v USA.

Malá velká Mazda 2

Nový model už je na běžícím pásu továren automobilky poblíž města Hirošima. Mazda 2 byla vyvinuta ve spolupráci s automobilkou a je o 100 kg než její předchůdce. V  se bude prodávat během června pod názvem Mazda Demio, do Evropy dorazí Mazda 2 během října za dosud neoznámené ceny. První tři modely budou benzinové: 1,3 litrový motor (74 nebo 85 koní) a 1,5 litrový (105 koní). O měsíc později by měl dorazit i 1,4l diesel s výkonem 70 koní. V USA se toto bude prodávat nejspíš pod názvem od roku 2009. Spotřeba nejvýkonnějšího modelu se pohybuje kolem 6,6 l/100 km.

Kia Rio Hybrid

Hybridní verze malého sedanu Kia Rio se objevila už na autosalonu v Ženevě, později také na autosalonu v Lipsku. V současné době jihokorejská automobilka Kia vyrábí 4000 kusů tohoto vozu jako vládní zakázku. Veřejnosti by měla být hybridní Kia Rio k dispozici v roce 2009. Jedná se o diesel-hybrid vybavený 1,4 l motorem o výkonu 88 koní a elektromotorem o výkonu 16 koní. Případně bude k dispozici také kombinace 1,6 l motoru s 20 koňovým elektromotorem. Menší verze by měla mít spotřebu zhruba 5,6 l/100 km. Maximální rychlost vozu Kia Rio Hybrid bude dosahovat 180 km/h při zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,2 sekund.

Porsche: hybridy a diesely

se momentálně velmi zajímá o koupi , částečně možná i proto, aby vylepšilo své postavení v oblasti ekologických automobilů. Už brzy chce totiž do svých automobilů montovat dieselové motory a hybridní pohon. Můžou za to samozřejmě především omezení emisí ze strany EU. Porsche už například potvrdilo, že modely Cayenne a Panamera získají hybridní pohon, nově se do hry nejspíš zapojí také dieselové motory.
Mimochodem, nedávno na Auto.cz vyšel zajímavý článek „Porsche Cayenne Turbo LPG – plynová zbraň“.

Kachna jako diesel hybrid!

Magazín Auto Express UK přinesl ukázky nového modelu vozu Citroën 2CV. Jedná se o futuristickou renovaci známé „Kachny“, která má být zřejmě pro automobilku něčím jako je nový Volkswagen Beetle.
Jednoznačně rozpoznatelný tvar kapotáže navazuje na koncept Evoque z roku 2005. Co víc, celý model nového Citroën 2CV má být velmi přívětivý k přírodě. Nová Kachna má vynikat nízkými emisemi i spotřebou především díky . Zatímco původní Kachna byla navržena jako velmi levný vůz, nový model 2CV bude spíše dražší, luxusnější záležitostí, čemuž bude odpovídat cena i výbava. Produkce by mohla začít už v roce 2009.

Škoda bude vyrábět dieselové motory

Týdeník Ekonom přinesl zajímavou informaci o tom, že automobilka bude možná vyrábět dieselové motory. Je tedy vidět jasné směřování automobilek k úspornějším, ekologicky přijatelnějším řešením. Škoda dosud v celé své historii diesely nikdy nevyráběla. Nové motory by se mohly objevit už v příštích modelech . Část výroby pak poslouží také značkám , dost možná přijde i dieselová verze modelu .

automix

Mini Cooper D

Hbitý malý sporťák model 2007 nabízí nadstandardní komfort a vynikající jízdní vlastnosti. Mini Cooper D navíc pohání turbodieselový 1,6 litrový čtyřválec, který drží spotřebu na vynikající úrovni kolem 4,2 litrů na 100 km.

Mercedes-Benz E320 Bluetec oceněn jako World Green Car 2007

Automobilka Mercedes-Benz se svým modelem Mercedes-Benz E320 Bluetec porazila největšího rivala v podobě BMW a jeho modelu BMW Hydrogen 7, a zároveň i dalšího nominovaného – .

Vyhlášení bylo součástí newyorského autosalonu a zvolení Světového auta roku, kterým se stal Lexus LS 460. Mercedes-Benz E320 Bluetec si své vítězství vedle takových vozů jako Saab 9-5 BioPower nebo Citroen C2 Stop & Start vysloužil díky vynikající spotřebě a především obnovení přítomnosti dieselů na severoamerickém kontinentu.

Audiusdiesel.com – Myslí to Audi s naftou vážně?

Automobilka Audi jde na čistší dopravu přes dieselový pohon. Spustila proto stránky Audiusdiesel.com, kde představuje svoji dieselovou technologii. Informuje také o standardu Bluetec, na kterém se dohodla s VW a DaimlerChrysler. Standard Bluetec by měl sloužit na americkém trhu k odlišení úsporných a ekologičtějších agregátů od klasických „nafťáků“. Myslí to Audi s ekologií vážně nebo jen propaguje svoje TDI?

VW Passat BlueMotion v Ženevě

Ženevský autosalon odstartuje až za pár týdnů (8. až 18. března), ale v motoristickém světě už se diskutuje o modelech, které budou ve Švýcarsku představené.
Jedním z nich by měl být VW Passat BlueMotion. Ačkoli VW nevyrábí žádné hybridní automobily, značku BlueMotion používá pro modely s nízkou spotřebou a emisemi. Šetrný Passat s dieselovým motorem by měl mít spotřebu do 5 l/100km a emise CO2 okolo 100 g/km.

Plány BMW: hybridy a diesely

Daniel Kammerer, ředitel divize automobilky pro , odhalil na plány společnosti na nové . BMW má v současnosti v oblasti hybridních automobilů dohodu s automobilkami DaimlerChrysler a . Kammerer přiznal, že jsou v tomto ohledu o dva až tři roky pozadu oproti ostatním automobilkám. BMW se v  řadí k luxusnímu zboží, a tak je jasné, že si dávají záležet na tom, jak budou jejich budoucí automobily vypadat. Narozdíl od ostatních automobilech hodlá BMW vsadit svůj do zcela nového modelu (nejspíš něco jako ). Od roku 2008 hodlá BMW začít v USA prodávat také své dieselové modely.