
Volkswagen podváděl při měření emisí, hrozí mu pokuta 18 mld. dolarů
Akcie koncernu Volkswagen ztrácejí asi 20 % hodnoty. Důvodem je obří skandál týkající se měření emisí u tzv. „čistých dieselů“, tedy vozů vybavených technologií TDI.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Akcie koncernu Volkswagen ztrácejí asi 20 % hodnoty. Důvodem je obří skandál týkající se měření emisí u tzv. „čistých dieselů“, tedy vozů vybavených technologií TDI.
TDI je technologie přeplňovaných vznětových motorů s přímým vstřikováním doplněné o turbodmychadlo. Nejčastěji zkratku využívá společnost Volkswagen, která se ji také v některých zemích zaregistrovala. Poprvé byla tato technologie představena automobilkou Fiat v roce 1989, a také v modelu Audi 100.
Inženýři ze společnosti Nanostellar, která byla založena při Texaské univerzitě v Dallasu, přišli se zajímavou novinkou. S pomocí vzácného minerálu mullitu (Al6Si2O13) dokážou snížit emise dieselových motorů o více než polovinu proti současnému stavu s katalyzátory využívajícími vzácné kovy jako je platina.
Firma BAE Systems vyvinula pohonný systém HybriDrive, zvyšující palivovou účinnost a snižující množství emisí u více než 3000 autobusů ve městech po celém světě včetně New Yorku a Londýna. Tento systém je zvláště vhodný pro jízdní režimy městské dopravy, které zahrnují nízké průměrné rychlosti a časté zastavování a rozjíždění.
Týdeník Ekonom přinesl zajímavou informaci o tom, že automobilka Škoda Auto bude možná vyrábět dieselové motory. Je tedy vidět jasné směřování automobilek k úspornějším, ekologicky přijatelnějším řešením. Škoda dosud v celé své historii diesely nikdy nevyráběla. Nové motory by se mohly objevit už v příštích modelech Škoda Octavia a Škoda Fabia. Část výroby pak poslouží také značkám Volkswagen a Seat, dost možná přijde i dieselová verze modelu Yeti.