Elektroskútry Vectrix VX1 GP Batteries

Vectrix se vrací, tentokrát s lithiem!

Americký výrobce elektroskútrů Vectrix během první poloviny roku 2009 propustil většinu zaměstnanců a v září 2009 vyhlásil bankrot. Elektrické skútry vyráběné v Polsku se mohly pochlubit velmi dobrými vlastnostmi, ačkoliv některým zákazníkům údajně dělaly NiMH baterie problémy v podnebí s vyššími teplotami. Tak či onak, zdálo se, že s bankrotem se po Vectrixu slehla zem.  

eCarTec 2009

eCarTec 2009 – jaká byla první evropská výstava elektromobilů?

Ve dnech 13. až 15. října se v Mnichově uskutečnil první ročník veletrhu elektrické mobility eCarTec 2009. Zájem návštěvníků z řad laické i odborné veřejnosti byl překvapivý. Celkem se na eCarTec podívalo 11 000 zájemců, své stánky rozprostřelo na výstavišti 190 vystavovatelů. Ty největší samozřejmě patřily energetickým společnostem jako RWE, VattenfallEon.  

Největší zastoupení měla jednostopá vozidla – elektrické koloběžky, elektrokola, elektroskútryelektrické motorky (cross i endura). E-max představil nový jednomístný skútr s vyjímatelnou baterií a integrovaným kufrem. Cena by se měla pohybovat někde kolem 2200 euro.

elektroskútr Suzuki Burgman FCV

Honda chystá renesanci – elektroskútr EV-Cub 2WD

Honda Super Cub nebo také jen „Honda Cub“ je něco jako asijský pionýr. Nezničitelný čtyřdobý motor o objemu 49 ccm způsobil, že se z tohoto „hybridu„, nečeho mezi kolem, babetou a motorkou, stal nepřekonatelný hit. Celosvětově se jej prodalo na 60 mil. kousků, což ze skútru (?) Honda Cub dělá nejprodávanější motorově poháněný vehikl všech dob. ČÍST DÁL…

Akumoto A10/70 v. E-max 110S

Akumoto A10/70 v. E-max 110S

Pokud přemýšlíte o elektrickém skútru, který se dá řídit s oprávněním AM, pak vyčkejte času. V současné době testujeme dva konkurenty dostupné na českém trhu. Prvním z nich je na serveru Hybrid.cz hojně diskutovaný skútr Akumoto A10/70, druhým německý E-max 110S.

A pozor. Ačkoli třeba maximální rychlost 45 km/h oba skútry spojuje, jsou přecijen úplně rozdílné. Zaujme vás více devadesátikilový střízlík Akumoto za 45 tisíc korun nebo cenou i hmotností téměř dvojnásobný E-max?

Akumoto A10/70 v. E-max 110S

Peugeot Hymotion 3

Hybridní skútr Peugeot Hymotion 3 půjde do výroby příští rok

Francouzský podle domácí informační stránky ConsoGlobe pošle svůj hybridní skútr do výroby už koncem příštího roku. má být vybaven dvojicí elektromotorů (ve dvou předních kolech) a malým 125ccm jednoválcovým čtyřdobým motorem. Díky tomu by se spotřeba měla pohybovat 2 l/100 km a emise kolem 47 g/100 km. Unikátní design skútru se třemi koly má nastoupit do přímého souboje s aktuálně uváděným italským skútrem velmi podobné konstrukce. Hlavní rozdíl spočívá v tom, že italský skútr využívá pohonu elektromotoru i zážehového motoru pro zadní kolo a není alespoň částečně zastřešený jako HYmotion 3.

Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3 Peugeot Hymotion 3