
V sousedním Sasku vyroste 25MW baterie
JT Energy Systems dává použitým lithium-iontovým bateriím nový život a v budoucnu bude vyrábět bezemisní baterie. Společnost JT Energy Systems, která vznikla …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
JT Energy Systems dává použitým lithium-iontovým bateriím nový život a v budoucnu bude vyrábět bezemisní baterie. Společnost JT Energy Systems, která vznikla …
Ve Francii nedávno společnost EP Tender představila prototyp speciálního vozíku určeného exkluzivně pro elektromobily. Proč? Vozík totiž funguje jako range extender – obsahuje malý benzinový motor vyrábějící elektřinu!
Německo je největší evropský automobilový trh. Uspět tam chce každý. Zároveň má největší potenciál i v oblasti elektromobility. Renault tam za prvních pět měsíců od uvedení prodal 600 elektromobilů Fluence a Kangoo. A pak přišlo Twizy, kterého se za měsíc prodalo 1000 kusů.
Malá elektrická jezdítka, bojíme se říkat jim ‘elektromobily’, jsou teď v kurzu. Renault Twizy už je v prodeji ve Francii a Británii a brzy jistě i v dalších zemích. Další automobilky taktéž chystají své modely. A Toyota není výjimkou. Pravdou ale je, že s nimi má mnohem víc zkušeností.
BikeBoard je elektrické vozítko. Na první pohled připomíná levná jezdítka pro důchodce, ale není ani levné, ani pro důchodce. Popsat tuhle elektrickou tříkolku výstižně s pomocí pár slov nelze. Svým způsobem je totiž jedinečná.
Indická vláda se chystá v rámci 11. pětiletého plánu podpořit dotacemi prodej elektrických dopravních prostředků. Až 20% výsledné ceny zadotuje v letech 2010-12 u elektrokol, elektrických skútrů a rikš i elektromobilů.
Sir Clive Sinclair je jedním z nejznámějších vynálezců v současné Británii. Právě po něm je pojmenován osmibitový počítač Sinclair ZX-1. Čilý stařík má dnes ale na kontě desítky vynálezů. Tím nejnovějším je elektroskútr/elektromobil/elektrokolo Sinclair X-1. Úžasná kapka na dvou kolech za cenu od 17 000 Kč.
Automobilka Nissan, která už na letošek připravuje uvedení elektromobilu Nissan Leaf, je tu s dalším konceptem. Ten vychází z modelu Renault Twizy ZE. Nissan a Renault fungují společně v rámci Renault Nissan Alliance, není tedy divu, že sdílejí vývoj i technologie.
Do roku 2030 bude v mestských oblastiach žiť viac ako 60 percent z 8 miliárd ľudí na celom svete. Bude kladený obrovský tlak na verejnú infraštruktúru, ktorá sa snaží uspokojiť rastúci dopyt po preprave a základných službách. pokračování
![]() |
![]() |
![]() |
Ženevský autosalon nemusí být pouze přehlídkou nejnovějších silničních korábů. Dánská společnost Garia je známým výrobcem golfových vozíků. Ale ne jen tak ledajakých. Golfové vozíky skandinávské značky patří mezi to nejlepší, co si golfista nejen typu Tigera Woodse může přát.
![]() |
![]() |
![]() |
Japonský automobilový výzkumný institut (JARI) představil malý třímístný elektromobil „C·ta“ s dojezdem až 125 km na jedno nabití. Karoserie elektrického autíčka, které ze všeho nejvíce připomíná tzv. NEV (Neighbourhood Electric Vehicle, elektromobily do sousedství), je velmi lehká, celková hmotnost bez baterií je 300 kg.
Automobilka Suzuki se na autosalonu v Tokyu chystá předvést svou alternativní symfonii. Nejprve představí svůj v Evropě i Japonsku oblíbený subkompakt Suzuki Swift ve verzi plug-in hybridu (a zároveň slovník: sériový hybrid). Pohonný systém tak do značné míry připomíná zmenšený Chevy Volt. Spalovací motor má objem 660 ccm, energie se schovává v lithium-iontových bateriích umístěných mezi předními sedačkami. Ty dodávají energii elektromotoru o výkonu 54 kW.
![]() |
![]() |
![]() |
Elektrické vozítko Segway dvakrát vělký úspěch nemělo. Je pořád jednoduše příliš drahé. Toyota zkoušela redefinovat osobní dopravu po svém s robustním „jezdícím křeslem“ i-Real. A teď je tu i Honda, která zkouší něco podobné, jen v malém.
Honda je známá mimo jiné svým zájmem o robotiku. Její tančící robot ASIMO se předváděl snad ve všech koutech světa, včetně České republiky. Právě z nej pochází i technologie, kterou Honda využila pro svou elektrickou jednokolku nazvanou U3-X. Písmenko U v tomto případě znamená jak „univerzální“, tak i „Unicycle“, tedy „jednokolka“.
Možná by navíc mělo stát i za slovo „unikátní“. Tak lze totiž jednoduše popsat systém pohonu, který U3-X využívá. Podobně jako na elektrické vozíku Segway určujete směr pohybu tím, že se na jednokolce nakláníte (firma to nazývá „Honda Omni Traction Drive System“ čili HOT). Zábavné je však to, že se můžete naklánět také do stran a vozítko pojede také do stran.
Pohonná jednotka se totiž skládá z jednoho velkého kola a spousty malých, částečně nezávislých koleček. Velké kolo obstarává pohon dopředu a dozadu, malá kolečka pak pohon do stran. Díky tomu můžete ale jezdit vlastně kterýmkoliv směrem. Honda aktuálně předvádí svou elektrickou jednokolku poháněnou lithium-iontovým akumulátorem na autosalonu v Tokyu. Max. rychlost je asi 6 km/h a energie vydrží zhruba hodinu. Váží 10 kg.
![]() |
![]() |
![]() |