
Volvo představuje novou bezpečnostní funkci pro elektrické náklaďáky
Volvo Trucks uvádí na trh nový, patentovaný bezpečnostní prvek pro elektrická nákladní vozidla – Active Grip Control. Nová technologie výrazně …
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Volvo Trucks uvádí na trh nový, patentovaný bezpečnostní prvek pro elektrická nákladní vozidla – Active Grip Control. Nová technologie výrazně …
FUSO eCanter je lehké nákladní vozidlo se zcela elektrickým pohonem. Počet vozidel z malosériové výroby předaných zákazníkům na celém světě nyní …
Inovativní bezemisní bateriové elektrické vozidlo Scania jezdí z logistického centra společnosti Lidl v Arcole u Verony a zásobuje supermarkety společnosti v severovýchodní Itálii. Společnost Lidl …
DHL Supply Chain uvádí do provozu další elektricky poháněné nákladní vozidlo ve své evropské flotile. Po úspěšném nasazení ve Spojeném království …
Elektrický náklaďák Mercedes-Benz Urban eTruck s 212kWh baterií zaujal nemálo čtenářů. Uveze až 26 tun a ujede 200 km. Mercedes teď rozjíždí malosériovou výrobu pár desítek kusů a začíná je i testovat u zákazníků.
Týden poté, co Elon Musk ohlásil přípravy Tesla náklaďáku se s elektrickým truckem vytasil i Daimler. Uveze 26 tun nákladu a pohání ho 212kWh baterie.
Nissan díky modelu Leaf jednoznačně vládne trhu osobních elektromobilů. Jeho partnerská automobilka Renault, se kterou funguje v rámci aliance Nissan-Renault, naopak opanovala svět užitkových elektromobilů. Právě tam se ale brzy chystá zaútočit i samotný Nissan s modelem e-NV200 a později e-NT400.
Česká Avia před pár lety navázala spolupráci s britskou společností Smith Electric Vehicles. Ta na podvozcích značky Avia staví 12tunové plně elektrické nákladní vozy Newton. Aktuálně jsme měli možnost se jedním z nich svézt.
Britský výrobce elektrických náklaďáků Modec zkrachoval. Prozatimnímu správci firmy se nepodařilo najít pro firmu vhodného kupce.
Steam Whistle je malý lokální pivovar z Toronta. Jde o moderní podnik, který si ale zakládá na historickém dědictví. Už sám název upomíná k parním píšťalkám, které v 50. letech ukončovaly směnu v továrnách. Firma si aktuálně nechala přestavět malé nákladní auto Chevrolet Apache z roku 1958 na elektrický pohon, aby s ním mohla rozvážet pivo.
Elektrická nákladní auta jsou to, co může elektromobilitu posunout na další úroveň. Po norské poště si elektrickou dodávku objednala také kanadská pošta. Jde o nákladní auto Navistar eStar s dojezdem 160 km na jedno nabití.