Elektromobil Renault Megane z Izraele

Několik zahraničních blogů potvrdilo, že chystaný elektromobil vyráběný ve spolupráci izraelské společnosti Project Better Place a automobilky Renault bude s největší pravděpodobností Renault Mégane. Dojezd by měl činit až 200 km. Výroba by měla začít v roce 2010. Bližší informace se dozvíme 21. ledna, kdy se má konat oslava na které společně vystoupí zástupci Renault a Project Better Place.

elektromobil Renault

Izrael – nové centrum elektromobilismu?

Už delší dobu se spekuluje o tom, že v  se budou dít kolem elektromobilů velké věci. Začalo to nenápadně – Izrael, resp. tamní ministr financí, oznámil, že přemýšlí o upuštění od zdanění . Daň na nákup klasického benzinového automobilu je v současnosti v Izraeli 79%, na ekologické automobily () a podobně 30%. Oficiální představitelé Izraele se dušovali, že jejich stát se stane prvním, kde budou elektrická auta masově rozšířená. Společností, která se v tomto problému nanejvýš angažuje je (s plánovanými investicemi kolem 200 – 300 milionů dolarů).

Paříž bude půjčovat elektromobily

Pařížská radnice hodlá v nejbližší době zprovoznit půjčování . Na celkem dvanácti různých místech bude možné si za příslušný poplatek nělika euro za hodinu vypůjčit a následně jej zanechat kdekoliv ve městě. K dispozici by mělo být až 2000 elektromobilů. V Paříži už velmi úspěšně funguje podobný systém půjčoven jízdních kol zvaný Vélib.

Elektromobil Fiat Fiorino

Fiat Fiorino dodávka do konce roku 2008

O elektromobilu Fiat Fiorino už jsme psali, tenkrát šlo o verzi pro osobní dopravu. Už tehdy se objevovaly dohady o tom, že do února 2008 by měla být venku také dodávka Fiat Fiorino. Aktuálně se však objevily informacení o zpoždění dodávky, která bude poháněna lithium-iontovými bateriemi, bude mít dojezd 100 km a max. rychlost 80 km/h. Fiat tak bude mít obrovskou základnu potenciálních zákazníků ve velkoměstech, které vybírají poplatek za vjezd do centra, jako je například Londýn. Pro elektromobilu nebo obecně automobily s nulovými emisemi poplatky neplatí.

Volkswagen Viseo

Volkswagen Viseo

Německý Volkswagen nehodlá zaspat. Nejen, že investuje do palivových článkůlithium-iontových baterií. Přichází také s moderními a velmi zajímavými koncepty. Jedním z nich je i koncept elektromobilu Volkswagen Viseo. Sportovně laděný design tohoto třímístného elektromobilu připomíná současné trháky jako Tesla Roadster nebo britský Lightning GT. Hlavní rozdíl mezi těmito elektromobily a Volkswagen Viseo je v tom, že Viseo je zatím skutečně pouze koncept. Jeho autorem je Marc Kirsch, který se nebojí využívat moderních technologií. Elektromobil Viseo je například vybaven OLED displejem, který posádce vozidla zobrazuje užitečné informace o aktuálním počasí nebo poloze pomocí GPS.

Dánsko bude propagovat elektromobily

Dánsko chystá velký návrat elektromobilů. Po Norsku, kde se připravuje elektromobil Think, je tak Dánsko další skandinávskou zemí, která se v oblasti ekologie dopravy vydává směrem léta opomíjeným elektromobilům. Dánská vláda jimi hodlá místní komunikace doslova zaplnit a přeměnit hlavní město Kodaň v evropskou elektromobilovou metropoli. V projektu se výrazně angažuje především Ministerstvo dopravy a energie, které doufá, že projekt se podaří uskutečnit už do roku 2015. Hlavním soukromým investorem má být velká mezinárodní skupina se sídlem v Izraeli. V plánu je vybudovat síť až 500 000 dobíjecích stanic po celé zemi na parkovištích, pracovištích i u bytů. Tak, aby Dánové mohli za elektřinu pro své elektromobily platit podobně jako za benzin u pumpy. Elektromobily by měly být schopné na jedno nabití ujet 150 km.

zdroj: autobloggreen

Elektromobil Fiat Fiorino

Elektromobil Fiat Fiorino vyjíždí v únoru

Italský Fiat je převapivě akční v oblasti elektromobilů. Nedávno představil model Fiat Palio Elétrico pro Brazílii. Na výstavě Transpotec v Miláně byl před měsícem představen nový model Fiat Fiorino, který bude od února 2008 k dispozici také jako elektomobil. Ten byl vyvinut společností Micro-Vett a je napájen skrze lithium-iontové baterie. Má dojezd 100 km a může jet až rychlostí 80 km/h se zrychlením z 0 na 50 km/h za sedm sekund. Kromě elektrické verze se bude klasická s emisemi 119 g/km a spotřebou 4,5 l/100 km.

Modec

Nákladní elektromobil Modec již i v Nizozemsku

Poprvé o sobě elektromobil Modec dal vědět během léta ve Velké Británii, kde jeho služeb využívá obchodní řetězec Tesco. Nyní se tento užitkový vůz dostal i do kontinentální Evropy ve verzi s řízením vlevo. Nová pobočka byla zřízena v Nizozemsku a první zákazníci z okolí Amsterdamu na sebe nenechali dlouho čekat.

Ecooter elektromobil

Ecooter – městský elektromobil z Taiwanu, obrázky a video

Taiwanský Industrial Technology Research Institute (ITRI), tedy Institut pro výzkum průmyslových technologií, představil městské vozítko/elektromobil nazvaný Ecooter. Jedná se o dvoumístné vozítko poháněné lithium-iontovými bateriemi, které bude veřejnosti poprvé odhaleno v italském Miláně již příští měsíc. Taiwan zcela jistě nepatří mezi automobilové mocnosti. Ale právě v oblasti malých, lehkých moderních městských vozítek, která jsou „nadopována“ nejlepší elektronikou (Taiwan patří mezi přední státy v oblasti elektrotechniky) by mohl v budoucnu uspět. Elektromobil Ecooter má velmi vysoké manévrovací schopnosti, je 2,5 m dlouhý a 1,5 m vysoký. Dojezd na jedno nabití baterie je 100 km. Cena komerční verze Ecooteru by se měla pohybovat mezi motocyklem a automobilem. Prodej by měl být zahájen nejprve na Taiwanu a nejspíš také v Číně, později v Evropě a později snad také v USA.

Elektromobil Th!nk City

Think Global investuje do lithium-iontových baterií

O velmi zajímavém elektromobilu Think jsme už před časem informovali. Společnost Think Global má za sebou takové společnosti jako Segway nebo Google, a nyní také Ener1. Think Global a Ener1 totiž uzavřeli kontrakt, na jehož základě dodá Ener1 výrobní prototypy nových lithium-iontových baterií pro elektromobily Think. Prototypy budou dodány v březnu 2008, součástky pro ostrou výrobu by pak měly být dodány v průběhu července 2008. Je tedy pravděpodobné, že elektromobil Think se začne prodávat někdy koncem roku 2008. Ener1 očekává, že na prodejích Think v letech 2008-2010 vydělá až 70 milionů dolarů, celková hodnota dohody by pak měla být kolem 200 milionů dolarů. Think Global zjevně hodlá vyrábět elektromobily Think v opravdu masovém měřítku, v řádech desítek až stovek tisíc kusů ročně a zjevně k tomu má dobrý obchodní model. Co na to Toyota a další? Koupili byste si Think?