Google investuje do začínajících zelených firem

Vyhledávač Google se výrazně angažuje kromě jiného také v oblasti životního prostředí. Jako firemní automobily využívá Google vozy Toyota Prius, nedávno udělil granty v hodnotě 1 milion dolarů neziskovým organizacím.
Nyní chce v rámci svého projektu RechargeIT investovat už do ziskových projektů. Pro 20 návrhů od vítězných firem má připraveno po 500 000 dolarech. Program je určen všem společnostem, jejichž inovativní přístup k problému by napomohl masové komercionalizaci plug-in hybridních automobilů, elektromobilů nebo jiných alternativních typů pohonu v hlavní roli s elektřinou.
Pokud takovou firmu máte (což v českých podmínkách asi nehrozí, ale co kdyby!), sepište pět stránek o svém výrobku/nápadu, týmu, plánech a do 22. října 2007 je zašlete přímo do .

Elektromobil a větrná turbína

Elektromobil a větrná turbína

Titulek sice zní jako název nějakého socialisticko-budovatelského románu, ale ve skutečnosti jde o jednoduchou hračku. Malá umělohmotná větrná turbína zde slouží k dobíjení kondenzátoru v ještě menším plastovém elektromobilu.

Jedná se o hračku z produkce společností Tamiya a Loopwing. Pět minut na mírném větru dodá autíčku energii na 3,5 hodiny ježdění. Po dřevěném solárním autíčku další zajímavá hračka.

Nissan Mixim

Elektromobil Nissan Mixim ve Frankfurtu

Automobilka oznámila, že do Frankfurtu přiveze svůj prototyp zvaný Nissan Mixim. Jedná se o  s náhonem na všechna čtyři kola. Vůz je osazen hned dvěma motory – pro každou osu jeden. Jako zdroj energie slouží Li-Ion baterie.

Bohužel se zatím do tisku nedostaly parametry vozu, který je o něco málo menší než aktuální model . Nissan však o svém Miximu tvrdí, že je „rychlý a vytrvalý“, což se pokusíme ověřit přímo na .

Auto na baterky

Nejrychlejší auto na tužkové baterie!

Guinessova kniha rekordů má novou senzaci. Nejrychlejším automobilem na baterie (tedy elektromobilem), který je poháněn běžnými tužkovými bateriemi, se stalo japonské závodní vozítko Oxyride. To je jen o „málo“ náročnější než běžný televizní ovladač. K dosažení maximální rychlosti 120 km/h bylo potřeba 192 tužkových baterií. Řidičem byl Takashi Sudo, který zaznamenal rekord na testovací dráze poblíž Tokia. Tělo automobilo bylo vytvořeno z uhlíkových vláken a plastu. Na projektu společně pracovala soukromá společnost a studenti na univerzitě Osaka Sangyo.

Elektromobil Th!nk City

Nový Th!nk v roce 2008

Ještě v dobách, kdy General Motors teprve kutili svůj první elektromobil EV-1, Ford už měl pojízdný model. Jmenoval se Ford Th!nk a pocházel z Norska, kde Ford založil dceřinnou společnost TH!NK Mobility. Elektromobily se jmenovaly TH!NK City, kromě toho byly v nabídce také elektrické motocykly TH!NK Bike Fun. Jenže v USA nešly elektromobily tolik na odbyt, a tak se Ford rozhodl zbavit se jak Th!nk City, tak i celé společnosti.

SUV elektromobil

SUV elektromobil

Tak ono to možná s těmi SUV nebude zas až tak horké, jak to na první pohled vypadá. Americká společnost Phoenix Motorcars uvedla na trh plně elektrické SUV, které vydrží jet déle než 160 km, má nulové emise, nabije se za deset minut a maximální rychlost je kolem 150 km/h při plném nákladu a pěti pasažérech. Revoluce? SUV využívá nové NanoSafe baterie od společnosti Altairnano, jejichž hlavní přísadou je lithium-titanát. Čert ví, co to vlastně je, ale asi to má budoucnost.

SUV elektromobil je momentálně k dispozici pouze pro velké zákazníky, ovšem společnost Phoenix Motorcars hodlá uvést také verzi určenou pro běžné zákazníky, a to koncem roku 2008.

SUV elektromobil

Navíc pracuje také na přidavných bateriích, které prodlouží dojezd na 400 km. Během roku 2007 chce společnost prodat 500 kusů svého elektromobilu, během dalšího roku už 6000 kusů.
Ačkoliv dojezd vypadá slabě, má toto SUV v USA velkou budoucnost, protože většina lidí nejezdí dále než právě několik desítek mil.

Elektromobil značky Opel v roce 2010?

Ekonomický magazín Forbes přinesl zajímavou fámu o tom, že Opel možná chystá na rok 2010 vlastní elektromobil. Hybridní pohon je prý pro malá auta příliš drahý a nový elektromobil značky Opel má být velmi malé auto. Forbes tuto informaci přebral z britského Auto Motor Sport magazínu, který v této souvislosti citoval Carl-Petera Forstera, šéfa evropské pobočky , které patří. Může jít o nedorozumění, ale pokud by to byla pravda, mohlo by jít o reakci značky Opel na novou „zelenou“ iniciativu Renaultu. Uvidíme, zda se nějaké náznaky objeví na budoucích světových autosalonech.

Ford Hydrogen Fusion 999

Ford Hydrogen Fusion 999

Že by to Ford myslel s přechodem na alternativní paliva opravdu vážně? Aktuálně začal testovat hybridy do zásuvky, nyní představil také vůz Ford Hydrogen Fusion 999 poháněný vodíkem. Původně byl tento model známý pod označením Fusion XV1. Jedná se o demonstrační koncept, který je výrazně optimalizován s ohledem na aerodynamiku (jeho koeficient aerodynamického odporu je 0,21). O pohon vozu Ford Hydrogen Fusion 999 se stará elektromotor vyvinuý na Ohio State University s výkonem 770 koní. Vodíkové palivové články dodala společnost Ballard Power Systems.

Solartaxi v Praze

Solartaxi v Praze

Ve středu 11.7. krátce před půl třetí dorazil před budovu Elektrotechnické fakulty ČVUT učitel a cestovatel Louis Palmer se svým solárním taxi. Přivítali ho členové Czech EV Clubu, kteří Solartaxi do Prahy pozvali.

Smart ForTwo ED

Elektrický prcek Smart

Technické specifikace nového (Electric Drive) byly odhaleny. by měl pohánět elektromotor o výkonu 30 kW/41 HP, který poskytuje vozidlu stejné zrychlení jako konvenční motor – šedesátky dosáhne za 5,7 s.

Minivůz je určen zejména pro městský provoz, tam se za maximální rychlost 112 km/h a dojezd 115 km nebude muset vůbec stydět. Značnou nevýhodou oproti konvenčnímu Smartu pak zůstává poněkud delší „tankování“. Baterie Zebra potřebuje 4 hodiny k 80% nabití ze zásuvky 230 V, „plná nádrž“ zabere dvojnásobek času. Odměnou za některá omezení budou provozní náklady – 60 haléřů na kilometr. Jediným důležitým parametrem, který DaimlerChrysler nadále tají, je cena malého elektromobilu.

Solární taxi

Solarní taxi přijede do Prahy již zítra

Ve středu 11.7. dorazí do Prahy Louis Palmer se svým solárním taxi. Jedná se o jednu z prvních zastávek na více než roční cestě kolem světa, při které by měl urazit úctyhodných 50 000 km, navštívit 50 zemí a to vše na pěti kontinentech. Celou dobu bude jeho vůz poháněn výhradně slunečními paprsky. Rozhodl se tak bojovat proti globálnímu oteplování.

Polovina energie pochází přímo ze na přívěsu vozu, zbytek je vyroben na střeše Swisscomu v Könizu a poté zpřístupněn k odběru v průběhu cesty. Solární taxi tak využívá 100% obnovitelné energie a nevypouští žádné emise do atmosféry.

Přijďte Solartaxi podpořit

Oficiální přivítání expedice proběhne v Praze zítra kolem 14:30 před Fakultou elektrotechnickou ČVUT v Dejvicích, roh ulic Technická a Šolínova asi 150 m od stanice Metra Dejvická.

Po příjezdu je připravena multimediální prezentace o samotné expedici a použitých technologiích. V průběhu odpoledne budou veřejnosti k dispozici jak členové posádky, tak elektromobily z Czech EV clubu a malá tématická výstava.

Solartaxi

Ani mimopražští zájemci o Solartaxi nemusí zoufat, ve čtvrtek se přesune Louis Palmer do Jihlavy a Brna.