Elektromobil Porsche 914

Porsche 914 jako elektromobil

Vědci a studenti ze slavného Massachusetts Institute of Technology (), to nejsou jen zahloubaní vědátoři. Partička studentů z MIT trávila posledních šest měsíců tím, že předělávala slavný Porsche 914 na elektrický pohon. Chtěli tím demonstrovat skutečnost, že elektrický pohon automobilů je možné úspěšně aplikovat. Svým způsobem tak vytvořili „květinovou alternativu“ nedávno ohlášenému elektrickému sporťáku Tesla Roadster společnosti .

Elektromobil TZero vs Dodge Viper

První verze TZero z dílny AC Propulsion vyjela v roce 1997. Dnes existují tři neprodejné prototypy, které mají demonstrovat možnosti . O pohon se starají akumulátory určené pro napájení notebooků. Přestože baterií je skoro sedm tisícovek, málokdo by si odvážil vsadit na výhru TZero ve sprintu proti Dodge Viper s výkonem 500 koní. Překvapení se konalo – sprint na čtvrt míle Viper prohrál.

Něco mezi Segway a Smart

Už před nějakou dobou představili vědci z MIT svou vizi vozítka jménem CityCar. Šlo o miniaturní městské vozidlo budoucnosti. Aktuálně se v magazínu Newsweek objevila jeho poslední verze vytvořená ve spolupráci s General Motors a Frankem Gehrym. Jedná se o  s motory ukrytými v kolech, minimálními rozměry a možností pohybovat se venku v jakémkoliv počasí. Využití se předpokládá především ve velkých městech, kde by fungovaly půjčovny vozítek CityCar.

Kam elektromobilem? Nakupovat do zeleného supermarketu!

Doprava, to nejsou jen nablýskané kapoty krásných nových strojů, ale také dopravní infrastruktura. Několik stavebních společností v Chicagu nyní přišlo s návrhem „zeleného“ obchodního domu, který bude nanejvýš přívětivý ke všem dopravním alternativám:

  • parkoviště bude preferovat menší a hybridní automobily
  • pro majitele budou připraveny zásuvky
  • samozřejmostí jsou stojany pro kola a 
  • střecha obchodu bude pokryta zelení, nejspíš jedlou (proč ne ?)
  • určitě by se hodila také pro bionaftu či ethanol E85

Zatím není jasné kdy a kde přesně v Chicagu bude takovýto obchod stát, ale rozhodně musíme ocenit zajímavý nápad.

Čínský elektromobil Comet

Nedávno jsme vám představili krásné trojkolky společnosti Venture Vehicles, konkrétně například VentureOne. V  už jim připravují konkurenci. Nový -trojkolka má název Comet. Stojí za ní společnost Flybo-Ev, tedy stejná, nedávno rozproudila mediální vody oznámením, že hodlá v USA prodávat klon vozítka Smart.
Comet samozřejmě není přímou kopií VentureOne, ale minimálně vypadá obdobně. Údajně má být vyroben z karbonu a uhlíkových vláken, interiér má být velmi moderní včetně DVD a GPS jednotky. Maximální rychlost má být 160 km/h a dojezd až 320 km, podle typu baterií. Cena se má pohybovat kolem 30 000 dolarů.

GM chce uvést Chevy Volt už roku 2010

Automobilka před nedávnem přijala několik stovek nových inženýrů a výzkumníků, kteří jí mají pomoci s vývojem nových pohonných systémů. Zejména elektrických a hybridních. Chce s jejich pomocí uskutečnit své vize jako jsou Chevy VoltSequel. Mimoto také General Motors oficiálně vyhlásili záměr uvést svůj elektromobil už v roce 2010.

Segway Centaur

Americká společnost je známá především díky svým osobních přepravním prostředkům, jako je například dvoukolý Segway i2. Společnost Segway už delší dobu staví na platforemě Segway Smart Motion a nově představila zkoncept zařízení Centaur. To se od předchozích výrobků Segway liší především tím, že má čtyři kola.
Čtyřkolka Centaur kombinuje pokročilé dynamické stabilizační a pružící systémy do jednoho jediné zábavného produktu. Segway Centaur může jezdit v nejrůznějších terénech, produkuje nulové emise a má velmi tichý chod.
Čtyřkolka Segway Centaur je poháněna bateriemi, které se dobíjejí během zpomalování a sjíždění kopců. Prototypy mají zatím maximální rychlost kolem 30 km/h. Pro více informací mrkněte na oficiální stránky Segway Centaur.

Elektromobil Reva se začne prodávat v Německu, Rakousku

Indický do města se brzy začne prodávat v , . Už nějakou dobu je dostupný v Anglii, před časem byl pro nesplnění certifikace zakázán v . Základní verze má dojezd 70 km, high-end model až 150 km. je vybaven klasickými olověnými akumulátory, které mohou být plně dobity během osmi hodin, na 80% je dobijete za 2,5 hodiny. Maximální rychlost je 64 km/h, a tak se elektromobil Revo skutečně hodí pouze maximálně do města.

Elektromobil BugE

Kutil Mark Murphy si vlastnoručně vyrobil jednomístný elektromobil nazvaný BugE. Vzhledem připomíná vesmírnou raket z představ komixových kreslířů 60. let. Dojezd je 50 km, maximální rychlost 80 km/h. Pro pohon využívá elektromobil BugE klasických olověných akumulátorů.