
Audi elektromobil za 5 – 10 let
Narozdíl od automobilek Mercedes nebo BMW se značka Audi (součást Volkswagenu) prozatím do žádných alternativních technologií příliš nehrne.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda
Narozdíl od automobilek Mercedes nebo BMW se značka Audi (součást Volkswagenu) prozatím do žádných alternativních technologií příliš nehrne.
Renault spolu s Project Better Place v Izraeli neztracejí čas. V neděli představili v Tel Avivu koncept elektromobilu, který by měl již příští rok brázdit tamní slinice v počtu několika stovek. Tamní zdroje uvedly, že se na první pohled jedná o obyčejný sedan.
Odpůrci elektromobilů neustále poukazují na nedostatečný dojezd, kterým současné vozy s elektrickým pohonem disponují. Tamní koncept je navržen na překonání vzdálenosti 200 km na jedno nabití, což v zemi 60 km široké a 260 km dlouhé stačí podle expertů pro drtivou většinu cest.
Odstartuje izraelský projekt dopravní revoluci? Těžko předvídat. Ohlášené termíny jsou však opravdu pozoruhodné. Koncept minulý týden, několik stovek elektromobilů v příštím roce, o rok později tisíce.
Automobilka Audi spadající do koncernu Volkswagen si brousí zuby na elektromobily a hybridy. Začala proto spolupracovat s japonským dodavatelem baterií Sanyo, který by měl při vývoji pomoci.
Celý projekt by mohl mít k dispozici rozpočet až 1 miliardu eur a soustředit by se měl hlavně na vývoj li-ion baterií.
Předevčírem vyšla na Hybrid.cz novinka o malém elektromobilu od italské společnosti Pininfarina. Veškeré informace se potvrdily z dalších zdrojů a navíc se podařilo zjistit několik nových: Koncept bude představen již tento podzim na autosalonu Paříž, finální verze je naplánována pro autosalon v Ženevě, který proběhne na jaře příštího roku.
Koncept Pininfarina Nido (2005)
Jakoby Jeepu z okna vypadl. Elektromobil se zvláštním jménem Tender Scarlett však se značkou Jeep nemá nic společného. Tedy až na pohon 4×4 a téměř identický vzhled.
Výrobce nabízí širokou škálu konfigurací, a tak má zákazník na výběr z několika motorizací, karoserií, výbavy a barev. Na slabší verze je třeba řidičské oprávnění pro malý motocykl, nejsilnější 4×4 pohání dva motory o celkovém výkonu okolo 13 kW a neobejdete se bez „řidičáku“ na auto. Maximální rychlosti se v jednotlivých verzích liší a činí 45 – 80 km/h.
Slavná italská návrhářská společnost Pininfarina chystá ve spolupráci s průmyslovou skupinou Bollore z Francie (zabývá se kromě jiného produkcí baterií) a v poslední době velmi známou indickou automobilkou Tata Motors (součást konglomerátu Tata) nový malý městský elektromobil. Na trhu by se měl objevit už v roce 2010, a to v Evropě, USA i Japonsku. Počáteční produkce by se měla držet na úrovni 2000 kusů za rok s tím, že v roce 2012 by mohla dosáhnout vrcholu s 15 000 kusy ročně. Zjevně tedy nepůjde o žádnou „masovku“. Údajně má jít o čtyřmístný elektromobil s dojezdem 250 km a dobíjením na pět hodin, případně pět minut pro krátké, max. 25 km výlety. Rok 2010 vypadá z pohledu elektromobilů velmi slibně, viz. Mitsubishi i-MiEV, Subaru R1e, Think City, Chevy Volt, BMW Isetta a řada dalších.
K Londýnu neodmyslitelně patří nejen červené doubledeckery, červené telefonní budky (a poplatky), ale také černé taxíky společnosti Manganese Bronze. Staly se postupem let ikonou podobně jako Big Ben nebo London Eye. Jenže původní verze těchto automobilů je relativně špinavý diesel, což není v současném Londýně právě dvakrát oblíbený typ pohonu. A tak se výrobce rozhodl, že udělá radost nejen všem ekologickým aktivistům a ohlásil elektrickou verzi svého slavného taxíku.
Tata Nano, nejlevnější automobil na světě, si přízně médií užívá již několik měsíců. V rodné Indii se mu však rýsuje konkurence v podobě malého levného elektromobilu.
Nové Dillí, hlavní město Indie a sídlo vlády, je dnes jedním z nejznečištěnějších měst planety. A nové superlevné autíčko Tata Nano mu nehodlá ulehčit, naopak. I proto se indická vláda rozhodla, že podpoří rozvoj elektromobilismu.
Koncem roku 2008 by měla být v Británii k dispozici elektrická verze oblíbeného užitkového vanu Ford Transit Connect.
Analytici Deutsche Bank provedli analýzu projektů společnosti Project Better Place v Izraeli a Dánsku a zjistili, kdo by to byl řekl, že elektromobily skutečně MŮŽOU FUNGOVAT! Ba co víc, zjistili, že by mohly fungovat nejen v malých zemích s vysokými daněmi na automobily a vysokou cenou benzinu, ale i v zemích řádově větších, například USA. „Z obchodního modelu Project Better Place plyne, že čistě elektrické auto by nemělo stát více než dieselové nebo benzinové auto a ve většině zemí budou jeho provozní náklady nižší,“ píší analytici. Kromě toho, že zpráva potvrzuje realističnost projektu, naznačuje, že do konce letošního roku by podobný program mohlo oznámit dalších deset zemí. No řekněte, nebyla by Česká republika skvělým kandidátem?
Na webu japonské společnosti Mitsubishi se objevilo video elektromobilu
Produkce sportovního elektromobilu Tesla Roadster v USA teprve odstartovala, přesto už je model roku 2008 již vyprodaný a na modelovou řadu 2009 už má společnost
Automobilka Magna Steyr nedávno na ženevském autosalonu představila koncept svého off-road vozu Mila Alpin. Ten byl navržen tak, aby mohl být poháněn nejrůznějšími typy pohonů, včetně elektrického. Podle německého magazínu Auto Motor und Sport v současné době Magna Steyr jedná s automobilkami BMW a Mercedes o využití architektury Mila Alpin pro nové modely těchto značek (ostatně, právě z toho důvodu návrh Mila Alpin vznikl).
Městské elektromobily Think se rychle stávají skutečností.