Vectrix

Prodej elektrických skútrů Vectrix strmě roste

Při testu si Vectrix vedl dobře, ne však v prodejnosti. Alespoň donedávna. Zatímco v roce 2007 bylo prodáno pouze 123 skútrů, od počátku roku 2008 se počet jejich majitelů rozrostl o více než tisícovku. Takový obrovský nárust v prodeji znamená pro anglickou společnost Vectrix Corp. zřejmě růžové zítřky.

Dá se předpokládat, že za úspěchem v prodejích maxi-skútru stojí zvyšující se ceny pohonných hmot a také vyšší informovanost veřejnosti o elektrickém pohonu. Hlavním důvodem ovšem bude snížení ceny, která se u modelu 2007 dostala až na úroveň 75% té zaváděcí.

elektrický skútr Vectrix test

Test: elektrický skútr Vectrix

začíná z USA pomalu expandovat do celého světa. této značky patří mezi nejdražší, ale zároveň jde o nejlépe použitelnou alternativu ke skútrům klasickým. Nejnověji se začínají objevovat také u nás. Měli jsme možnost elektrický skútr Vectrix otestovat a zjistit, jaké jsou jeho výhody i nevýhody, jak si poradí s hustým městským provozem, i další podrobnosti.

Yamaha EC-02

Yamaha EC-02

Pokud vás zaujal elektromotocykl Enertia, Yamaha přišla se značně levnějším modelem EC-02, který svým trpasličím vzrůstem moc respektu nebudí. Téměř desetinová cena, 40 oproti 300 tisícům Kč, s sebou přináší i podstatně horší parametry. Maximální rychlost 30 km/h, dojezd 40 km, doba nabíjení 6 hodin – to je s  skoro nesrovnatelné (80 km/h, 70 km, 3 hodiny). Jediným zajímavým parametrem u EC-02 tak zůstává cena.

Skůtr Piaggio

Hybridní skůtr Piaggio

Společnost Piaggio, výrobce mimo jiné populárních skůtrů Vespa, chystá nové modely HyS. Jedná se o skůtry s hybridním pohonem schopné nabíjení ze zásuvky. Nový hybridní pohonný systém poskytne až o 85% vyšší akceleraci, přitom nevyžaduje žádné úpravy zevnějšku dosavadních modelů Vespa LX, Piaggio X8 nebo MP3. Spotřeba nových hybridních skůtrů se má pohybovat kolem 1,3 l/100 km a dojezd skůtrů je 20 km pouze na elektřinu. Baterie umístěné pod sedlem se dobíjejí jak pomocí brždění, tak i motorem. Produkce nových skůtrů má začít už příští rok, ceny zatím nebyly stanoveny.

Yamaha představí skůtr na palivové články

Už minulý rok na Tokyo Motor Show představila skútr na nazvaný FC-me, který svými rozměry, váhou i výkonem spadal do kategorie 50 ccm. Tento rok se hystá představit FC-AQEL, vylepšenou 125ccm variantu tohoto stroje (skútr je ale samozřejmě poháněn elektromotorem). Hlavním rozdílem je, že palivové články FC-AQEL jsou syceny a nikoliv směsí metanolu a vody jako v případě FC-me.