Fisker Karma plug-in hybrid

Fisker otevřel první prodejnu v Los Angeles

Henrik Fisker, zakladatel společnosti Fisker Automotive, nedávno prohlásil, že hlavní inspirací pro vývoj plug-in hybridu Fisker Karma mu byl herec Leonardo DiCaprio. „Před pár lety to začalo lidmi, kteří byli o pár let napřed. Mohli jste vidět některé filmové hvězdy, jak si kupují Toyotu Prius – třeba Leonarda di Capria,“ řekl Reuters. „Mohl si koupit jakékoliv jiné auto na světě. Já to tehdy viděl v televizi a řekl jsem si, sakra, proč si tenhle chlápek, kterej si může koupit stejně dobře Ferrari jako Rolls Royce, kupuje zrovna Priuse? Něco se začalo měnit,“ dodal. ČÍST DÁL…

Tesla Motors - showroom Menlo Park - Rachel Konrad

Návštěva v Tesla Motors: na řadě jsou SUV a dodávky

Hodinu jízdy od San Franciska se nachází malé městečko Menlo Park. Kromě toho, že v něm sídlí někteří investiční bankéři pohánějící Silicon Valley svými kopami dolarů, má zde sídlo a hlavní showroom také společnost Tesla Motors. Průvodkyní nám byla mluvčí společnosti Rachel Konrad.

Showroom se nachází jen pár bloků od hlavního vývojového stanu Tesla Motors. Výzkum a vývoj se však nyní bude stěhovat do nedalekého Palo Alto. Společnost obsadí tři budovy v rámci Stanfordského výzkumného parku kde původně sídlila firma Hewlett-Packard.

Fakt, že Tesla bude sídlit v podstatě hned u světoznámé Stanfordské univerzity dává dokonalý smysl. Už dnes firma shání přes 170 nových zaměstnanců, především inženýrů. Zatímco zbytek KalifornieSpojených států propouští, Tesla doslova lační po nových talentech.   
Tesla Motors - showroom Menlo Park

Tesla Roadster

Tesla Roadster

V roce 2009 je Tesla Roadster jediným elektromobilem schopným provozu na , který si můžete ve Spojených státech koupit. Všechno to začalo jako odvážný sen několika nadšenců v roce 2004, kdy byly zkonstruovány první . Nejdůležitějšími lidmi ve firmě jsou Martin Eberhard, Marc Tarpenning a Elon Musk. Důležitá je spolupráce s britským výrobcem sportovních automobilů Lotus. Tesla Rodster využívá asi 6% součástek stejných jako Lotus Elise. Výroba automobilu probíhá v továrně Lotus v anglickém Hethelu.

Smart ED

Tesla a Daimler si notují o elektromobilech

Daimler se nejspíš neúspěšného partnerství s Chryslerem nezalekl a zakládá nový, v mnoha ohledech značně perspektivnější svazek. Dr. Thomas Weber, hlava výzkumu zautomobilky Mercedes-Benz, ohlásil strategické partnerství s americkou společností Tesla Motors. Všechno má jediný důvod – elektromobily. Weber je prý přesvědčený, že elektrifikace je nevyhnutelná. Prozatím bude automobilka vylepšovat své spalovací motory, postupně přidá hybridy a posléze konečně také elektromobily. Už dnes Tesla pro Daimler dodává baterie a řídící systémy pro druhou generaci elektromobilů Smart ED. Budoucí spolupráce bude však ještě čilejší.

Daimler zaplatil za 10% podíl v Tesla Motors dvoucifernou částku v milionech dolarů. Je tedy nasnadě, že už některé díly pro Tesla Model S dodá právě Mercedes. V roce 2012 chce Daimler pustit na trh ve větším množství elektrický Smart s LiTec bateriemi. Weber i Elon Musk, ředitel Tesly, zdůraznili také potřebu dalšího snižování hmotnosti. „Je čas znovuvynalézt automobil,“ řekl k tomu Weber. Tesla i Daimler si tedy nyní především vymění zkušenosti a znalosti – Daimler poskytne své odborníky na masovou výrobu, Tesla zase své znalosti o bateriích a elektrickém pohonu. Daimler pak všechno tohle zúročí nejprve v elektrickém Smartu a později i jinde.
Tesla Model S

Tesla Model S

Tesla Model S – přes 500 předobjednávek, video!

Rodinný elektromobil Tesla Model S vyvolal oprávněný zájem napříč médii i u potenciálních kupců. Kalifornská Tesla Motors hlásí, že za týden od odhalení nového sedanu už měli přes 500 předobjednávek. „Upřímně, počet zarezervovaných aut během prvního týdne předčil naše optimistické interní odhady,“ komentoval situaci Elon Musk, ředitel Tesly. „Nadšení kolem Modelu S ukazuje, že zájem o dostupné, šetrné automobily existuje – a to i o ty vyrobené v Americe,“ dodal. Výroba Modelu S má začít koncem roku 2011 a půjde o první masově vyráběný elektromobil určený pro provoz na dálnici. Můžete jej dobíjet pomocí 120V, 208V či 240V zásuvky, zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 5,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 210 km/h. V současné době je možné si zamluvit standardní model kde je záloha 5000 dolarů nebo tzv. „Signature Edition“ kde je záloha 40 000 dolarů. Koncová cena elektromobilu Tesla Model S začne na 49 900 dolarech po započtení vládních daňových úlev v hodnotě 7500 dolarů. Dojezd se bude podle typu a ceny lišit od 260 km přes 370 km až po 480 km. Podívejte se na video!

Tesla Motors Model S

Tesla Model S – rodinný elektromobil za milion

Americký výrobce elektromobilů Tesla MotorsKalifornie konečně odhalil podobu i specifikace své novinky s označením Tesla Model S. Má jít o „rodinný elektromobil“ v podobě čtyřdveřového sedanu až pro sedm pasažérů (pět dospělých a dvě děti). Produkce Modelu S by měla začít koncem roku 2011 s předpokládanou cenou 49 990 dolarů, v hrubém přepočtu tedy asi milion korun.

Elektrický sedan bude možné dobíjet ze zásuvek 120V, 240V nebo 480V (plné dobití pouze 45 minut v posledním případě). Zrychlení z 0 na 100 km/ zvládne Model S během 5,6 sekund, maximální rychlost je 192 km/h. Maximální dojezd na jedno nabití má být až 480 km, ovšem to pouze v případě nejvyšší prodávané verze.
Tesla Motors Model S

Tesla Motors Model S preview

Tesla předvedla další kousek Modelu S

Je tomu teprve pár dnů co jsme přinesli informace o tom, že Tesla Model S bude odhalen koncem března. Tesla Motors nicméně pokračují v mediální masáži, dost možná v narážce na aktuální nové informace týkající se přímo konkurence ze stáje Fisker Automotive (Fisker Karma plug-in hybrid). Elon Musk, ředitel společnosti, proto aktuálně o další malý kousek poodhalil tajemný Model S, chystaný „rodinný“ elektrický sedan z dílny Tesla Motors. Plné odhalení přijde, podobně jako v případě Fiskeru, za pár týdnů v březnu, nejspíš v době autosalonu Ženeva.

Tesla Motors Model S

Tesla Model S bude odhalen koncem března

Ředitel společnosti Tesla Motors Elon Musk nedávno rozeslal newsletter, ve kterém oznámil, že očekávaný Tesla Model S bude jako řiditelný prototyp odhalen právě 26. března. Stane se tak v sídle jeho další společnosti SpaceX, kde se nachází designové studio Tesla Motors. Jakkoliv je tohle dobrá zpráva pro všechny příznivce elektromobilů, firma má před sebou ještě velmi dlouhou cestu, než se jí nový čtyřdveřový pětimístný sedan s označením Model S podaří dostat na trh. Potřebuje totiž nejprve získat peníze a postavit továrnu, kde bude novinku vyrábět. K tomu by mohly posloužit půjčky od amerického Ministerstva energetiky, které se aktuálně v oblasti alternativních pohonů velmi silně angažuje. Tesla Motors zažádali o půjčku v hodnotě 350 mil. dolarů a produkce Modelu S by tak snad mohla začít už v roce 2011. Na jedno nabití by měl elektromobil nabízet dojezd až 384 km a zrychlení z 0 na 100 km/h během 6 sekund. Mimochodem, Tesla také spolupracuje s automobilkou Daimler na výrobě elektrického Smartu. V současné době má zakázku na 1000 kusů, nicméně podle výsledků testů by se tato spolupráce mohla údajně rozrůst až na desítky tisíc vozů.

Tesla Model S

Tesla Model S – první odhalení

Mladá americká automobilka Tesla Motors je v současné době velmi turbulentní prostředí. Střídají se zde šéfové, automobilka vyvíjí stále lepší verze svého sporťáku Tesla Roadster, a kromě toho nyní také pomalu začíná odhalovat svůj další model – Tesla Model S. Současný ředitel společnosti Elon Musk (jeden ze zakladatelů platebního systému PayPal) říká, že chce, aby se Tesla stala „Applem elektromobilů“ – a naráží tak na slavnou společnost Apple vedenou charismatickým Stevem Jobsem. Tesla Model S, pojmenovaný nápadně podobně jako Ford Model T, je sedan, který původně měl spatřit světlo světa už v roce 2010 nebo na přelomu let 2010/2011. Byl však v rámci úsporných opatření ve firmě odložen alespoň o půl roku na rok 2011. Sedan využívá podobných součástí karoserie jako Dodge Magnum, nové auto má být zhruba stejné velikosti. Narozdíl od Tesly Roadster, jejíž karoserie je vyrobena převážně z karbonových vláken, bude Model S hliníkový, což pomůže snížit cenu na cílových 60 000 dolarů. Prozatím je skrze magazín BusinessWeek k dispozici pouze jediná fotografie, celé auto má být odhaleno příští rok, nejspíš na Ženevském autosalonu.